Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Ik heb een Corsair H100i V2 met 2 x Fan. Op zich geen issues mee anders dan dat het gedrag opeens anders is.

Om mijn kast iets anders in te richten heb ik het koelblok los gehad van mijn CPU. Zoals normaal het koperen oppervlak van de de H100i schoon gemaakt met alcohol evenals de CPU zelf (AMD R7 1700).

Hierna Cooler Master koelpasta er op gedaan zoals ik het altijd doe. Netjes met plastic verdeelkaartje dun uitgesmeerd op de CPU en toen alles weer vast gezet.

Wat schetst mijn verbazing. De temperaturen zijn totaal anders. In de oude situatie liepen "CPU" en "CPU Diode" identiek en kwamen beide onder full ,load rond de 71 á 72 graden.

In de nieuwe situatie komt CPU Diode op de 76 graden en de CPU op 69 graden. Nu is mijn vraag. Hoe kan dit verschil optreden? En kan het aan de pasta liggen? Inmiddels MX4 besteld ter vervanging van de pasta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WvOgKODVIHeWIjCNzmt8R35y/full.png

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 16:49
Dat kan prima. Zeker met de Uitsmeer methode kunnen er zomaar meer of minder airpockets in zitten.

Mijn advies is de ert methode. Gewoon een dot (de grote van ert). En dan je Koelblok er op drukken. Door de druk word het gelijkmatig verdeeld.

Soms kan het ook zijn dat je blok iets te strak of iets te los zit op CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:04:
Dat kan prima. Zeker met de Uitsmeer methode kunnen er zomaar meer of minder airpockets in zitten.

Mijn advies is de ert methode. Gewoon een dot (de grote van ert). En dan je Koelblok er op drukken. Door de druk word het gelijkmatig verdeeld.

Soms kan het ook zijn dat je blok iets te strak of iets te los zit op CPU.
Morgen komt nieuwe pasta binnen dus ga ik gelijk even aan de gang. Nog geen ervaring met Ryzen en Watercooling dus het gedrag vond ik vreemd omdat ik op andere systemen nooit issues heb gehad. Nu heb ik wel minder pasta gebruikt dan normaal.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.