Unpairen Bluetooth device Windows 10 onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:59
Ik kan met geen mogelijkheid een device unpairen in Windows 10. Er is nergens een unpair optie te vinden. Als ik het gepairde device probeer te verwijderen bij Apparaatbeheer, dan verschijnt deze doodleuk weer. Ik heb een desktop met een bluetooth dongle.Een google opdracht geeft verschillende mensen met hetzelfde probleem, maar nergens een oplossing te bekennen.

Het probleem:

Meerdere gepairde devices werken niet meer en worden niet meer herkend door mijn pc. Devices die niet gepaird zijn worden altijd herkend. Met de andere devices is niets mis, deze werken prima op andere computers.

Mijn vraag:

Hoe verwijder ik in godsnaam gepairde devices? Hoe verwijder ik eventueel de standaard bluetooth drivers? Welke bestanden moet ik dan verwijderen? Registeraanpassingen? Ik kan het simpelweg niet vinden via google.

Stuurprogramma versie: 10.0.15063.250
Datum: 21-06-2006
Leverancier: Microsoft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....in Windows is dat volgens mij relatief eenvoudig. Via je Settings scherm kun je bij Devices het bewuste device selecteren en dan vervolgens op Remove Device klikken. Het device wordt dan verwijderd.

Eh...het verwijderen van drivers doe je via Device Manager en dan rechtermuisknop op het bewuste Device en dan Uninstall Device.

Nooit zomaar bestanden gaan weggooien en registersleutels verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
JackSparrow schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:21:
Eh....in Windows is dat volgens mij relatief eenvoudig. Via je Settings scherm kun je bij Devices het bewuste device selecteren en dan vervolgens op Remove Device klikken. Het device wordt dan verwijderd.

Eh...het verwijderen van drivers doe je via Device Manager en dan rechtermuisknop op het bewuste Device en dan Uninstall Device.

Nooit zomaar bestanden gaan weggooien en registersleutels verwijderen.
Eh.. Ik gaf toch al aan dat dat niet werkt? Het is NIET mogelijk om de bewuste devices te uninstallen en het is NIET mogelijk om op Remove Device te drukken want ze worden simpelweg niet weergegeven.

Ik snap dat je nooit zomaar drivers moet gaan verwijderen. Als jij een beter idee hebt dan hoor ik dat graag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mnWTuKK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a0s7e32.png

Het gaat dus om de Anker en de Motorola X Play. Beiden zijn niet te verwijderen en het lukt niet meer om deze te connecten

[ Voor 12% gewijzigd door Lennyz op 04-07-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Windows en Bluetooth :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Lennyz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:19:
Eh.. Ik gaf toch al aan dat dat niet werkt?
Wat zie je als je bijv. op 'usb serial' klikt (gewoon met links). Er zou dan een button 'apparaat verwijderen' moeten komen.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2017 16:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
DukeBox schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Heb je de button 'apparaat verwijderen' wel ?
Ik heb hierboven hetgeen toegevoegd wat ik zie.

Ik kan gerust de devices uninstallen, maar deze komen gewoon weer tevoorschijn als ik de bluetooth dongle opnieuw in mijn pc stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Lennyz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
Ik heb hierboven hetgeen toegevoegd wat ik zie.
Wat zie je als je bijv. op 'usb serial' klikt (gewoon met links). Er zou dan een button 'apparaat verwijderen' moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
DukeBox schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Normaal gesproken is dat inderdaad de manier, alleen worden die 2 devices NIET weergegeven in het normale bluetooth beheer scherm. De enige plek waar ze te zien zijn is in device manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
DukeBox schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Dat is een ESP8266 die aan de pc hangt. Dat is niet mijn bluetooth.

De apparaten die "gepaird" zijn worden ook niet weergegeven als ik op 'bluetooth apparaat toevoegen' druk. Mijn mac en telefoon zien die andere apparaten wel gewoon.

Het is niet het onbekende apparaat. Mijn mac en telefoon geven die namelijk ook aan als onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8QEA6Db.png

[ Voor 8% gewijzigd door Lennyz op 04-07-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar komen die Anker en Moto X ook als je ze niet verbind bij je hardware te staan?

