Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem rond 980ti (€800-1000)

Pagina: 1
Acties:

• World Eater
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik wou eigenlijk 2 maanden geleden een PC bouwen (rond vakantiegeld/belasting tijd) maar net toen ik m'n lijstje dacht te hebben waren de AMD kaarten niet meer beschikbaar... Plannen in de koelkast gezet, tot ik van een bekende het aanbod kreeg om z'n 980ti Hybrid over te nemen voor een nette prijs. Niet wat ik origineel zocht maar genoeg om me te doen besluiten wat geld opzij te zetten en ergens deze maand te gaan knutselen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik draai momenteel op een Acer V5 laptop uit 2014 met GT750M en i7-4500u en waar ik de nieuwe games van 1-2 jaar geleden (GTA V, Fallout 4, Witcher 3 etc) nog zonder problemen op 1080 of 900p en medium kan draaien zit ik met m'n huidige Steam wishlist wat moeilijker. Ik zou graag Nier: Automata, Prey, The Division en vast nog wat andere games op 1080p high/ultra soepel willen spelen en gewoon de komende jaren weer goed zitten. Als ik over 3 jaar dan de nieuwe titels op 1080 medium moet zetten, so be it. Gezien er waarschijnlijk een tweedehands videokaart in gaat lig ik ook niet zo wakker van het idee om over 2-3 jaar die gewoon te upgraden voor een nieuwe midrange ofzo.
Naast games werk ik af en toe met Lightroom/Camera Raw/Photoshop en voor m'n werk met AutoCAD. Die draaien om m'n laptop ook nog soepel nu, maar ik wil wel dat ze dat over 3 jaar op de PC ook nog doen (tegen die tijd is de laptop vermoed ik omgetoverd tot Linux/Hackintosh oid, of afgeschreven).
Verder vrij weinig spannends. Word, Excel, etc voor m'n (kleine) bedrijfsadministratie, email, huis/tuin/keukengebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen echt maximum maar als het geheel tussen de 800-1000 euro zit zou het fijn zijn. Meer kan, maar dan moet ik echt een goede reden hebben en dan zet ik volgende maand ook weer wat centen ervoor opzij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging uit naar AMD maar dat was puur omdat het overal als beste bang for the buck beschreven werd én omdat een freesync scherm stukken betaalbaarder is dan Gsync.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Het moet geen overvliegende helicopter zijn maar zolang het niet storend is (ik game met headset op dus sluit veel geluid al af) of m'n maten de boel op Discord niet horen ratelen zit het wel snor.

Ga je overklokken?
Momenteel niet. Misschien is het met de 980ti de moeite waard om op een gegeven moment wat meer performance er uit te knijpen maar volgens mij draait ie de recente titels nog steeds met nette fps op 1080p high.

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik ben niet echt thuis in cpus dus ik weet niet wat nu het beste is voor mijn wensen/specs? Ryzen 1500X/1600? Ik zie Ryzen veel aangeraden worden over hun Intel equivalenten. Daarnaast minstens 16gb ram op 3000mhz voor de Ryzen cpu. Een moederbord met 4 slots zodat ik mocht het nodig zijn volgend jaar naar 32GB (of zelfs meer) kan.
- Is het praktisch om echt twee losse HDDs te nemen, eentje voor games etc, eentje voor m'n administratie, puur uit veiligheidsoverwegingen? De administratie gaat ook al wekelijks op een USB backup en de cloud dus ik denk van niet, maar zou hier graag meer inzicht in hebben. Niet om het idee te geven dat ik administratie verwerk voor een mulitinational... Maar of ik nou €300 of €300k in de maand binnen haal, ik wil m'n bestanden niet kwijt zijn. Wordt ome belastingdienst weer boos. :+
- Suggesties voor merk/type RAM, HDD en SSD zijn ook welkom. RAM heb ik nu gekozen op goede prijs en lange garantie. HDD is een van de goedkoopste. SSD werd elders aangeraden...
- De ballen verstand van voedingen. Hoorde dat voor de 980ti minstens 600W aangeraden werd maar sta volledig open voor suggesties.

