Soundbar aansluiting op receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07-2024
Een vraagje waar iemand mij hopelijk bij kan helpen.

Ik heb een Onkyo tx nr414 receiver waarop mijn HTPC en Ziggo setopbox zijn aangesloten via HDMI. Op die receiver zijn twee standaard speakers aangesloten met luidsprekerkabel. Al het geluid (radio, televisie en film) loopt dus via deze receiver en speakers. So far so good. Nu wil ik echter de 2 speakers vervangen door de Bluesound Pulse Soundbar, echter krijg ik deze niet op mijn receiver aan gesloten. Op deze soundbar zit namelijk een optische aansluiting (op de receiver volgens mij alleen een optische input, geen optische output) en een rood witte (tulp) aansluiting. De rood witte tulp aansluiting krijg ik echter niet verbonden met mijn receiver volgens mij? Of zie ik iets over het hoofd. Op zone 2 zou ik hem wel in kunnen pluggen, maar dan moet ik telkens mijn receiver ook weer apart instellen op zone 2. Is ook niet helemaal mijn bedoeling eigenlijk.

Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor het meedenken!

Aansluitingen Onkyo receiver:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/10mfxjstg2zae.jpg

Aansluitingen Bluesound Pulse
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/akcut0plslz05.jpg

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Beste antwoord (via michealmcdermot op 05-07-2017 16:42)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Aangezien je toch stereo gebruikt waarom niet de receiver er tussenuit en de televisie via optical aan de soundbar koppelen?

De htpc en ziggo settopbox kunnen dan rechtstreeks aan de tv

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:53

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kan je de optische in niet instellen als output? Ik heb geen idee, maar dat valt te proberen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat je wil kan niet, daarvoor heb je pre-outs nodig op je receiver. Omdat je die nu niet hebt is "of, of".

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:19:
Kan je de optische in niet instellen als output? Ik heb geen idee, maar dat valt te proberen.
Kan van deze mogelijkheid helaas niets terug vinden in de handleiding...

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Lip schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:22:
Wat je wil kan niet, daarvoor heb je pre-outs nodig op je receiver. Omdat je die nu niet hebt is "of, of".
Met of, of bedoel je of de huidige speakers behouden of een nieuwe receiver aanschaffen ben ik bang?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
Aangezien je toch stereo gebruikt waarom niet de receiver er tussenuit en de televisie via optical aan de soundbar koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
D-dark schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:35:

Zo had ik het nog niet bekeken... Dat is wel iets wat ik even moet laten bezinken... :S
Ga die mogelijkheid eens bestuderen.

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Zie dat op de televisie enkel SPDIF OUT aansluiting zit, dit gaat niet passen op Optical in van de soundbar, of wel?

En via de analoge L+R Out van de televisie naar L+R in op de soundbar? Zou dat werken? Krijg ik dan het geluid van mijn HTPC en Setopbox ook op de soundbar via de televisie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:01
Dat zou moeten werken, want zo krijg ik het geluid van mijn blu-ray speler ook uit mijn versterker.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Volgens de handleiding moet het kunnen via die optie.
Anders hang je weer aan actieve converters van spdif out naar optical.

Al zou het mooiste zijn als de soundbar niet gebruikt wordt en je ergens een paar extra speakers kan vinden om aan je receiver te koppelen. Volgens de handleiding heeft deze nog ARC opties dus niet al te oud.
Pagina: 1