Dual Mouse ?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem, namelijk 2 muizen in Windows 9x, NT & 2000 afzonderlijk te kunnen gebruiken. Het is eigenlijk de bedoeling om in een zelf gemaakt programma ervan gebruik te maken.

In Linux en Unix werkt dit wel, maar niet in Windows (standaard). Heeft iemand informatie hierover ?

Verwijderd

gelijkertijd met twee cursors,

of twee muizen aangesloten, en dan steeds wisselen van muis?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

wat is je bedoeling? 2 muizen, 1 pijltje?
2 muizen, 2 pijltjes?

1 pijltje en 2 muizen kan in Windows 2000. Je doet 1 muis in je PS/2 en de andere in com1. Als je de ene muis naar links en de andere naar rechts beweegt blijft de muis in het midden. Heel leuk :)

Verwijderd

Of alletwee aansluiten op USB, werkt ook. :)

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:29 schreef gcb het volgende:
...
1 pijltje en 2 muizen kan in Windows 2000. Je doet 1 muis in je PS/2 en de andere in com1. Als je de ene muis naar links en de andere naar rechts beweegt blijft de muis in het midden. Heel leuk :)
In win9x werkt dat ook al hoor.
Ik heb eentje op de usb en eentje op de com zitten. (Kan de usb-muis niet voor dos-spellen gebruiken |:( )

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De bedoeling is dus 2 verschillende controls te hebben. Zodat je dus 2 cursors heb, ja.
Is dat te doen ?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 09:12

Flexx

This side up

Volgens mij niet, maar dan nog... Alles is tegenwoordig mogelijk :)

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Haha, opzich is 't wel een idee ja.. En dan met 2 man achter 1 computer, ieder z'n eigen cursor! :) Maar of 't mogelijk is??

#

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Op zaterdag 07 juli 2001 00:01 schreef Zap het volgende:
Haha, opzich is 't wel een idee ja.. En dan met 2 man achter 1 computer, ieder z'n eigen cursor! :) Maar of 't mogelijk is??
Het kan wel

in een van die M$ reclame filmpjes in funstuff op je win98se cd staat oea bagger trackbal for kids of zo
en daar hebben ze 't over 2 cursors
(kan ff m'n cdtje niet vinden dus je zult het zelf ff moeten checken)

Repareren doe je zo.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ok, bedankt !!
Is normaal toch te doen.
Alleen hoe ?
in een van die M$ reclame filmpjes in funstuff op je win98se cd staat oea bagger trackbal for kids of zo
en daar hebben ze 't over 2 cursors
Ik heb die CD ook niet. Zou dit niet via een speciale mousdriver kunnen gedaan worden ?

edit:

laatste paragraaf toegevoegd

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 09:12

Flexx

This side up

Hoeft niet spaciaal. Ik weet nog dat ik Settlers 2 met 2 players op 1 pc heb gespeeld in plitscreen, en daar hebben we ook met 2 muizen en 2 verschillende muispijltjes zitten werken op 1 pc.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dus nu nog alleen de source code van Settlers 2 vinden :)
Ik ga eens nog wat rondvragen en testen. Resultaten post ik hier !

Thanks all !

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op vrijdag 06 juli 2001 23:43 schreef albundy33 het volgende:

[..]

In win9x werkt dat ook al hoor.
Ik heb eentje op de usb en eentje op de com zitten. (Kan de usb-muis niet voor dos-spellen gebruiken |:( )
de oplossing: plug je usb muis via een verloopstukje in je ps/2 poort. kan je hem weer overal voor gebruiken

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 02:16 schreef aatos het volgende:

[..]

de oplossing: plug je usb muis via een verloopstukje in je ps/2 poort. kan je hem weer overal voor gebruiken
Als dat mogelijk was had ik dat allang gedaan.
Verloopstukje heb ik wel, maar nu die poort nog he? ;)

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

ik ga dit topic eens even in de gaten houden, dat lijkt me namelijk ook wel leuk, met zijn 2'en kunnen "muizen" in een game

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb het gedaan, dit is de oplossing (waar ik heel erg toevallig achterkwam (werkt in ieder geval in win2k))

Men nemen een gewone muis en steken die ergens in (USB of Ps/2 (maakt niet uit)) Dan pak je een IMac muisje (zo'n rare ronde) en die steek je in je USB, windows herkend deze als Apple USB mouse, en je krijgt (heel wazig) 2 pijltjes die afzonderlijk van elkaar zijn te bewegen. Heel erg toevallig kwam ik hierachter omdat ik uiteraard weleens wilde weten wat mijn PC ging doen als ik iets van een Mac eraan ging koppelen.

(Succes is niet verzekerd, omdat het op de PC van een collega niet wilde lukken (kan me ook niet meer herinneren welk OS dat was))

20*350ZO45°

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Maar wie wil nu zo'n :r muisje van een Imac op zijn pc hebben.