Laatste opmerking: het scherm is puur een placeholder. Ik heb nu geen zin om 400 (of meer) uit te geven aan een Gsync maar dat is uiteindelijk wel de planning, laten we zeggen ergens over een half jaar. Tot die tijd vind ik het prima om op een goedkoper scherm te werken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Gaming€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 94,95€ 94,95
1Samsung S24D340H Zwart€ 119,-€ 119,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1EVGA 650 GQ (V2)€ 88,50€ 88,50
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 86,35€ 86,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,65

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11 10:23
Ik heb een build voor je, ik heb alleen een betere voeding, SSD en een HDD gepakt.

Verder heb ik er nog een goede koeler bij gedaan, dat is natuurlijk optioneel.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,74

Verwijderd

TS had in zijn build ook een beeldscherm. Die staat er bij jou niet meer in.

• Ozfo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 13:38
Persoonlijk zou ik eerder voor zoiets gaan.
Ik heb hierbij expres het beeldscherm weggelaten zodat je deze naar eigen keuze kan invullen, met het scherm uit de eerste post zal je sowieso nog binnen budget vallen.
Mocht het nodig zijn valt er nog te besparen op de SSD, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een grotere 500gb+ SSD schijf.
Een kleinere variant zal je 50 tot 70 euro besparen, ligt aan de voorkeur.

Edit: Toch maar een andere voeding gekozen i.v.m. de videokaart.*

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 113,95€ 113,95
1NZXT S340 Zwart€ 66,-€ 66,-
1Corsair RM650x€ 104,-€ 104,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,95€ 152,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,80

• World Eater
Zie dat ik met de meeste onderdelen in ieder geval de goede kant op ging (gelukkig :+ )

Met 600W minimum volgens Nvidea heb ik de 550w voedingen links laten liggen, maar deze werken dus ook prima? Ik zie dat een van jullie een CX aan raadt die bronze certified is en een ander weer gold. Zal het veel verschil maken?

Ik draai trouwens nu op m'n laptop ook alleen windows vanaf de SSD dus denk dat ik met eentje van 200gb+ wel uit kom, die €50-70 die ik daarop bespaar kan weer naar een beeldscherm of andere onderdelen (of 15 liter bier op een kekke zaterdag). Tenzij er goede redenen zijn om groter te gaan natuurlijk.

Hoe nodig is de extra koeler? Ik heb er even naar gekeken maar zag lang niet overal eentje aangeraden worden omdat de 1600 al met z'n eigen koeler komt.

Ben ook wel benieuwd naar motivatie voor bepaalde mobo keuze. Zag de MSI een tijdje terug veel aangeraden worden, wat heeft de Gigabyte dat de 15-20 euro meer het waard maakt?

Heb de Crucial SSD toegevoegd aan m'n lijst maar twijfel over de HDD. De Seagate die ik heb staan verbruikt een paar watt meer maar leest, schrijft en draait sneller.

• Ozfo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 13:38
De voeding;
Nvidia zelf geeft aan dat de kaart zelf 250w nodig heeft en raad daarbij een voeding aan van 600w+
Op een voeding kan je het beste niet teveel willen besparen.

Schijf:
Zelf heb ik het liefst alles op SSD, puur omdat het rete snel is, ik wil daarom ook m'n games er op hebben.
Echter kan dit ook makkelijk op een normale schijf, het laden duurt iets langer (van bijv. games) maar dat maakt vaak ook niet echt uit.

Koeler:
Je geeft aan niet te gaan overclocken dus lijkt me niet nodig, zelfs met de stock koeler kan je makkelijk een kleine overclock doen.
Mocht je later alsnog willen overclocken kan je simpelweg een andere koeler halen en die dus later plaatsen, lijkt me dan niet nodig om daar nu onnodig geld aan uit te geven.

Moederbord:
Mijn eigen redenen hiervoor zijn (waarom ik GB kies);
- Betere Audio
- Mooier uiterlijk (i.v.m. glass case)
en als laatste wegens dat de 3k/3,2k ram speed op officieel supported was en bij MSI nog niet (mening is gebaseerd op een tijdje geleden), het kan zijn dat dit niet meer relevant is.

