Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wilde een RX 580 bestellen (die nergens te bestellen zijn). Uiteindelijk kwam ik via marktplaats op xreamstore.nl uit.

Toen ik de site benaderde kreeg ik meteen een popup van de chat of ik vragen had. Even rondgekeken op de site ik zag dat ze de RX 580 nog hadden, wel hoog geprijsd maar goed dat is niet zo erg. De chat gestart en ze hadden er nog 8 op voorraad. Top! Als ik het meteen bestelde dan had ik het morgen nog in huis

Ik 1 bestellen. Tijdens het betaalproces kon ik kiezen tussen Creditcard en overboeken per bank. Overboeken per bank gaat wel snel tegenwoordig, maar als ik iets om 20:00 's avonds bestel en overboek per bank dan hebben ze nooit diezelfde dag het geld, dus ga ik mijn RX 580 ook de volgende dag niet krijgen. Dat wilde ik niet, plus ik ken deze winkel niet, staat niet op tweakers en van marktplaats heb ik niet zo'n hoge pet op, dus ik koos voor Creditcard.

Netjes de betaling afgemaakt. Krijg ik om 22:30 een mailtje dat de creditcard maatschappij mijn creditcard als mogelijk fraudulent heeft gemarkeerd en daarom kunnen ze de order niet uitleveren. Ik kon de bestelling nogmaals doen en dan voor overboeken per bank kiezen. Klonk in mijn ogen een beetje als een scam verhaal en dat heb ik dan ook in de mail naar hun toe verwoord. Dat vond de medewerker allemaal niet zo leuk, kan ik begrijpen want misschien is het niet terecht, maar van mijn kant gezien is mijn creditcard geldig want die gebruik ik voor Google Play en dat gaat altijd goed.

Toch voor de zekerheid even mijn creditcard afschrijving bekeken en het geld is wel gereserveerd, zover lijkt alles goed te gaan, dan snap ik ook niet waarom mijn creditcard als mogelijk fraudulent bestempeld is.

Uiteindelijk kon ik de bestelling nogmaals doen, weer voor creditcard kiezen, dan hielden zij het 10 dagen vast en dan konden ze wel versturen (want dan waren ze wel verzekerd). Nou ja daar gaat mijn "ik heb de volgende dag mijn RX 580 in huis bubbel"

Al met al heb ik er toch een beetje een nare smaak aan overgehouden. Niet zo zeer dat mijn creditcard niet echt zou zijn, daar is niks mee aan de hand, maar gewoon de manier waarop.

Je kiest creditcard, betaald alles gaat goed, bedrag staat in reservering
Je krijgt mail dat hun maatschappij (stripe) zegt dat het mogelijk fraude kan zijn
Je krijgt nieuwe mail dat je met overboeken kan betalen
Je krijgt nog een laatste mail dat je toch met creditcard kan betalen maar dat ze het dan 10 dagen moeten vasthouden.

Eigenlijk werd ik alleen maar achterdochter en begon ik me af te vragen wat is er met die 10 dagen? Vervalt mijn mogelijkheid dan om met de bank contact op te nemen en het geld eventueel terug te halen bij niet leveren?

Wat zijn jullie ervaringen met deze webwinkel?

PS: de kaart is nu uit het assortiment gehaald, KvK klopt wel, marktplaats account is +/- 7 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zie reactie hieronder.

[ Voor 119% gewijzigd door Slavy op 04-07-2017 10:38 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:34:
xstreamstore.nl bestaat niet? Titel is foutief, update deze reactie later.
Sorry ik had de naam in de titel verkeerd, maar die kan ik niet meer bewerken: xreamstore.nl moet het zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://www.marktplaats.nl/verkopers/13652967.html Zou dat de verkoper moeten zijn? Wordt daar namelijk naartoe verwijst als ik een bestaand item (via google gevonden) open.

