Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Proberen in Excel macro te starten

Pagina: 1
Acties:

• benkenks1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-11 06:41
Hallo,

Ik heb van bevriende Duitse Jeu De Boules kennis een Excel sheetje gekregen en snap bijna hoe het werkt. Met dit programma kan ik wedstrijden bij houden voor onze sport. Maar om elke keer weer volgende ronde aan te maken betreft loting moet ik op een knop op pagina drukken waar bij staat Losen, dat is Duits voor loting. Als ik hier op druk krijg ik de volgende melding.

De macro kan niet worden uitgevoerd, de macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkblad of alle macros zijn mogelijk uitgeschakeld

Dit bestand kreeg ik per mail toegestuurd, kan het zijn dat de macro's dan daarna niet werken.

Vriendelijke groeten,

Ben Schrooten

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 15:57
Het ligt aan je instellingen aan Excel inderdaad of macro's werken. Bij Office 2010 kan je ze aanzetten door naar Bestand - Vertrouwenscentrum - Instelilingen voor vertrouwenscentrum - Instellingen voor macro's.

Het is verstandig om ze standaard op uitgeschakeld te houden - eventueel met melding. Activeer ze alleen als je de uitgever vertrouwt ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!