iCloud-fotobibliotheek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Afgelopen weekend heb ik een clean-install op mijn 8 jaar jonge MacBook uitgevoerd (El Capitan), allemaal prima verlopen. Vanuit Time Machine het bestand Foto's-bibliotheek gekopieerd, dus al m'n foto's weer aanwezig. Behalve die van de laatste paar dagen, want die stonden nog niet in de nieuwste back-up.
Als ik op de MacBook iCloud-fotobibliotheek wil activeren (want dat gebruik ik al een poos) dan waarschuwt Foto's dat de gehele bibliotheek weer naar de cloud gekopieerd wordt. Wat zie ik over het hoofd?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Beste antwoord (via nicow101 op 04-07-2017 23:23)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Het is verwacht gedrag; iCloud is een synchronisatiedienst, geen backup dienst.

Wat je het beste doet:

- de TM fotobibliotheek weer verwijderen en daarna iCloud fotobieb aanzetten: dan wordt alles gewooon netjes gedownload zonder dat hij ook weer de bestaande bieb uit TM wilt gaan syncen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je nou de backup even achterwege laat en éérst eens gaat kijken wat er in iCloud staat aan foto's? Als dat hetzelfde is maar dan met de foto's van de laatste paar dagen laat die dan lekker downloaden. Als het goed is zitten daar dezelfde foto's in als in je back-up, wanneer je uiteraard iCloud foto's hebt ingeschakeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Het is verwacht gedrag; iCloud is een synchronisatiedienst, geen backup dienst.

Wat je het beste doet:

- de TM fotobibliotheek weer verwijderen en daarna iCloud fotobieb aanzetten: dan wordt alles gewooon netjes gedownload zonder dat hij ook weer de bestaande bieb uit TM wilt gaan syncen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Thx, gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemd eigenlijk dat de 'clash' tussen je timemachine backup en de iCloud niet wat meer effortless worden gecombineerd door de software.

Af en toe moet je in dat soort situaties even goed je kop erbij houden is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Inderdaad, de gebruikerservaring van Apple producten en software is uitstekend, is mijn ervaring althans, maar dit kan beter.

Pagina: 1