Ik kan ook echt verder niks vinden over de website, laat staan reviews of andere meningen. Krijg het idee dat dit een eenmanszaak is van iemand die dit vanuit huis doet?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Je bent wel wat langer verzekerd met je creditcard (check je voorwaarden voor de precieze lengte, meestal iets van minimaal 90 dagen). Maar, wil je überhaupt wel zaken met ze doen?

Ik zou als ze niet willen leveren je reservering ongedaan laten maken bij de creditcard maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maar van mijn kant gezien is mijn creditcard geldig want die gebruik ik voor Google Play en dat gaat altijd goed
Aanname-beleid... Mijn creditcards werken 99% van de tijd ook vlekkeloos maar net die ene keer wordt een betaling ook niet gevalideerd. Dan bel ik (24/7/365) mijn maatschappij en zij kunnen binnen 1 minuut zien of/waarom een betaling bij hun niet gevalideerd wordt.

Als de betaling wel geauthoriseerd is en terecht komt bij de verkopende partij, is het klaar. Als Stripe (??) dan zegt dat ze jou niet kennen als betaalmiddel, is het hun goed recht (helaas).

My 2 cents: andere winkel zoeken en klaar. Dit soort ondernemers lost zichzelf vanzelf op.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2017 10:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:38:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/13652967.html Zou dat de verkoper moeten zijn? Wordt daar namelijk naartoe verwijst als ik een bestaand item (via google gevonden) open.

Ik kan ook echt verder niks vinden over de website, laat staan reviews of andere meningen. Krijg het idee dat dit een eenmanszaak is van iemand die dit vanuit huis doet?
https://www.marktplaats.nl/verkopers/13652967.html lijkt het inderdaad te zijn alleen ik had contact met ene Jasper Oldhuijzen. Het lijkt erop dat hun advertenties van marktplaats verdwenen zijn...

EDIT: Ja al hun advertenties zijn weg, want dit was inderdaad het account van iemand uit Gieten en nu is het opeens Melissa uit Amsterdam... dan begin ik meer te denken dat strip het tegenhoud omdat xreamstore zelf niet helemaal te vertrouwen is (aanname)
jongetje schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:39:
Je bent wel wat langer verzekerd met je creditcard (check je voorwaarden voor de precieze lengte, meestal iets van minimaal 90 dagen). Maar, wil je überhaupt wel zaken met ze doen?

Ik zou als ze niet willen leveren je reservering ongedaan laten maken bij de creditcard maatschappij.
Het gekke was, ik heb het laten annuleren. Krijg je een standaard mailtje met kan 1 tot 5 dagen duren. Kijk ik op mijn afschrift rond 23:30 staat het alweer bijgeboekt. Dat ging wel redelijk vlot dus. Op zich wil ik wel zaken met ze doen die RX 580 is nergens te krijgen en als zij een voorraad hebben waarom niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
@poNgz0r Als ze de enige winkel in Nederland zijn (hoe komen ze er dan aan?), je nu al gedoe hebt. Dan hoop ik dat je er niet terug hoeft voor garantie. Maar dat risico moet je zelf inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:46:
@poNgz0r Als ze de enige winkel in Nederland zijn (hoe komen ze er dan aan?), je nu al gedoe hebt. Dan hoop ik dat je er niet terug hoeft voor garantie. Maar dat risico moet je zelf inschatten.
Dat garantie verhaal interesseert me nog niet eens zoveel. Als die kaart kapot gaat kan je altijd met het merk zelf contact opnemen, dat komt wel goed. Het gaat me er meer om dat dit misschien wel een malafide website is, blijkt nu

Een aantal oude advertenties die allemaal offline zijn nu:
https://www.marktplaats.n...ming-gratis-levering.html
https://www.marktplaats.n...iphone-7-128gb-black.html
https://www.marktplaats.n...00-gratis-verzending.html
https://www.marktplaats.n...er-crow-gb2783qsu-b1.html
https://www.marktplaats.n...-morgen-gratis-thuis.html

EDIT: Wat ik me wel herinner was dat ik toen met ene Melissa wel gechat heb op de site.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de topictitel een kleine update gegeven, omdat het om een probleem met de webshop gaat en ervaringen vragen niet de bedoeling is op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Nederlandse webshop die alleen met overboeking en credit card werkt.... anno 2017...