Nogmaals schijf;
Ik zou bij een HDD sowieso een 7,200 rpm schijf kiezen en geen 5,400

Verwijderd

World Eater schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:28:
Met 600W minimum volgens Nvidea heb ik de 550w voedingen links laten liggen, maar deze werken dus ook prima? Ik zie dat een van jullie een CX aan raadt die bronze certified is en een ander weer gold. Zal het veel verschil maken?
Je kunt beter een goede kwaliteit bronze nemen dan een matige gold. De EVGA uit je topicstart is nogal matig van kwaliteit. Daarbij is 650w overdreven veel. Dat nVidia 600w adviseert is omdat ze niet weten welke onderdelen jij voor de rest gebruikt. Ook weten ze niet welke kwaliteit voeding er gebruikt wordt. Als je een voeding van goede kwaliteit gebruikt ga je het zelfs redden met een 450w voeding. Kwalitatief goede voedingen die bij dit systeem passen zijn de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, pricewatch: Corsair TX550M V2 en de hierboven genoemde RM550x.
Ik draai trouwens nu op m'n laptop ook alleen windows vanaf de SSD dus denk dat ik met eentje van 200gb+ wel uit kom, die €50-70 die ik daarop bespaar kan weer naar een beeldscherm of andere onderdelen (of 15 liter bier op een kekke zaterdag). Tenzij er goede redenen zijn om groter te gaan natuurlijk.
Games op de ssd is erg fijn. Ht laden van de levels gaat een stuk sneller.
Hoe nodig is de extra koeler? Ik heb er even naar gekeken maar zag lang niet overal eentje aangeraden worden omdat de 1600 al met z'n eigen koeler komt.
De 1600 krijgt een prima koeler meegeleverd.
Ben ook wel benieuwd naar motivatie voor bepaalde mobo keuze. Zag de MSI een tijdje terug veel aangeraden worden, wat heeft de Gigabyte dat de 15-20 euro meer het waard maakt?
Als feestverlichting en betere audio je niets kan schelen heb je aan de MSI een net zo goed bord.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In een build met 980 Ti is het het meestal wel waard om een voeding met hoge efficientie te nemen (tenzij je heel weinig gamet natuurlijk). Deze voedingen zijn vaak ook van betere kwaliteit, waardoor de afschrijvingskosten per jaar bijna gelijk zijn aan die van bronze voedingen. Een RM550x lijkt me de beste optie, 600 watt is door Nvidia iets ruim bemeten omdat ze ook rekening moeten houden met oude generatie CPU's die nog wat meer energie trekken.

Alle games op SSD is voor de meeste mensen niet haalbaar, of erg duur. Mijn oplossing is om games gewoon op een HDD te zetten. Er zijn natuurlijk games waarbij een SSD wel merkbaar sneller is (GTA V bijvoorbeeld), echter loopt dat snel in de kosten. Zeker met de hoge SSD kosten van het moment vind ik het het geld niet waard.

Een koeler van pak 'em beet 35 euro produceert significant meer geluid dan de Wraith Spire. Het is mijn inziens verspilling van geld om een aftermarket koeler te kopen,gezien de Wraith Spire gewoon stil is. De temperaturen zijn wel hoger, maar dat maakt geen sikkepit uit.

De PC mate heeft prima support voor 3 of 3.2 MHz ram, net als het gros van de andere moederborden. Alle moederborden hadden problemen, maar na BIOS updates (die je waarschijnlijk zelf moet uitvoeren) is dit opgelost. De Gigabyte heeft inderdaad wel betere audio, echter hebben veel mensen een usb headset waarbij dit toch niet gebruikt wordt. Verder is het zo'n kinderachtig 1337 Pr0 gamer bord, het is maar waar je warm voor loopt.

HDD's van 7200 of 10000 rpm hebben geen meerwaarde voor gameschijven, zoals uitvoerig beschreven door de karmakeizers van het opslagforum. 5400 rpm zijn stiller, zuiniger, en vaak nog sneller ook.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

@lactaxative
Hoe is een 5400rpm schijf precies sneller? Ik kan het verschil merken tussen mijn 7200 en 5400rpm schijven wat betreft snelheid en response.

Een 5400RPM schijf zal langer aan het zoeken zijn dan een 7200rpm schijf en bij gelijke datadichtheid zal de 7200rpm schijf altijd sneller zijn want de koppen kunnen sneller over de platters bewegen.

