router/acces point/wifi extender voor een degelijk netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Deroderidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik zoek een?
router/acces point/wifi extender. de bedoeling is dat ik in heel het huis wifi heb, zonder problemen en met meerdere gebruikers.

Wat is je budget?
Hoe minder hoe beter, maar een max 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Merk maakt niet uit, het moet vooral goed werken, zodat ik overal voldoende snelheid heb en voldoende bereik.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Op onderstaande foto is de benedenverdieping te zien. Het groene vakje is waar de modem hangt, en waar het internet dus toekomt. Het gele vakje is waar de router hangt. die is bedraad verbonden met modem. het is een goedkoop model: pricewatch: TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router

De gele hokken zijn plaatsen met slecht bereik/geen bereik. Ook boven is er op dezelfde plaatsen geen wifi. ook zijn er boven op dezelfde plaatsen netwerkaansluitingen als waar de modem en router hangen.

De bedoeling is dus dat ik via een router met een sterk bereik, een router + wifi extender(s) over het volledige huis wifi heb. configuratie zelf moet geen probleem zijn ;)

gelijkvloers

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Oke, even een boerenverstand oplossing. Het lijkt hier alsof 1 muur geen probleem is, maar na 2 muren is het signaal weg. Heb je al overwogen om de router in het midden van je huis te hangen? Misschien de moeite waard om even te testen of je dan wel overal bereik hebt.

Hangt natuurlijk ook van de dikte van je muren/locatie van de openingen in de muren af, maar proberen kan geen kwaad.

Verder denk ik dat je router rood is, niet geel.

• Deroderidder
Inderdaad, de router is inderdaad geel excuses daarvoor. En dat gaat helaas niet, omdat ik geen kabel liggen heb tot in het midden van mijn huis :( . Daarom zoek ik liefst een router met sterkere verbinding. Als een degelijke router niet voldoende is, kunnen er eventueel nog één of twee wifi extenders erbij. maar volgens mij zouden een degelijke router voldoende moeten zijn om door 2-3 muren te geraken. op de benedenverdieping is alles opgebouwd uit snelbouwers zonder isolatie. De bovenverdieping bestaat uit gyproc, ook zonder isolatie.

Zou dit bijvoorbeeld voldoende zijn?
pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

• Deroderidder
Ik heb de TP-link Archer C7 gekocht , morgen installeer ik hem en dan hopen dat het opgelost is ;)