De enige reden die ik kan bedenken is dat het geen bedrijf is en dus niet in aanmerking komt voor iDEAL en PayPal zakelijk. Net als vele andere betaal mogelijkheden.

Of het is een Chinese scam site.

Zal straks eens kijken in het ivm systeem of ze überhaupt te vinden zijn. Maar dit soort shops zou ik ver weg van blijven

Google levert al leuke resultaten op maar hij is ook nog autohandelaar en dat alles vanaf een woon adres.

*knip*

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 05-07-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Yorinn schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:58:
[mbr] Ik heb de topictitel een kleine update gegeven, omdat het om een probleem met de webshop gaat en ervaringen vragen niet de bedoeling is op Tweakers. [/]
Kan je dan ook de titel aanpassen van de site aub? Het is xreamstore.nl :)

@poNgz0r , misschien heb je hier wat aan?

https://www.sidn.nl/whois?q=xreamstore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Kan je dan ook de titel aanpassen van de site aub? Het is xreamstore.nl :)

@poNgz0r , misschien heb je hier wat aan?

https://www.sidn.nl/whois?q=xreamstore.nl
Ik zal eens kijken wat ik ermee kan. Overigens misschien overbodig, ik ben niet opgelicht hoor. Ik heb mijn creditcard betaling al terug, maar ik was meer nieuwsgierig en voelde het ook wel een beetje als mijn verantwoordelijkheid om negatieve en eventueel rare ervaringen met webshops ergens te melden. Aangezien opgeletopinternet.nl gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:08:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik ermee kan. Overigens misschien overbodig, ik ben niet opgelicht hoor. Ik heb mijn creditcard betaling al terug, maar ik was meer nieuwsgierig en voelde het ook wel een beetje als mijn verantwoordelijkheid om negatieve en eventueel rare ervaringen met webshops ergens te melden. Aangezien opgeletopinternet.nl gestopt is.
Als je je geld netjes terug hebt is er toch niets aan de hand? Ik snap ook niet helemaal waarom je een fraudemelding kreeg maar de kaart nog wel kan gebruiken. Bel even je bank/creditcardverstrekker om te vragen wat er aan de hand is.

De betaalmodules die ze gebruiken lijken me gewoon veilig. Wellicht zaai je "angst" om niets.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kecin schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Als je je geld netjes terug hebt is er toch niets aan de hand? Ik snap ook niet helemaal waarom je een fraudemelding kreeg maar de kaart nog wel kan gebruiken. Bel even je bank/creditcardverstrekker om te vragen wat er aan de hand is.

De betaalmodules die ze gebruiken lijken me gewoon veilig. Wellicht zaai je "angst" om niets.
Ik zie het niet zo zeer als angst zaaien. Het is meer dat ik dit vreemd gedrag vind anno 2017, waarover ik mijzelf ventileer en even wat andere tweakers vraag of zij misschien met deze winkel betere ervaringen hebben.

