Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portforwarden met 2 routers lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-11 17:06
Beste Tweakeraars,

Ik wil graag portforwarding opzetten met 2 routers voor een game server. Maar het lukt maar niet.

Ik zal wat informatie geven.

Er zijn twee routers

Router 1
Hier komt internet van binnen.
Hierop staat een portforward naar het ip van Router 2 dus 192.162.178.20

Router 2
Hieraan zit de PC aangesloten.
Hier opstaat een portforward van de desbetreffende poort naar lokale ip van de pc dus 192.168.1.3

We hebben zelf al veel gegoogled maar het was helaas geen succes, zelfs Router 2 als AP instellen werkte niet(hadden ff geen internet hierdoor)

Update1 :PC krijgt ip adres van Router 1 , Router 2 staat nu in AP mode.

Er is nu een netwerk kabel van router 1 naar router 2(lan poort)

nu hebben we op Router 1 de IP adres van de pc en de desbetreffende poort geopend maar het werkt nog steeds niet....

Het gaat om poort 7777 zowel TCP,UDP als both gebruikt maar poort gaat nog steeds niet openen.

het checken van de poort gaat via deze link https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Conclusie : Router 2 als AP laten functioneren, vervolgens de portforwarding van Router 1 naar de PC gezet. poorten geopend en vervolgens de poort getest via de toepassing die er gebruik gaat worden voor de server.

Wat heb ik geleerd vandaag : Niet alle port check site tools werken! test het liever met doe toepassing uit!

[ Voor 40% gewijzigd door Un93m59 op 04-07-2017 14:36 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

?

Als je PC .1.3 heeft, is de DHCP waarschijnlijk van het modem of de eerste router aangezien jouw tweede router 178.20 heeft aan het eind.

Iets zegt me dat het absoluut niet correct is aangesloten; kan je wel portforwarden als de PC direct op router 1 zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Un93m59
MAX3400 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:27:
?

Als je PC .1.3 heeft, is de DHCP waarschijnlijk van het modem of de eerste router aangezien jouw tweede router 178.20 heeft aan het eind.

Iets zegt me dat het absoluut niet correct is aangesloten; kan je wel portforwarden als de PC direct op router 1 zit?
Ik heb een foutje gemaakt bij de ip's!,

de lokale pc heeft dus niet de DHCP van de eerste router/modem maar van de tweede router

• MAX3400

MAX3400

Tenzij je meer dan 253 machines/IP's in de omgeving hebt, adviseer ik absoluut om DHCP uit te zetten op je 2e router. En ook alle firewall-rules, portforwards, etc. etc. etc. Bot gezegd; hij moet alleen switchen en verder niet.

Router 1 wordt jouw primaire en enige router: DHCP, firewall, portforward, etc daarop configureren.

2 routers achter elkaar, zeker als het niet dezelfde devices zijn en/of verschillende firmware -> recipe for disaster.

• Un93m59
MAX3400 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:35:
Tenzij je meer dan 253 machines/IP's in de omgeving hebt, adviseer ik absoluut om DHCP uit te zetten op je 2e router. En ook alle firewall-rules, portforwards, etc. etc. etc. Bot gezegd; hij moet alleen switchen en verder niet.

Router 1 wordt jouw primaire en enige router: DHCP, firewall, portforward, etc daarop configureren.

2 routers achter elkaar, zeker als het niet dezelfde devices zijn en/of verschillende firmware -> recipe for disaster.
Ik kan vgm geen DHCP uitzetten, ik denk dat ik de mode moet veranderen
Nu zijn er verschillende modes op Router 2, Router mode, Access point mode en bridge mode.

Ik moet dus voor Bridge mode gaan gok ik?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Access point mode als je WiFi wil gebruiken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, geen bridge mode. Router 2 moet op access point mode draaien waarbij het niets meer is dan een "domme" switch die toevallig WiFi aanbied. Als de router in bridge mode draait zal hij al het verkeer van de WAN poort 1:1 doorgeven op de LAN1 poort, dat is niet wat je wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Het is alleen de vraag of die 2de router dan ook de wan poort als lan poort ziet na aanzetten van access point mode.

