Raar PostNL gedrag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.063 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386148

Topicstarter
Hallo,

Ik ben onlangs verhuist. Nu ontvang ik vaak pakketten en werk ik overdag. Semi dagelijks zowel prive als zakelijk.

Normaal ga ik na werktijd even mijn pakket ophalen bij de buren of bij het PostNL punt (Jumbo) een paar straten verderop. Tot 20:00 open nooit geen probleem

Op mijn nieuwe adres wel een probleem. Nu word het gedumd bij een 'pakjegemak' locatie dat wel tot 18:30 open is.... Dat red ik nooit. Op zaterdag van 10:00 tot 12:00 Nu wil ik A niet nog 5 dagen wachten voordat ik mijn pakket KAN ophalen en B Ik wil op mij vrije zaterdag niet mijn wekker/planning hoeven afstemmen op de in deze tijd belachelijke openingstijden. Nee niet eens een koopavond! En sommige pakketten kunnen niet eens dagen blijven liggen (semi bedervelijke waren of retouren die weer doorgezonden moeten worden)

Vandaag besteld volgende week zaterdag je wekker zetten om zelf op te halen dus....

Hoe los ik dit probleem op? Kan ik PostNL 'Dwingen' mijn pakket af te leveren op een punt die wel normale openingstijden hanteert? In verband met werk en reistijden is het nagenoeg onmogelijk om binnen de nauwe openingstijden een pakket op te halen.

PostNL. Altijd gezeik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Nee dat kan niet. Elke bezorger heeft een vast punt waar hij z'n pakketjes "dumpt".

Je moet zorgen dat je thuis bent, of je leveringen zo plannen dat je thuis bent als ze langskomen.

Anders moet je naar alternatieven als DeBuren etc kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:41

Onbekend

...

Vraag aan de buren of je hun adres als ontvanger er op mag zetten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 20:42
Tjah je kan moeilijk hen dwingen.
Wat je wel kan doen, even een afspraak maken met je buren.
Briefje op je eigen deur: Pakketjes graag afleveren bij de buren op nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:44

Fiber

Beaches are for storming.

Bij 'Pak je gemak' kun je zelf bepalen bij welk afleverpunt ze je pakje afleveren...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk niet dat ze het op prijs stellen als ze als mijn prive-postbode moeten fungeren.

Het is gewoon asociaal van PostNL om te dumpen bij een NIET PostNL punt met zulke belachtelijk nauwe openingstijden. Kutbedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jij bestelt spul op een plek waar je het niet aan kan nemen en vindt vervolgens dat PostNL gezeik oplevert? Laat het spul dan direct op een afhaalpunt naar keuze afleveren, zul je alleen per leverancier moeten kijken of ze dat doen.
Anoniem: 386148 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:08:
Het is gewoon asociaal van PostNL om te dumpen bij een NIET PostNL punt met zulke belachtelijk nauwe openingstijden. Kutbedrijf
Doe eens normaal. Andere mensen zijn dolblij dat ze niet de halve stad af moeten omdat daar toevallig een afhaalpunt met ruimere openingstijden ligt.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 03-07-2017 22:09 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:07:
Bij 'Pak je gemak' kun je zelf bepalen bij welk afleverpunt ze je pakje afleveren...
Ik heb niet besteld bij Pakjegemak. Het komt buiten de EU via EMS naar PostNL. Helaas heb ik geen enkele controlere over wie vanaf de nederlandse grens mijn pakket naar mijn deur vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

De pakketbus als oplossing voor de online shopper

\/ \/ \/ slome :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sparhawk op 03-07-2017 22:11 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Of je schaft je zo'n pakketbus aan...

Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/pics/topics/pakketbus/pakketbus1b.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je de pakketten niet op je werk laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Jij bestelt spul op een plek waar je het niet aan kan nemen en vindt vervolgens dat PostNL gezeik oplevert? Laat het spul dan direct op een afhaalpunt naar keuze afleveren, zul je alleen per leverancier moeten kijken of ze dat doen.

[...]

Doe eens normaal.
Ik werk overdag. Zal ik maar een uitkering nemen zodat ik altijd thuis ben voor PostNL.