Met mijn creditcard is niks aan de hand, net de ING gebeld en die zien ook niks raars. Stripe is de tussenpersoon en die keuren het niet goed, blijkbaar. Ze hadden mij een screenshot gestuurd waarin je dan ziet: ordernummer #1026 might be fraudulent en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
@Verwijderd alleen kan iedereen met 40 euro een KVK aanvragen. En daarmee ook IDeal aanvragen. Tevens zijn er andere manieren om iDeal te krijgen zonder echt een bedrijf te zijn. Maar ik mis bv ook Algemene voorwaarde..... lijkt mij dat je die wel moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:19:
@Verwijderd alleen kan iedereen met 40 euro een KVK aanvragen. En daarmee ook IDeal aanvragen. Tevens zijn er andere manieren om iDeal te krijgen zonder echt een bedrijf te zijn. Maar ik mis bv ook Algemene voorwaarde..... lijkt mij dat je die wel moet hebben.
Plus ze hebben een 0900 nummer voor support. Moet dat tegenwoordig niet gratis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:26
De uitgebreide WHOIS gegevens (die ik hier niet mag delen) zien er ook niet bepaald betrouwbaar uit. Ik denk dat TS hier geluk heeft gehad.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Plus ze hebben een 0900 nummer voor support. Moet dat tegenwoordig niet gratis zijn?
Er mogen tegenwoordig geen extra kosten meer voor gerekend worden inderdaad. Zie o.a. nieuws: Minister schaft aparte minuuttarieven 0900-nummers af

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee 0900 hoeft niet gratis te zijn, sowieso is die regel geving nog niet actief en tevens is dat alleen voor klanten die al gekocht hebben en support voor hun product willen.

maar dit is ook wel een opvallend feitje: Registratiedatum i 2017-06-29
Shop bestaat dus nu letterlijk een paar dagen.
Maar maakt duidelijk gebruik van dropshipping, een klein bedrijf krijgt geen vandaag besteld voor 23:59 morgen geleverd contract met postnl. Tevens is de registratie gedaan via canada (tucows) en staat het op een gmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:33:
nee 0900 hoeft niet gratis te zijn, sowieso is die regel geving nog niet actief en tevens is dat alleen voor klanten die al gekocht hebben en support voor hun product willen.

maar dit is ook wel een opvallend feitje: Registratiedatum i 2017-06-29
Shop bestaat dus nu letterlijk een paar dagen.
Maar maakt duidelijk gebruik van dropshipping, een klein bedrijf krijgt geen vandaag besteld voor 23:59 morgen geleverd contract met postnl. Tevens is de registratie gedaan via canada (tucows) en staat het op een gmail adres.
Goed ik denk dat de conclusie wel kan zijn dat er uit voorzorg maar geen zaken moet doen met deze webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applesauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 14:34
Ik zou het niet vertrouwen. Als ik naar de ethereum miners kijk de tekst is 1 op 1 van https://www.ethereumminer.nl gekopieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Goed ik denk dat de conclusie wel kan zijn dat er uit voorzorg maar geen zaken moet doen met deze webshop.
Terugkomend op de SIDN:

Registratiedatum xreamstore.nl: 29-06-2017
Naam van domeinhouder is "twijfelachtig"
Besteld via tucows.

Oftewel, neen, geen zaken mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Applesauce schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:37:
Ik zou het niet vertrouwen. Als ik naar de ethereum miners kijk de tekst is 1 op 1 van https://www.ethereumminer.nl gekopieerd
Zover had ik me er nog niet in verdiept! Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:26
Meneer woont wel aardig als je het adres uit de telefoongids mag geloven: *knip*

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 05-07-2017 22:38 ]

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sterker nog, de site doet het nu uberhaupt niet meer bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:39:
Sterker nog, de site doet het nu uberhaupt niet meer bij mij...
Nope site is nu offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Hij resolved inmiddels niet meer inderdaad. Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat deze partij niet helemaal te vertrouwen lijkt te zijn.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee misschien komt het omdat ik hun nog even op de hoogte gesteld heb van dit topic en dat ze inzagen dat ze een beetje door de mand gevallen zijn en hebben ze het direct offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

*knip*

Interessant.

Deze pagina is overigens al reeds door Google geindexeerd dus het kan, of hij heeft genoeg geld gestolen en is nu pleite..