Ik zou je kabel van router 1 naar router 2 even in een lan poort op router 2 stoppen.

Ik gok namelijk dat je huidige netwerk op dit plaatje lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r7WGx2U.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ErikRedbeard op 04-07-2017 13:47 ]

• Un93m59
Oke mijn PC krijgt nu ip adres van Router 1 , Router 2 staat nu in AP mode.

Er is nu een kabel van router 1 naar router 2(lan poort)

nu hebben we op Router 1 de ip adres van de PC en de desbetreffende poort geopend maar het werkt nog steeds niet....

Het gaat om poort 7777 zowel TCP,UDP als both gebruikt maar poort gaat nog steeds niet openen.

het checken van de poort gaat via deze link https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

• MAX3400

MAX3400

Opstellingen met Asus is inderdaad LAN van router 1 aansluiten op LAN van router 2, router 2 in Access Mode zetten, vast IP geven en that's it.

• Un93m59
ErikRedbeard schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:46:
Het is alleen de vraag of die 2de router dan ook de wan poort als lan poort ziet na aanzetten van access point mode.

Ik zou je kabel van router 1 naar router 2 even in een lan poort op router 2 stoppen.

Ik gok namelijk dat je huidige netwerk op dit plaatje lijkt.

[afbeelding]
Ja klopt zo ziet mijn netwerk eruit!

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Een tool zoals dat werkt ook maar in specifieke gevallen.
Alle poorten die ik zelf heb openstaan en weet dat ze werken krijgen geen response met zo'n tool en zeggen mooi error.

Mag ik je vragen welke game je wil hosten?

Oh, en nu je router 2 in accesspoint hebt staan en ip krijgt van router 1 hoef je niet meer naar router 2 te kijken voor instellingen.

[ Voor 20% gewijzigd door ErikRedbeard op 04-07-2017 14:01 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En zit er niet toevallig nog een Windows firewall rule in de weg?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Un93m59
Killing floor wil ik gaan hosten.

We hebben de windows firewall uitgezet op de desbetreffende PC uitgezet

Als ik de poort niet via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dit kan checken

Zijn er dan andere goede sites? of moet ik een client downloaden

[ Voor 60% gewijzigd door Un93m59 op 04-07-2017 14:04 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 22:08

Arjan A

Cenosillicafoob

Als router2 in AP-modus staat, moet je de portforward op router1 direct naar je PC instellen. Router2 speelt daarin geen rol in dit geval.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57

Tazzios

..

Un93m59 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:50:
Oke mijn PC krijgt nu ip adres van Router 1 , Router 2 staat nu in AP mode.

Er is nu een kabel van router 1 naar router 2(lan poort)

nu hebben we op Router 1 de ip adres van de PC en de desbetreffende poort geopend maar het werkt nog steeds niet....

Heeft de PC nu een IP adres van router 1 gekregen en heb je dat nieuwe IP gebruikt bij het openen van de poort?

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Tazzios schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Heeft de PC nu een IP adres van router 1 gekregen en heb je dat nieuwe IP gebruikt bij het openen van de poort?
Die tool heeft je internet IP nodig, dus dat vliegertje gaat niet op.

Een ander vraagje.
Is dit KF 1 of 2?
Want ik heb het vermoeden dat dit meer ligt aan de poort(en).

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRedbeard op 04-07-2017 14:09 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57

Tazzios

..

? ik heb het helemaal niet over de tool of internet IP adres.

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Tazzios schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:10:
? ik heb het helemaal niet over de tool of internet IP adres.
Ah sorry. Het leek alsof je refereerde naar de yougetsignal online tool.

• Un93m59
Tazzios schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Ja KF2

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Ik zou direct testen met de toepassing die je wilt hosten. Zorg eerst dat die op een lokaal netwerk werkt, en probeer dan of je het over het internet werkend krijgt.

Zo kan je makkelijker netwerkproblemen en problemen met de server onderscheiden.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Frogmen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:00:
En zit er niet toevallig nog een Windows firewall rule in de weg?
^^

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Un93m59
De poort staat open maar de site gaf het niet aan, ik had het uitgetest met de toepassing die ik ging hostten en het werkte, Thx allemaal!
Pagina: 1