Ik vraag alleen dat het naar een afleverpunt kan ga die buiten werktijden open is zodat ik de MOGELIJKHEID heb mijn pakket af te halen. Ik werk tot 18:00 en heb 1 uur reistijd. Tegenwoordig is iedere winkel open tot 20:00 of zelfs later. De enige reden dat PostNL het bij Pakjegemak dumpt is omdat dat goedkoper voor HUN is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:31
Anoniem: 386148 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:04:

Kan ik PostNL 'Dwingen' mijn pakket af te leveren op een punt die wel normale openingstijden hanteert?
PostNL. Altijd gezeik :(
Nee dat kan je niet.
Hoe los ik dit probleem op?
A:Niet bestellen bij een leverancier die dit uitbesteed aan PostNL en als dat niet kan b:Klagen bij PostNL zelf? Misschien dat hier een paar part-time postbodes rondlopen maar die gaan dat beleid niet aanpakken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 386148 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:11:
[...]

Ik werk overdag. Zal ik maar een uitkering nemen zodat ik altijd thuis ben voor PostNL.

Ik vraag alleen dat het naar een afleverpunt kan ga die buiten werktijden open is zodat ik de MOGELIJKHEID heb mijn pakket af te halen. Ik werk tot 18:00 en heb 1 uur reistijd. Tegenwoordig is iedere winkel open tot 20:00 of zelfs later. De enige reden dat PostNL het bij Pakjegemak dumpt is omdat dat goedkoper voor HUN is!
Met een uitkering kan je ook geen leuke pakketjes uit China meer bestellen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 386148 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:11:
[...]

Ik vraag alleen dat het naar een afleverpunt kan ga die buiten werktijden open is zodat ik de MOGELIJKHEID heb mijn pakket af te halen. Ik werk tot 18:00 en heb 1 uur reistijd.
Uitgaande van een normale werkdag van 8 uur vertrek je waarschijnlijk 's ochtends nadat die locatie open is, probleem opgelost? En anders op het werk laten bezorgen?

Vergeet vooral niet dat jij niet de klant bent en PostNL jou niets verschuldigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even gekeken. Interessant concept maar als ik naar het formaat kijk zou het mij 500 !!! euro kosten!

Ja dag. PostNL levert maar naar een PostNL punt. Niet naar een Pakjegemak punt!

Why am i the bad guy here 8)7

Denk ik ff hoe je het zelf zou vinden dat je niet bij je eigen pakketten kan omdat PostNL bij zo'n achterlijk punt at te leveren uit kostenbesparing IPV bij de AH die tot 22:00 open is. Maarja die zit 2 straten verder neehoor de klant zoekt het maar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij je volgende huis is dit wellicht toch een dingetje om rekening mee te houden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pakjegemak is NIET PostNL. De verzender heeft dus een overeenkomst met PostNL en niet met Pakjegemak. Zo simpel is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:30
En wat nu als je het gewoon op je werk laat leveren? Zeker pakketen die voor je werk zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compworm
  • Laatst online: 27-01-2024
Heb je ook al contact met ze opgenomen?
Ik heb namelijk het idee dat je voornamelijk hier bent om alles er uit te gooien en niet zo zeer bezig bent met concreet een oplossing te zoeken.

Zoals andere ook al zeiden, eventueel op werk laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:16:
Bij je volgende huis is dit wellicht toch een dingetje om rekening mee te houden... :)
Ik ben hier weg. Wat een achterlijke reacties lijkt FOK wel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 386148 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:15:
[...]

Ja dag. PostNL levert maar naar een PostNL punt.
Dat doen ze. En vrijwel iedereen vindt dat fijn, maar jij loopt liever te schelden en te tieren voor een extra service die ze leveren. Bij bedrijven als DHL kun je de halve stad af, als je mazzel hebt.
Why am i the bad guy here 8)7
Omdat je je totaal niet gedraagt als een volwassene.
Denk ik ff hoe je het zelf zou vinden dat je niet bij je eigen pakketten kan omdat PostNL bij zo'n achterlijk punt at te leveren uit kostenbesparing IPV bij de AH die tot 22:00 open is. Maarja die zit 2 straten verder neehoor de klant zoekt het maar uit!
Je bent niet hun klant, dat is de verzender. En zelfs dat niet in dit geval als het een buitenlands pakket is.
Anoniem: 386148 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Ik ben hier weg. Wat een achterlijke reacties lijkt FOK wel :O
Jij bent de enige hier die zich als een klein kind gedraagt omdat 'ie zijn zin niet krijgt. :w

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 03-07-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 11:31
Maar slangetje, je reageert hier alsof wij je er mee hebben opgezadeld.
Ik bestel ook wel eens wat, en meestal kan ik zelf een afhaalpunt selecteren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.