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 05-07-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09 09:32
Wellicht toch handig om melding te doen van verdachte activiteiten? Dit namelijk wel vreemd. Een melding aan Marktplaats met alle bevindingen helpt trouwens vaak ook. Zeker als ze continu hun naam veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat ik nu in mijn mail krijg. Ze hebben het domeinnaam op mijn naam gezet!

"Beste domeinnaamhouder,

Je krijgt deze mail omdat je de administratieve contactpersoon bent van een domeinnaam.

Tucows.com Co. heeft de houder van xreamstore.nl veranderd. Dit zijn de gegevens:

Houder / Registrant:
DEN046500-TUCOW
mijn naam, Xream Store
adres van mijn werk
postcode van mijn werk
+31.8834253643
mijn mail

Administratieve contactpersoon / Administrative contact:
mijn naam, Xream Store
adres van mijn werk
postcode van mijn werk
+31.8834253643
mijn mail

Klopt dit volgens jou niet? Neem dan contact op met het bedrijf dat je domeinnaam beheert: Tucows.com Co.."

Goverdomme zeg, nu kan ik die gasten gaan bellen om te vertellen dat dit niet waar is

EDIT 2:
Meteen tucows gemaild:

Your request (195846) has been received and is being reviewed by our support staff.
"Hi,

Someone tried to register me as administrative contact person for http://xreamstore.nl/

I have nothing to do with this site and i am not the administrative contact person.

I made a topic on tweakers.net because this site is possible scam and therefor they changed to contact person to me.

Please undo this. This is the topic on tweakers: Verwijderd in "Problemen met xreamstore.nl"

Greetings Dennis (poNgz0r)"

EDIT 3:
Bericht van contactpersoon tizi weggehaald. Hij of zij is zelf opgelicht en nam contact met mij op aan de hand van de domeingegevens

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik zou even je eigen en andermans email adres en andere persoonlijke gegevens verwijderen of op z'n minst tussen members-only tags zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@poNgz0r

Sowieso eens met de bovenbuur.

Maar als dat inderdaad jouw gegevens zijn, dan is dat valsheid in geschrifte.
Tijd voor een aangifte, denk ik. Staat maximaal 6 jaar gevangenis op..... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:38

Whaam

Meer beter

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:02:
Weet je wat ik nu in mijn mail krijg. Ze hebben het domeinnaam op mijn naam gezet!
{knip}
Wat de hel, dat escaleerde snel.
Zou inderdaad de gegevens uit je bovenstaande post halen, maar wow.

Zou je dit onder identiteitsdiefstal kunnen plaatsen? Lijkt me ieder geval strafbaar, maar hoe durf ik niet te zeggen.
Trouwens, dat telefoonnummer wat zogenaamd "van jou" is, kan je daar nog wat mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Whaam op 04-07-2017 13:26 ]

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:09
Dit klinkt echt heel slecht allemaal. Heb je je creditcardgegevens direct bij hen ingevuld, of bij een PSP (payment service provider)? Indien direct bij hen, dan hebben de oplichters je creditcardgegevens en kunnen ze frauderen met je creditcard.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Whaam schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Zou je dit onder identiteitsdiefstal kunnen plaatsen?
Trouwens, dat telefoonnummer wat zogenaamd "van jou" is, kan je daar nog wat mee?
Dat is ongeldig (een cijfer te lang).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whaam schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Zou je dit onder identiteitsdiefstal kunnen plaatsen?
Geen idee dat onderzoek ik zo. Ik heb de gegevens even afgeschermd en heb onze GSO op de hoogte gesteld, die stuur ik ook een link naar dit topic, omdat het toch om bedrijfsgegevens van het bedrijf gaat waar ik werk.

EDIT: Bel nu ING om creditcard te laten blokkeren

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

WTF :/ @poNgz0r Neem ook contact op met SIDN om te vragen naar de mutaties op het domeinnaam, deze zouden hun ook moeten kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creditcard is geblokkeerd, ik krijg nu weer een mail van sidn:

"Beste domeinnaamhouder,

Je krijgt deze mail omdat je de administratieve contactpersoon bent van een domeinnaam.

