Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Please Rate my PC Build, voornamelijk m.b.t. de i9-7900X

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

Vraag

• Evisugene
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
Goedendag iedereen!

Ik hoop dat ik met deze vraag de forum regels niet overtreedt. Zo ja dan excuses en sluit/delete ik de topic direct. Ook excuses alvast voor mijn matige ABN aangezien ik vooral engels georienteerd werk (smoesjes).

Afgelopen week heb ik me voor het eerst verdiept in PC specificaties en het vergelijken in de markt voor Kwaliteit vs. Prijs. Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik een PC wil kopen die ik zelf kan samenstellen om tot mijn wensen te voldoen en die nu top is in de markt + lang meegaat in de toekomst/of makkelijk is om aan te passen met de gedachte niet steeds opnieuw een PC te moeten kopen.

Via verschillende websites geprobeerd maar kan nooit de perfecte samenstelling vinden met het aanbod (gamepc.nl kwam al aardig in de buurt behalve voor een paar matige componenten vooral met prijsverhouding).

Uiteindelijk zelf besloten om een lijstje te maken wat ik nou echt zou willen hebben (performance boven prijs). Ik heb het samengesteld in een excel document inclusief vragen (ik zal deze ook hier apart posten):

PS. In het engels samengesteld, kan ook een nederlandse vertaling maken als dat een voorkeur is!
https://docs.google.com/s...ZDrLEPu9sl8J9A/edit#gid=0

Questions:
- Is the Intel Core i9-7900X compatible with the other elements?
- Whats the difference in Read, Latency & Write with RAM Memory?
- I noticed different models of the 1080Ti (MSI, EVGA, Asus etc.), what's the difference? Is there not 1 GPU that fits all Gaming PC's?
- Whats the best PC Case available (performance + future upgrade adaptibility).
- What's the best Liquid Cooling available (performance + compatibility with the PC Case above).
- Why is 4x 8gb prefferred over 2x 16gb or single 32gb?
- Is my Motherboard choice realistic?

Notes:
- PC Build to last now + future compatibility upgradable parts (Performance over Price).
- Dont care too much about overkill, more about Best Gaming, Programming, Video Editing for now + Future
to come.
- Quality + Durability a big plus.
- Willing to learn how to assemble PC myself.

Antwoorden in het engels/nederlands zijn beide gewaardeerd :D!

Oja en wat is de beste Multi-Geheugenkaart lezer in 1 dat ook in de Case past?

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
Je kunt het beste een topic aanmaken in het Desktop Aankoopadvies subforum, daar kan je beter geholpen worden. Vooral door die standaard vragen te beantwoorden geef je veel belangrijke informatie om tot een goede build te komen.

Alvast wat eerste input:

Ik zou je aanraden je in het algemeen wat meer in de componenten te verdiepen. De combinatie CPU en moederbord wordt bijvoorbeeld vrij lastig omdat je kijkt naar moederborden met Z170 chipset. Daarnaast is het me niet duidelijk in welke context je je Pc nou eigenlijk wil gebruiken maar is de kans groot dat je totaal geen meerwaarde hebt aan een 7900X tov een goedkopere CPU.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Evisugene schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:46: - Is the Intel Core i9-7900X compatible with the other elements?
Je moet een 2066 socket moederbord hebben om die 7900X op te plaatsen. Anders gaat het echt niet passen.
I noticed different models of the 1080Ti (MSI, EVGA, Asus etc.), what's the difference? Is there not 1 GPU that fits all Gaming PC's?
Iedereen geeft zijn eigen draai aan een kaart. Het is en blijft een GTX 1080 Ti. Je moet vooral naar benchmarks kijken om de verschillen te vinden, als die er al zijn.
Why is 4x 8gb prefferred over 2x 16gb or single 32gb?
Een 2066 bord het meest effectief werken met quad channel geheugen, net als bij het 2011-3 platform is de geheugen controller quad channel.

Het ligt aan hoeveel geheugen je totaal wil plaatsen. Indien je alle opties op wil hebben plaats je de grootst mogelijke modules die je bord kan hebben. Het verschil in prestaties zal heel klein zijn bij een minder dan optimale bezetting van de geheugensloten.

En verder, niemand weet wat toekomst proof is. Nu is kennelijk het startschot gegeven om zoveel mogelijk cores op een CPU te proppen. Enkele jaren geleden was de race wie de meeste GHz kon halen. Wie weet waar we over een paar jaar achteraan rennen. Met de 7900X zit je voorlopig wel goed.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 17:19
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe pc maar dit is wel erg veel overkill

Je hebt het budget voor veel geheugen, Dure grafische kaart.
Maar op een gegeven moment ga je heel veel geld uitgeven voor heel weinig winst.

Vaak is het beter om laten we zeggen je budget op 2000 euro te stellen en over 2 a 3 jaar nogmaals hetzelfde bedrag reserveren.
Dan betaal je in totaal hetzelfde maar heb je over de gehele linie betere prestaties.

[ Voor 7% gewijzigd door D-dark op 03-07-2017 21:29 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ga je uiteindelijk met de PC doen? :? En wat is het budget? Ga je overclocken?

Ik denk dat een i9 best overkill gaat worden eigenlijk, aangezien i7 dat voor de meeste desktop gebruik dat ook al is. :)

Kijk ook even naar het hogere segment van AMD Ryzen en AMD Threadripper. :) Ik denk dat Intel i9 uiteindelijk best tegen gaat vallen qua performance, maar dat is mijn voorgevoel.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2017 21:30 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Met i9 moet je al oppassen welk mobo je koopt, zie dat je minimum 8+4 ATX12 hebt anders is het een nogo.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Een Ryzen 7 1800X heeft 8C/16T en kost inclusief moederbord minder dan de helft van wat een combi met 7900X moet kosten.

1000w voeding is dikke onzin. Inclusief flink overklokken heb je genoeg aan een 650w van goede kwaliteit. pricewatch: Corsair TX650M V2
pricewatch: Corsair RM650x
pricewatch: Enermax Revolution X't II 650W
pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 G2
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Evisugene schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:46:
PS. In het engels samengesteld, kan ook een nederlandse vertaling maken als dat een voorkeur is!
https://docs.google.com/s...ZDrLEPu9sl8J9A/edit#gid=0
Waarom in het Engels? Is dit een crosspost vanaf een Engelstalig forum?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Evisugene schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:46:
Goedendag iedereen!

Ik hoop dat ik met deze vraag de forum regels niet overtreedt. Zo ja dan excuses en sluit/delete ik de topic direct. Ook excuses alvast voor mijn matige ABN aangezien ik vooral engels georienteerd werk (smoesjes).
Inderdaad. Meest bezwaarlijk is zo'n lame disclaimer ipv even de moeite te doen vooraf na te vragen wat (en waar en hoe) wel de bedoeling is.

Mbt waar:
Desktop Aankoopadvies

Mbt hoe:
DAA beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.