Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP ProBook 640 G1 H5G68EA voor basisschool?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:17
Wat ga je met je laptop doen?
Voor middelbare school taken

Wat is je budget?
Nog niet bepaald. Argument is altijd prijs/kwaliteit en de zin: "quality is remembered long after the price is forgotten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijks naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

School bied voor 200 euro deze aan:

HP ProBook 640 G1 H5G68EA - 14" - Core i5 - 128GB, Specificaties: schermgrootte 14 inch, resolutie 1600x900, processor Intel core i 5, cache 3mb, werkgeheugen 8 gb, videokaart IntelHD, opslagcapaciteit 128 gb SOLID STATE DRIVE, optische drive DVD, Netwerk 1 gbit, displayport 1x, VGA 1x, accu 6 cells, besturingssysteem windows 7 professional, WIFI 802.11 b/g/n, USB 3.0 4x, displayport 1x, afmetingen 340x237x25.3mm, gewicht 2.0 kg, model PRObook, kleur zilver-zwart, toetsenbordindeling Qwerty

Voor deze prijs nauwelijks over te praten, erg goedkoop.

Voor een product dat je elke dag mee moet nemen en gaat gebruiken, kijk (en voel) je wel dagelijks de kwaliteit. Ik weet uit eigen ervaring dat een goedkoop product een last kan zijn. Zou persoonlijk een MacBook Pro kopen, maar dat is waarschijnlijk hier wat overdreven ;)

Mijn vraag dan ook:

- Gewoon deze doen of zou je toch extra geld uitgeven voor een betere laptop, waarbij gewicht(!) en beeldkwaliteit en comfort belangrijk is.

- overweging: als we deze doen, ... dan kunen we later (over 1-2 jaar) ook nog wel eens upgraden.

Beste antwoord (via honey op 04-07-2017 19:45)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ligt er natuurlijk aan wat de eisen zijn. Ik neem aan dat je voor een middelbare school niet veel meer nodig hebt dan office en de mogelijkheid om te kunnen browsen. De specs zijn geweldig voor de prijs en de i5 is zelfs overkill voor wat office en browsen.

De aandachtspunten::
-1600*900 resolutie (ik raad aan >= 1920*1080, maar dat is minstens dubbel zo duur)
- accuduur/mogelijkheid tot laden (neem aan dat de school geen laptops adviseert die halverwege de les leeg zijn en niet opgeladen kunnen worden)
-kwaliteit van het scherm (neem aan dat de kwaliteit minimaal acceptabel is, gezien deze laptop +- 1000 euro kost normaal gesproken)
-4GB RAM (kan later naar 8GB of zelfs 16GB)
- windows 7 is vanaf 14 januari 2020 end-of-life
-i5 van 4de generatie ipv i5 van 7de generatie (maakt weinig uit, voor deze prijs krijg je veel minder normaal gesproken)

Je moet echt zelf even beoordelen of een resolutie van 1600*900 pixels voldoende is en het beeldscherm fijn werkt. Dit is gewoon erg persoonlijk. Wat de één verschrikkelijk vindt, valt de ander totaal niet op. Daarnaast heeft deze laptop 4GB RAM, ik raad persoonlijk altijd minimaal 8GB aan, maar 4GB werkt ook prima voor office en browsen. Daarnaast is de hoeveelheid RAM ook nog te verhogen naar 8GB of zelfs 16GB. Ook moet je er zeker rekening mee houden dat windows 7 op 14 januari 2020 end of life gaat.

Als windows 7 end of life is, komen er geen updates meer uit voor windows 7. Je doet er zeer verstandig aan om voor die datum te upgraden naar windows 10. (kan volgens mij zelfs nog gratis en anders zijn er volgens mij gratis licenties op surfspot voor middelbare scholen)

Natuurlijk zijn er ook voordelen:
-128GB SSD (zorgt voor zeer snel opstarten van windows en programma's, is niet altijd te vinden in goedkope laptops)
-Lage prijs (je vindt nergens een nieuwe(?) laptop, met deze specs voor deze prijs)
-5GHz wifi (zeker niet standaard in deze prijscategorie)
-1Gbit/s Ethernet (helaas zeker nog niet standaard in deze prijscategorie)
-2KG (Mening, is voor mij niet te zwaar, mits goede tas)

Over de bouwkwaliteit kan ik weinig zeggen, maar gezien de hoge prijs in de pricewatch, moet deze sowieso beter zijn dan een laptop van 400 euro. Kortom, als je kunt leven met de aandachtspunten, dan zou ik deze laptop zeker kopen. Zeker omdat deze maar 200 euro kost.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ligt er natuurlijk aan wat de eisen zijn. Ik neem aan dat je voor een middelbare school niet veel meer nodig hebt dan office en de mogelijkheid om te kunnen browsen. De specs zijn geweldig voor de prijs en de i5 is zelfs overkill voor wat office en browsen.

De aandachtspunten::
-1600*900 resolutie (ik raad aan >= 1920*1080, maar dat is minstens dubbel zo duur)
- accuduur/mogelijkheid tot laden (neem aan dat de school geen laptops adviseert die halverwege de les leeg zijn en niet opgeladen kunnen worden)
-kwaliteit van het scherm (neem aan dat de kwaliteit minimaal acceptabel is, gezien deze laptop +- 1000 euro kost normaal gesproken)
-4GB RAM (kan later naar 8GB of zelfs 16GB)
- windows 7 is vanaf 14 januari 2020 end-of-life
-i5 van 4de generatie ipv i5 van 7de generatie (maakt weinig uit, voor deze prijs krijg je veel minder normaal gesproken)

Je moet echt zelf even beoordelen of een resolutie van 1600*900 pixels voldoende is en het beeldscherm fijn werkt. Dit is gewoon erg persoonlijk. Wat de één verschrikkelijk vindt, valt de ander totaal niet op. Daarnaast heeft deze laptop 4GB RAM, ik raad persoonlijk altijd minimaal 8GB aan, maar 4GB werkt ook prima voor office en browsen. Daarnaast is de hoeveelheid RAM ook nog te verhogen naar 8GB of zelfs 16GB. Ook moet je er zeker rekening mee houden dat windows 7 op 14 januari 2020 end of life gaat.

Als windows 7 end of life is, komen er geen updates meer uit voor windows 7. Je doet er zeer verstandig aan om voor die datum te upgraden naar windows 10. (kan volgens mij zelfs nog gratis en anders zijn er volgens mij gratis licenties op surfspot voor middelbare scholen)

Natuurlijk zijn er ook voordelen:
-128GB SSD (zorgt voor zeer snel opstarten van windows en programma's, is niet altijd te vinden in goedkope laptops)
-Lage prijs (je vindt nergens een nieuwe(?) laptop, met deze specs voor deze prijs)
-5GHz wifi (zeker niet standaard in deze prijscategorie)
-1Gbit/s Ethernet (helaas zeker nog niet standaard in deze prijscategorie)
-2KG (Mening, is voor mij niet te zwaar, mits goede tas)

Over de bouwkwaliteit kan ik weinig zeggen, maar gezien de hoge prijs in de pricewatch, moet deze sowieso beter zijn dan een laptop van 400 euro. Kortom, als je kunt leven met de aandachtspunten, dan zou ik deze laptop zeker kopen. Zeker omdat deze maar 200 euro kost.

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:13
gewoon doen, 200 euro is voor dit een koopje.

als je beter wilt dan kijk je al gauw tegen 1000+ aan.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:17
Bedankt voor de antwoorden en zeker @hoi1234 voor de uitgebreide tekst.

Duidelijk. :)