Tucows.com Co. heeft de houder van xreamstore.nl veranderd. Dit zijn de gegevens:

Houder / Registrant:
*snip* persoonsgegevens posten is niet de bedoeling.

Administratieve contactpersoon / Administrative contact:
*snip* persoonsgegevens posten is niet de bedoeling.

Lijkt erop alsof ze nu alles veranderd hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 04-07-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat een bizar verhaal! 7(8)7

Ben je lekker klaar mee.
Suk6 en sterkte met de afhandeling! :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:33
Apart, ik had een DM wisseling met poNgz0r en nu staat er dit, is hij van Tweakers geschopt? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/515a264dbb3e989e311d9bb2993df573.png

Of zoals entetex aangeeft, heeft hij wellicht hetzelfde wachtwoord gebruikt voor beide websites?

[ Voor 22% gewijzigd door CyberJohn op 04-07-2017 14:18 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• entetex
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 09:52
Of misschien had die website wel gewoon de wachtwoorden in plain text opgeslagen en hebben die malafide personen zijn account wel gewiped.

AMD R9 7900X, Gigabyte X670 Gaming X AX, 64GB 5600, Gigabyte 4070 SE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
entetex schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:16:
Of misschien had die website wel gewoon de wachtwoorden in plain text opgeslagen en hebben die malafide personen zijn account wel gewiped.
Zat ik ook al aan te denken, maar die shop gebruikte zo te zien Shopify, ik mag hopen dat ze daar niet zo klungelig zijn met wachtwoorden.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aronbx_
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 19:42
entetex schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:16:
Plot twist:
Dit allen is een dekmantel en TS is zelf de malafide persoon >:)

Maar goed, daar gaan we natuurlijk niet vanuit. Waarbij TS in eerste instantie goed weg leek te zijn gekomen, lijkt er nu misschien nog wel meer ellende over hem heen te komen. Helemaal als het verhaal van mijn bovenbuurman klopt. TS gebruikt dit wachtwoord dan mogelijk op meerdere sites, wat nog veel meer vervelende gevolgen kan hebben. Zonde dat er zulke mensen op deze wereld rondlopen :/

[ Voor 12% gewijzigd door Aronbx_ op 04-07-2017 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:33
Op verzoek van de plaatser, deze post leeggehaald.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 04-07-2017 17:03 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:09
CyberJohn schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:27:
Heb mail contact gehad met poNgz0r, hij heeft blijkbaar een ban gekregen tot 6 juli.
Ik heb hier (op wat weggehaalde persoonsgegevens na) niks vreemds voorbij zien komen :? Maar ze bannen hier niet zomaar, dus het zal vast wel een goede rede hebben

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic gaat (tijdelijk) even op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En om allerlei complottheoriën de kop in te drukken: die ban had verder niks met dit topic te maken, verder doen we daar zoals gewoonlijk geen uitspraken over.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweaker forumleden,

Het topic “Problemen met Xreamstore.nl: is gesloten, daarom maar even een nieuwe gestart.

Ik ben vandaag geattendeerd op dit forum en met name op de case Xreamstore.nl

Wat is er aan de hand:

Afgelopen zaterdag (1 juli) kwamen wij erachter dat een adverteerder op Marktplaats dure goederen aanbood via de site Xreamstore.nl. Op deze site werden de contactgegevens van ons bedrijf (Xream Trading b.v.) vermeld zonder dat wij hier iets vanaf wisten.

Het was direct duidelijk dat hier sprake moest zijn van oplichting en dat onze gegevens hierbij werden misbruikt.

We zijn hier toen direct ingedoken en kwamen er na wat googelen achter dat inmiddels ook op een Belgische site een advertentie was geactiveerd. Bij SIDN bleek trouwens dat de url zeer recent was geregistreerd (29 juni 2017). En er bleek ook ook een .com domein te bestaan die was geredirect naar de .nl .