Ipv rechtermuis -> verwijderen, naar details van apparaat (rechtermuis->eigenschappen), driver-details (oid), daar verwijderen kiezen (staat geavanceerd achter). Je hebt dan optie om de drivers permanent te verwijderen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan heeft het niets met pairen te maken maar is er iets mis met je receiver. Heb je al de software van de fabrikant geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
DukeBox schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:29:
Dan heeft het niets met pairen te maken maar is er iets mis met je receiver. Heb je al de software van de fabrikant geprobeerd ?
Ja ik denk dus ook dat het een driver probleem is. Ik had nog even moeten vermelden dat ik dual-boot en ik in Linux Mint zonder problemen met de devices kan pairen. Ik kan nog zoeken of er drivers zijn, maar dan moet ik eerst achterhalen wat voor soort dongle ik heb. Meestal kan ik dat wel vinden in apparaatbeheer, maar hier vind ik geen zinnige informatie.
SinergyX schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:29:
Maar komen die Anker en Moto X ook als je ze niet verbind bij je hardware te staan?

Ipv rechtermuis -> verwijderen, naar details van apparaat (rechtermuis->eigenschappen), driver-details (oid), daar verwijderen kiezen (staat geavanceerd achter). Je hebt dan optie om de drivers permanent te verwijderen.
Dat werkt dus niet. Ik kan ze prima verwijderen, maar ze komen doodleuk weer tevoorschijn als ik de module opnieuw aankoppel.

Hier heb ik ze verwijderd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q8znqHx.png

en hier komen ze doodleuk weer tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u9nldjh.png

[ Voor 37% gewijzigd door Lennyz op 04-07-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lennyz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:33:
Dat werkt dus niet. Ik kan ze prima verwijderen, maar ze komen doodleuk weer tevoorschijn als ik de module opnieuw aankoppel.

Hier heb ik ze verwijderd:

[afbeelding]

en hier komen ze doodleuk weer tevoorschijn:

[afbeelding]
Ik bedoel de drivers van je bluetooth zelf, heb het idee dat die 'connected devices' onderdeel zijn geworden van de 'package' van je bluetooth dongle, die volledig deinstalleren zou toch moeten gaan?

Zo heb ik in ieder geval m'n keyboard weer werkend gekregen (tip, koop nooit een sweex bluetooth dongle...)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
SinergyX schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Ik bedoel de drivers van je bluetooth zelf, heb het idee dat die 'connected devices' onderdeel zijn geworden van de 'package' van je bluetooth dongle, die volledig deinstalleren zou toch moeten gaan?

Zo heb ik in ieder geval m'n keyboard weer werkend gekregen (tip, koop nooit een sweex bluetooth dongle...)
Ik heb ergens een shady driver vandaan kunnen halen. Ik kan weer connecten met mijn speakers. De vraag blijft wel: Hoe kan je in Windows 10 bluetooth drivers unpairen met de standaard drivers van Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lennyz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:33:
[...]

Ik heb ergens een shady driver vandaan kunnen halen. Ik kan weer connecten met mijn speakers. De vraag blijft wel: Hoe kan je in Windows 10 bluetooth drivers unpairen met de standaard drivers van Microsoft?
In mijn geval is het wel gewoon via bluetooth apparaten, apparaat aanklikken, verwijderen.

Ik zie ze daarna ook niet terug, al moet ik eerlijk zijn dat ik nooit in hardwaremanager kijk of ze daar nog staan, maar ik moet ze wel gewoon opnieuw pairen nadat ik ze heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een oud topic.
Maar ik zat ook met dit probleem en heb een oplossing gevonden via deze website: https://answers.microsoft...-9d6d-ff296c0b3881?page=2

(het programma "Bluetooth Command Line Tools" downloaden en daarin de commands uitvoeren om de BT apparaten te verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orinoko
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-08 19:33
Zolang een Bluetooth device 'paired' is, zal Windows de drivers ophalen als je deze eerder hebt gedeinstalleerd. Wat op zich logisch is, want Windows 'ziet' een paired device en probeert de ontbrekende drivers te installeren om het te laten werken. Als de knop 'Remove device' ontbreekt, let er dan op of je als administrator bent ingelogd. Als een andere gebruiker een Bluetooth device heeft gekoppeld, kun je die als standaard gebruiker niet verwijderen.
Pagina: 1