Ook hier zal gelden dat een game sneller laad op zo'n 7200rpm dan 5400rpm schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkBlaze op 04-07-2017 14:02 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• World Eater
[b][message=51790997,noline]Moederbord:
Mijn eigen redenen hiervoor zijn (waarom ik GB kies);
- Betere Audio
- Mooier uiterlijk (i.v.m. glass case)
en als laatste wegens dat de 3k/3,2k ram speed op officieel supported was en bij MSI nog niet (mening is gebaseerd op een tijdje geleden), het kan zijn dat dit niet meer relevant is.

Nogmaals schijf;
Ik zou bij een HDD sowieso een 7,200 rpm schijf kiezen en geen 5,400
Als ik zo lees is de MSI inmiddels ook 3k supported dus hopelijk niet meer relevant. Ik heb wel een Turtle Beach headset met 3,5mm jack maar ik zal voor mezelf dan uit moeten zoeken hoe groot het verschil in audiokwaliteit mij uit maakt.
Ik vind de Fractal R5 wel een mooie case en hij ziet er ook uit alsof ie goed in te delen is, dat vind ik wel prettig. Die NZXT... Tja, windowed case, ledverlichting binnenin, hoeft van mij niet.

Wbt de HDD/SSD en koeler:
Gezien ik niet ga OCen (ik denk dat ik eerder de gpu zal moeten overclocken dan de cpu) denk ik dat ik het gewoon ga proberen met de stock cooler. Mocht het toch te gek worden kan er inderdaad altijd nog een andere op.
De meeste games gaan denk ik gewoon op de HDD. Heb in GTA IV in ieder geval de laadtijden nooit als storend ervaren. Mocht SSD opslag ooit weer goedkoper worden dan kan ik altijd uitbreiden.
De discussie over snelheid volg ik hier even op de voet en zal ook even de forums opduiken voor meer info ;)

Weinig veranderd aan de lijst maar toch even een update met andere SSD en voeding. Heb voor het overzicht de monitor er maar uitgehaald.
#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Gaming€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,70

[ Voor 51% gewijzigd door World Eater op 04-07-2017 17:01 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
@Verwijderd Hoe kom jij aan de informatie dat die EVGA voeding niet deugd? Als ik de JonnyGuru review opzoek kom ik niet veel negatiefs tegen. Ook op het LTT forum kom ik hem op de PSU Tier list tegen in Tier 2, lang niet slecht. Ik zie dat de RMx en Whisper voedingen Tier 1 zijn, maar dan nog. Uit welke bron haal jij je informaties over voedingen? Ik ben nieuwsgierig

[ Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 04-07-2017 17:26 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
DarkBlaze schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:01:
@lactaxative
Hoe is een 5400rpm schijf precies sneller? Ik kan het verschil merken tussen mijn 7200 en 5400rpm schijven wat betreft snelheid en response.

Een 5400RPM schijf zal langer aan het zoeken zijn dan een 7200rpm schijf en bij gelijke datadichtheid zal de 7200rpm schijf altijd sneller zijn want de koppen kunnen sneller over de platters bewegen.

Ook hier zal gelden dat een game sneller laad op zo'n 7200rpm dan 5400rpm schijf.
Levels laden gebeurt sequentieel. De kop hoeft dus niet continu heen en weer te springen zoals bij een OS het geval is. Hierdoor heb je slechts een aantal keer die extra 3 milliseconden (poeh!). Als je dat kunt merken bij het spelen van games, ben je wat mij betreft met magie bezig. De belangrijkste factor van merkbare snelheid van een HDD is de datadichtheid, welke onafhankelijk is van het toerental. Het kan dus best zo zijn dat jouw 7200 rpm schijven een hogere datadichtheid hebben dan de 5400 rpm schijven, waardoor ze daadwerkelijk sneller zijn. Ook kan het zo zijn dat je jezelf voor de gek houdt, het gebeurt de beste ;), zoals je bijvoorbeeld ook ziet in de 960 evo discussie.

CiPHER kan dit overigens veel beter(en uitgebreider) uitleggen, bijvoorbeeld in de eerste comment hier nieuws: WD stopt met Green-naam van harde schijven.

edit:
youridv1 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:22:
@Verwijderd Hoe kom jij aan de informatie dat die EVGA voeding niet deugd? Als ik de JonnyGuru review opzoek kom ik niet veel negatiefs tegen. Ook op het LTT forum kom ik hem op de PSU Tier list tegen in Tier 2, lang niet slecht. Ik zie dat de RMx en Whisper voedingen Tier 1 zijn, maar dan nog. Uit welke bron haal jij je informaties over voedingen? Ik ben nieuwsgierig
Een voeding tier list website quoten op Tweakers, jij durft. :+ Verder betreft de JonnyGuru review de V1 variant.

