G400 DH + BP6 + Win2k = no Dualhead?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik las op het MURC forum (kan het alleen niet meer vinden) dat het onder een op NT gebaseerd OS niet mogelijk is om de functies van mijn G400 DH goed te benutten. Daar zeiden ze dat je desktop dan gewoon over twee monitoren wordt uitgebreid (soort widescreen). Het was dus niet mogelijk om op allebei de monitoren een aparte resolutie en refresh rate in te stellen. Ik was dus van plan om bij mijn Philips 107S (1024x768@85)een mooie 22" trintron iiyama (1600x1200@95) te kopen. Op zich is dit geen probleem, want dan kan ik win98se gaan draaien, maar dan heb ik weer niets aan mijn BP6.

Weet iemand of dit klopt en heeft iemand ervaringen met een G400DH, twee monitoren, een bp6 en win2k?

• psy
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd (draai nog Win98) met m'n BP6 en G400, maar ik heb inderdaad gelezen dat je onder NT niet twee verschillende resoluties kan draaien, zoals bij W98. Ik geloof dat dat ook opgaat voor Win2000, maar weet het niet zeker. Met een beetje geluk komt dat wel in de toekomst met betere drivers voor de G400 als die 2000-beta van nu.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Ik heb even mijn matrox G200 en matrox G100mms 4head in NT aan het draaien gehad, en het is inderdaad zo dat je in NT alleen maar een soort breder beeld kan krijgen (al is het wel in te stellen hoe dit beeld maximaliseert enzo). Dus de resoluties/frequenties zijn niet los in te stellen in NT...
Daarna heb ik NT geupdate naar W2000 en daar werkte het wel!
Zoals je misschien zult zien bij de drivers van matrox zijn alle w98 en w2000 driver van versie 5.xx en de NT driver van versie 4.xx ik denk dat het daar in zit.

• Evert
  • Niet online
basschie ->

Dus jij zegt dat het wel werkt onder win2000: aparte resoluties en refreshrates?
Ik denk dat ik eens ergens een monitor probeer te lenen en het ga uitproberen.

Verwijderd

Ik heb dan wel geen G400 DH, maar wel een G200 en G100 QH (quadhead)... en daar werkt alles naar behoren in W2K.

Dus: Ja verschillende resoluties en Ja verschillende refreshrates

Verwijderd

G400 DH + BP6 + Win2k = no Dualhead?

die vergelijking kan ik niet op tellen... je telt toch ook geen koeien en csc blokken bij elkaar op.

• Evert
  • Niet online
Nee, maar ik kan ook in de titel iets zetten van vraagje over twee monitoren of zo. Ik denk alleen dat dit dus iets duidelijker is voor jullie mede-forumgangers, zodat je dit niet hoeft te lezen als je daar niets van weet.

• vandijk
  • Laatst online: 20:27
Het is volgens mij nog niet mogelijk om onder w2k de monitoren apart te configuren. Als je gebruik maakt van 2 verschillende videokaarten, dan worden er twee drivers geladen, die wel afzonderlijke te configureren zijn. Even wachten op nieuwe drivers van matrox dus. of een G200 PCI erbij zetten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Evert
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat als Matrox niet met de oplossing komt ik maar op zoek moet gaan naar een tweede hands PCI videokaartje. Heb ik toch nog steeds een mooie TV-out op mijn G400 :).
Pagina: 1