Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welk type quatum computer zal het eerst gebruikt worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Groeneg2
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-03-2019
Momenteel zijn er vier typen quantum computer in de research fase. Ik vraag me af of hier op het forum mensen zijn die er meer van weten en vermoeden welk type het eerste in de praktijk gebruikt kunnen worden. En natuurlijk wanneer :)

De volgende typen quantum computers worden momenteel overwogen:
There are a number of quantum computing models, distinguished by the basic elements in which the computation is decomposed. The four main models of practical importance are:
[list]
* Quantum gate array (computation decomposed into sequence of few-qubit quantum gates)
* One-way quantum computer (computation decomposed into sequence of one-qubit measurements applied to a highly entangled initial state or cluster state)
* Adiabatic quantum computer, based on Quantum annealing (computation decomposed into a slow continuous transformation of an initial Hamiltonian into a final Hamiltonian, whose ground states contain the solution)[30][/li]
* Topological quantum computer (computation decomposed into the braiding of anyons in a 2D lattice)

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

• Flipull
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 26-02-2018
Wat ik me dan afvraag...

Omdat jij TS bent: Zou jij mij de mogelijkheden per methode, en de verschillen tussen de methodes kunnen benoemen? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-01 14:45

SambalBij

We're all MAD here

Ik vermoed de computers van het Quantum Annealing type; en ik zou gokken ergens rond mei 2011... ;)
D-Wave Systems brengt blijkbaar als sinds mei 2011 die dingen commercieel op de markt

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:32
Vorige week toevallig ook een quantumcomputer 'unboxing' (LinusTechTips) bij D-Wave gezien.
Ik vond het wel een interessant om te zien! :)

@hieronder:
Muhahaha >:)

SmiGueL wijzigde deze reactie 07-07-2017 10:33 (26%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
But can it run Crysis :)

Toevallig heeft Linux net een video over D-Wave gemaakt
YouTube: UNBOXING A QUANTUM COMPUTER! – Holy $H!T Ep 19

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:16
Deze, en wat een ding is dit, je techhart smelt bij het zien _/-\o_
Wikipedia: IBM Q System One
https://www.akqa.com/work/ibm/q-system-one/

Dit is de goeie site,
https://www.ibm.com/quantum-computing/

Video op tiktok.
https://vm.tiktok.com/XnBk6p/

Gezien op de CES2020

Mel33 wijzigde deze reactie 15-01-2020 01:03 (34%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:34

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Mel33 Ik zou een nieuw topic starten met wat meer informatie over quantum computers :) Dit is een kick van een topic waar al niet heel veel informatie zat verweven :)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True