Ik kan verder niets vinden over de V2 variant, maar als we deze even gelijk stellen aan de V1 variant (wie weet was het gewoon marketing)... Ik denk dat 'niet deugd' en 'matig' iets te sterk uitgedrukt is. Hij doet echter wel op elk punt(als ik zo snel kijk) onder voor de whispers en de RMx00xs. Ook kost EVGA in Europa gewoon teveel, omdat ze hier geen eigen distributie hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door lactaxative op 04-07-2017 18:42 ]

Verwijderd

youridv1 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:22:
Vrij matig doe ik de voeding misschien mee tekort. Voor hetzelfde geld heb je een 450-550w, watt meer dan genoeg is, die beter is/presteert en een langere garantietermijn heeft.

Hou op over tierlijsten. Die ranking klopt in het algemeen weinig van. Zo staan veel te vaak exact dezelfde voedingen met een andere merknaam, verschillend gerankt.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

lactaxative schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Levels laden gebeurt sequentieel. De kop hoeft dus niet continu heen en weer te springen zoals bij een OS het geval is. Hierdoor heb je slechts een aantal keer die extra 3 milliseconden (poeh!). Als je dat kunt merken bij het spelen van games, ben je wat mij betreft met magie bezig. De belangrijkste factor van merkbare snelheid van een HDD is de datadichtheid, welke onafhankelijk is van het toerental. Het kan dus best zo zijn dat jouw 7200 rpm schijven een hogere datadichtheid hebben dan de 5400 rpm schijven, waardoor ze daadwerkelijk sneller zijn. Ook kan het zo zijn dat je jezelf voor de gek houdt, het gebeurt de beste ;), zoals je bijvoorbeeld ook ziet in de 960 evo discussie.

CiPHER kan dit overigens veel beter(en uitgebreider) uitleggen, bijvoorbeeld in de eerste comment hier nieuws: WD stopt met Green-naam van harde schijven.
Leuk dat levels laden sequentieel gebeurt, moeten ze ook sequentieel op je schijf staan en laat dat nu nogal eens niet het geval zijn ;) Overigens geeft ik al aan bij gelijke data dichtheid :+ en als dat niet zo was merkte je het ook niet bij een SSD wat je dus wel doet! Natuurlijk zal het verschil veel kleiner zijn maar als je zowel een 5400rpm als 7200rpm schijf met de zelfde dichtheid hebt ben je gek als je de 5400 koopt als je hier spellen op gaat zetten. Voor puur data opslag is het een totaal ander verhaal, daar gebruik ik ook gewoon een 2TB green voor naast mijn twee 7200rpm schijfjes en mijn 250gb en 525gb sdds ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DarkBlaze op 04-07-2017 19:03 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:41:
[...]

Vrij matig doe ik de voeding misschien mee tekort. Voor hetzelfde geld heb je een 450-550w, watt meer dan genoeg is, die beter is/presteert en een langere garantietermijn heeft.

Hou op over tierlijsten. Die ranking klopt in het algemeen weinig van. Zo staan veel te vaak exact dezelfde voedingen met een andere merknaam, verschillend gerankt.
Fair enough. Vanmiddag zelf wat rondgegoogled en kwam ook een beetje op hetzelfde antwoord uit ja. Zo'n 650 GQ is lang zo slecht niet, maar ik ben het met je eens dat voor 90 euro een RM550x een betere koop is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

lactaxative schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:29:
[...]
Als je dat kunt merken bij het spelen van games, ben je wat mij betreft met magie bezig.
Texture streaming. (Waar o.a. de populaire UE3 en 4 gretig gebruik van maken) Het zal je max FPS niet verhogen, maar kan een flinke boost geven aan de average framerate en hoe soepel het spel aanvoelt.

Verder laden levels beduidend sneller, zelden moeten games nog 1 groot blok data het geheugen in laden. Duizenden assets van een paar KB per stuk tikken hard aan op een ouderwetse harde schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 04-07-2017 20:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1