/niet bedoeld als een vlammetje/

And The Only One

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Op zaterdag 07 juli 2001 11:48 schreef RDK_NL het volgende:
Ik heb het gedaan, dit is de oplossing (waar ik heel erg toevallig achterkwam (werkt in ieder geval in win2k))

Men nemen een gewone muis en steken die ergens in (USB of Ps/2 (maakt niet uit)) Dan pak je een IMac muisje (zo'n rare ronde) en die steek je in je USB, windows herkend deze als Apple USB mouse, en je krijgt (heel wazig) 2 pijltjes die afzonderlijk van elkaar zijn te bewegen. Heel erg toevallig kwam ik hierachter omdat ik uiteraard weleens wilde weten wat mijn PC ging doen als ik iets van een Mac eraan ging koppelen.

(Succes is niet verzekerd, omdat het op de PC van een collega niet wilde lukken (kan me ook niet meer herinneren welk OS dat was))
hmmz, het is je dus gelukt maar om nou van een 100% goed resultaat te spreken :D

die Mac-muisjes vinnik nou niet bepaald fijn...

BTW: voor mij zou een oplossing in W98 wel zo handig zijn, ik gebruik geen win2k...

Verwijderd

Met logitech mouseware kan je volgens mij wel met twee muizen 1 pijltje besturen..

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Logitech mouseware (dos) had er een functie voor.. echt 2 aparte controls... enne.. Settlers (1 of 2)
edit:
Staat hierboven al oen! zou je niet es lezen?

had er zelf een routine voor in zitten... Kon je multiplayeren op 1 pc....
schrijf (mail) es naar logitech en bluebyte of je die libs niet kunt krijgen?? Ik heb ze nog nooit ergens anders gezien, dus ik denk dat ze voor hen niet zo interessant zijn...

Maar hardwarematig kan et gewoon hoor.. verder is het een kwestie van de software kreatief bouwen... probeer het anders es met die ouwe logitech mouseware onder dos gewoon.. hij heeft een dual functie gehad, maar de precieze werking daarvan weet ik ook nie hoor.... S6 :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

ik heb twee muizen een com poort en de andere ps/2 die van de com poort werkt niet werkt het wel als ik een aan de com poort doe en de andere USB?

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 16:58 schreef ServerElite het volgende:
ik heb twee muizen een com poort en de andere ps/2 die van de com poort werkt niet werkt het wel als ik een aan de com poort doe en de andere USB?
Denk het wel, bij mij werkt dat in ieder geval wel, onder w98.

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

grappig, dat moet ik nog es meemaken 2xmuizen onder windows :) :)

Verwijderd

Heb geprobeerd, 2 muisen in PS/2.

Werke, OS Windhoos ME.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

DIe IMac muis is inderdaad géén succes, het werken was wel lachen, met de ene muis op de startbalk klikken, en dan met de andere al gelijk iets anders doen!

20*350ZO45°

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

haha, leuk :D

kan je weer bij je preferences zetten

-=DUAL mouse=- :P

It seemed like a good idea at the time

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Waarschijnlijk zal de standaard opstelling 1 PS-2 muis en 1 USB of 2 USB muizen zijn. Aangezien ik nog niet echt een mobo heb gezien met 2 PS-2 poorten op een laptop na.
Heb geprobeerd, 2 muisen in PS/2.
Werke, OS Windhoos ME.
Dus krijg je dan 2 verschillende cursors ?

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
dual mouse lol :)

zou handig zijn voor UT de ene muis gevoelig instellen en de ander minder gevoelig kan je lekker precies snipen >:)

Verwijderd

Nah even zonder gein, dat heb ik ook gedaan, mijn logitech optical ( blauwe :P ) op usb aangesloten, en de gevoeligheid lekker laag staan, voor het snellere muiswerk in windowze, en een ps2 muisje voor in het menu van ut, en deze staat gevoelig ingesteld om te snipen. echt waar. :)

Ik heb trouwens wel maar EEN cursor ... gehe.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nog een vraagje: Hoe zit het met de drivers ?
Kan je Logitech en Microsoft (niet die van Windows) naast elkaar hebben ?
Geeft dat niet conflicten ?

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 17:44 schreef Sharkbyte het volgende:
Nog een vraagje: Hoe zit het met de drivers ?
Kan je Logitech en Microsoft (niet die van Windows) naast elkaar hebben ?
Geeft dat niet conflicten ?
Lijkt me niet, ze vinden elk hun eigen muis lijkt me!

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 12:41 schreef Sharkbyte het volgende:
Waarschijnlijk zal de standaard opstelling 1 PS-2 muis en 1 USB of 2 USB muizen zijn. Aangezien ik nog niet echt een mobo heb gezien met 2 PS-2 poorten op een laptop na.
[..]

Dus krijg je dan 2 verschillende cursors ?
Nee, zo ver ben ik nog niet... :)

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

nou... ik heb et gecheckt... de logitech driver doet et prima in de dual functie (ps/2&com1) maarre 1 cursor.. hetzelfde als je usb muizen aan je bak hangt.. ze besturen dezelfde cursor...

Toch maar es aan Bluebyte vragen...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kheb hier een Boomslang2k en een Logitech Optical Wheelmouse, samen gebroederlijk op USB. Maar ja...geen 2 cursors. Logitech gebruik ik voor het die hard Transport Tycoonspelen, Boomslang voor de rest aangezien die optical nog al eens de neiging heeft te jumpen, zeer irritant in photoshop tijdens manual selecteren.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1