Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 16:17
Ik zoek een?
Powerbank, het liefst solar omdat ik niet weet hoeveel stroomvoorzieningen ik in Afrika tegen ga komen.

Wat is je budget?
Rond de 30,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoons op te laden tijdens mijn rondreis door Tanzania, ik zal in hotels maar ook in kleinere hutjes gaan overnachten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb heel veel verschillende items gevonden, een powerbank op zonne-energie spreekt mij het meeste aan omdat die heel de dag kan opladen i.t.t. een powerbank die via het stopcontact opgeladen moet worden, dat scheelt weer een wereldstekker erbij (heb er namelijk al twee).

Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst via bol.com of een winkel waar ik met een VVV-bon kan betalen, want die twee bonnen heb ik nog liggen en maak ik anders nooit op!

[ Voor 14% gewijzigd door jordyyyys op 04-07-2017 10:14 ]

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zorg ervoor dat je een powerbank koopt waar de mAh op de behuizing beschreven is. Op verschillende vliegvelden nemen ze powerbanks in beslag waar niet duidelijk op staat hoeveel mAh het heeft.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40

Joran

<3 natalee

Ik gebruik zelf een waka waka, maar die is helaas te duur en heeft een te kleine accu. Ik denk dat de link van ToFast je het meeste oplevert.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:00

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jordyyyys schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:13:
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb heel veel verschillende items gevonden, een powerbank op zonne-energie spreekt mij het meeste aan omdat die heel de dag kan opladen i.t.t. een powerbank die via het stopcontact opgeladen moet worden, dat scheelt weer een wereldstekker erbij (heb er namelijk al twee).
Maar wat heb je dan al gevonden? en waarom voldeden die niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk ook eens naar powerbanks die solar én een draaihendeltje hebben. Voor het geval je in de avond even wil opladen.

Protip: En een LED-knijpkat is ook wel handig (ik geloof een euro op Aliexpress)
Edit: https://www.aliexpress.co...chText=wind+up+flashlight
Edit2: €1,99 bij de Action :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 05-07-2017 10:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 16:17
Daar ga ik ook eens even naar kijken inderdaad, super handige tip! Bedankt!
anandus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:55:
Kijk ook eens naar powerbanks die solar én een draaihendeltje hebben. Voor het geval je in de avond even wil opladen.

Protip: En een LED-knijpkat is ook wel handig (ik geloof een euro op Aliexpress)
Edit: https://www.aliexpress.co...chText=wind+up+flashlight
Edit2: €1,99 bij de Action :)

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:45
een powerbank op zonne-energie spreekt mij het meeste aan omdat die heel de dag kan opladen i.t.t. een powerbank die via het stopcontact opgeladen moet worden, dat scheelt weer een wereldstekker erbij (heb er namelijk al twee)
Verwacht niet teveel van een powerbank met een zonnepaneel. Vaak zijn die paneeltjes zo klein dat ze echt dagen in de volle zon moeten liggen voordat er een telefoonlading aan energie in zit... Ze zijn er wel, maar dan een stuk groter en duurder.
Mocht je toch een goede kwaliteit en grote powerbank willen dan zou ik deze adviseren: http://www.dx.com/nl/p/xi...al-usb-ports-white-456170

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:58
Headshot_NL schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Verwacht niet teveel van een powerbank met een zonnepaneel. Vaak zijn die paneeltjes zo klein dat ze echt dagen in de volle zon moeten liggen voordat er een telefoonlading aan energie in zit... Ze zijn er wel, maar dan een stuk groter en duurder.
Mocht je toch een goede kwaliteit en grote powerbank willen dan zou ik deze adviseren: http://www.dx.com/nl/p/xi...al-usb-ports-white-456170
Bron? Waarom vind je dat die van goede kwaliteit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:45
YaYo86 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Bron? Waarom vind je dat die van goede kwaliteit is?
Google... Er zijn talloze reviews te vinden van Xiaomi powerbanks. De output is goed, het voltage blijft netjes onder zwaardere belasting. Ze leveren ook echt waarmee ze adverteren en dat is vaak niet zo bij de "no-name" Chinese rommel. En alles bij elkaar voor een hele nette prijs.

Edit: en deze heeft ook quickcharge mocht je toestel dit ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 06-07-2017 11:52 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 19:55
Leuk! Vorig jaar ben ik naar Tanzania geweest. Echt een geweldige reis! In de lodges heb ik altijd wel stroom gehad, maar dat was ook niet altijd betrouwbaar. De stroom viel vaak helemaal uit in de lodge.

Je hebt inderdaad ook wereldstekkers nodig. Ik dacht de engelse en soms paste de telefoonoplader gewoon in het stopcontact. Wij hebben twee dagen op de savanne in een tent geslapen waar de generator 's avonds uitging en dus geen mogelijkheid tot opladen buiten de powerbank om. In onze 'hoofdtent' waren er stopcontacten voor algemeen gebruik. In de tent hadden wij geen stroom en geen licht dus neem ook een zaklamp of 2 mee! 's Avonds als wij terugkwamen bij het kamp waren alle algemene stopcontacten bezet door toeristen die al eerder terug zijn gekomen en hun apparaten opladen. En als je een plekje hebt bemachtigd, trekken sommige toeristen ook gewoon jouw stekker eruit. Het is dus handig als je een solar powerbank hebt die je gedurende de dag opgeladen hebt! Zorg dat al je apparatuur op te laden is via USB. Fotocamera, videocamera, telefoons, GPS...

Overdag mijn *knip*. pgeladen door de zon. Dat ging best goed! Ik weet dat deze duurder is dan je zo willen maar ik ben bang dat het je anders tegen zal vallen. Deze powerbank is aardig groot, 6000mAh. Ik ben zo de twee dagen goed doorgekomen, ook omdat ik twee accu's had voor mijn fotocamera.

Veel plezier op je reis!!

Referall linkjes zijn niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 15:17 ]

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Pagina: 1