Vervolgens nog dezelfde dag de volgende actie ondernomen:
1. Online melding gedaan bij de Politie
2. Marktplaats verzocht de advertentie te verwijderen
3. 2ehands.be verzocht de advertentie te verwijderen
4. Contact gezocht met Shopify (de partij die e webshop faciliteert) en hen verzocht de site asap te deactiveren.

Maandag 3 juli waren de advertenties op Marktplaats en 2ehands.be verwijderd.
Dinsdag 4 juli is de site door Shopify uit de lucht gehaald.

Inmiddels is mij duidelijk dat er nogal wat mensen gedupeerd blijken te zijn door de oplichter achter xreamstore.nl en worden allerlei pogingen ondernomen om de boosdoener op te sporen. Dus niet zo verwonderlijk dat sommige uiteindelijk bij ons bedrijf terecht kwamen.

Ik wil hier wel graag duidelijk maken dat wij niets te maken hebben met deze oplichting. Wij zijn een hardwerkende ondernemersfamilie en zijn feitelijk zelf ook slachtoffer.

Ik vind het bijzonder vervelend voor iedereen die goederen heeft besteld en die nu de dupe is van deze oplichting en kan maar 1 advies geven: aangifte doen bij de politie.

En misschien dat we gezamenlijk de dader kunnen achterhalen. Wij zijn er zelf ook erg op gebrand om achter de identiteit van de oplichter te komen.

Ik hoop dat deze toelichting enige duidelijkheid schept. Mocht iemand nog vragen oid hebben, ik ben graag bereid om te reageren.

vrgr
Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Er is nog een update vanuit de TS gekomen. Gezien het niet discussiewaardig is, maar wel een noemenswaardige update, blijft het topic op slot.
Er is door een tweaker aardig wat onderzoek gedaan en daaruit is de echte eigenaar Han Kah oftewel Harry zoals ze hem noemen naar voren gekomen, die heeft ook als laatste gereageerd. Ondertussen ben ik zelf benaderd door SIDN om te vragen hoe het nou zat met het domeinnaam. Zij adviseerden mij contact op te nemen met Tucows want die hebben het domeinnaam geregistreerd. Ik kreeg een abuse mail en een support mailadres. Beide mailadressen krijg ik geen reactie, maar de houder gegevens zijn toch aangepast. Mijn naam is nu redelijk onherkenbaar. Als je nu op SIDN het domein opvraagt zie je dennis kalle, dat is een deel van mijn naam dus voor mij goed genoeg.

Harry en ik hebben beide contact gehad met Shopify om alles offline te krijgen en dat proces loopt nu nog. Gaat redelijk traag want het moet daar ook allemaal langs afdelingen. Het laatste wat we te horen kregen was dit:

Tyson (Shopify)
Jul 8, 15:43 EDT

Hello,

Tyson here from Shopify's Risk Operations Team.

Thanks for getting in touch regarding this issue. We track and monitor complaints of this nature and take action where appropriate.

That said, I will also take a look at the merchants activity. Unfortunately, for legal and privacy reasons I won't be able to share the results of that investigation.

Regards,

Tyson
Risk Analyst | Shopify

Your ticket ID is 6239427.

On July 08, Sean wrote:

Hey Harry,
This is Sean. Thank you for providing us with such detailed information.

I'm so sorry to hear that a potential fraud case is harming your other businesses. I'm going to be speaking with our Risk Operatives, but I wanted to contact you just to make sure you knew the message was received and that I'm actioning it immediately.

Myself or one of my colleagues will contact you if we have any further information.

Thanks for your patience-- I know this must be trying and your assistance is deeply appreciated.

Kind regards,

Sean | Guru Team support@shopify.com

[Contact Support 24/7](https://support.shopify.com/)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.