Je broeder van een andere koeler. (Het rijmt zolang je wil dat het rijmt.)
Vraag
Alle reacties
Bedankt voor je snelle reactie!loki504 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:47:
Wat geeft EVGA aan? Ik neem aan dat die het je prima kunnen vertellen.
EVGA zegt op hun warranty pagina:
EVGA offers various limited warranty terms from the date of purchase to the original owner with a valid invoice. For original owners without a valid invoice and users that have not purchased the product from an authorized reseller, the warranty period is 3 years from the date that the product was shipped from EVGA's warehouse. Registration is recommended by EVGA, but not required on the following: (1080ti ftw 3 heeft KR) KR= 3 jaar.
En in het geval dat EVGA newegg als eerste eigenaar ziet (dat is niet zo denk ik?) dan is er dit:
EVGA offers an transferable warranty for products shipped new from EVGA on or after July 1, 2011 so long as the product is in its original factory condition and retains all of the factory labels and stickers. The transferred warranty will not exceed 3 years from the products shipping date from EVGA and will also not exceed the original warranty offered on the product.
3 Year Suffixes: KR
Dus al met al "denk" ik dat het kan, maar ik zoek zekerheid.
En ja EVGA mag Newegg als eerste eigenaar zien.(ze mogen zelfs op het moment van productie de x jaar garantie in laten gaan). Dit gaat immers om fabrieksgarantie die mogen ook regels als onderdelen zijn voor EVGA maar loon kosten voor de Consument. En zou daarom ook niet zo snel voor alleen fabrieksgarantie gaan. Zeker niet bij bedragen van 800-900 euro.
[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 03-07-2017 20:02 ]
Verwijderd
Maarrr... Het lijkt niet dat *zij* zich daar zelf van bewust zijn. Geen WkoA, geen retourpolicy, returns policy geeft een 404. Later lijkt hij wel te laden, maar duidelijk niet in lijn met wetgeving hier.
Volgens het recht kan de fabrikant die levert via een verkoper (newegg) geen directe verplichtingen aan de koper, en als er met rechten geadverteerd wordt, dan mogen die afwijken van het recht dat je bij de verkoper zou hebben onder EU/NL recht.
Ik zou nog even goed kijken wat je rechten bij eVGA zouden worden en hoe goed ze zich daaraan houden. Hoeveel risico het je waard is. Invoerrechten ook nog eens dubbelchecken, want bij dat bedrag zit je sowieso boven de vrije limiet.
Ik had douane.nl gebeld en ze zeiden dat er verder niks bij kwam als BTW. Raad je dan eerder aan om van EVGA's webstore te bestellen?Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:31:
Als ik Google op Newegg evga, dan is de eerste link 'newegg - netherlands' met een link met NL in de url. Daarmee richten ze zich op de NL/EU markt en heb je gewoon de reguliere garantierechten zoals vastgesteld voor consumenten in europa.
Maarrr... Het lijkt niet dat *zij* zich daar zelf van bewust zijn. Geen WkoA, geen retourpolicy, returns policy geeft een 404. Later lijkt hij wel te laden, maar duidelijk niet in lijn met wetgeving hier.
Volgens het recht kan de fabrikant die levert via een verkoper (newegg) geen directe verplichtingen aan de koper, en als er met rechten geadverteerd wordt, dan mogen die afwijken van het recht dat je bij de verkoper zou hebben onder EU/NL recht.
Ik zou nog even goed kijken wat je rechten bij eVGA zouden worden en hoe goed ze zich daaraan houden. Hoeveel risico het je waard is. Invoerrechten ook nog eens dubbelchecken, want bij dat bedrag zit je sowieso boven de vrije limiet.
Ik weet niet hoe het bij Newegg zit, maar als je bij Amazon.com bestelt zorgen zij ook voor de invoerkosten. Je betaalt dan alles meteen aan Amazon en hoeft dus bij de deur niets meer te betalen. Amazon.com heeft de videokaart die je zoekt overigens ook te koop dezelfde prijs (€850 incl BTW en invoerkosten). EVGA heeft gewoon Global Warranty, dus mocht er iets zijn kun je gewoon een RMA aanvragen bij het service center in Europa.Surpunt schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:06:
[...]
Ik had douane.nl gebeld en ze zeiden dat er verder niks bij kwam als BTW. Raad je dan eerder aan om van EVGA's webstore te bestellen?
Bedankt voor je antwoord.MelvinW schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:09:
[...]
Ik weet niet hoe het bij Newegg zit, maar als je bij Amazon.com bestelt zorgen zij ook voor de invoerkosten. Je betaalt dan alles meteen aan Amazon en hoeft dus bij de deur niets meer te betalen. Amazon.com heeft de videokaart die je zoekt overigens ook te koop dezelfde prijs (€850 incl BTW en invoerkosten). EVGA heeft gewoon Global Warranty, dus mocht er iets zijn kun je gewoon een RMA aanvragen bij het service center in Europa.
Echter ben ik gelimiteerd tot paypal (en ideal enzo)... Ik wou hem daarstraks al kopen, helaas geeft paypal constant de zelfde fout "Uw aankoop kan op dit moment helaas niet worden voltooid".. Dus dat word morgen helaas.. EDIT: ik dacht dat het aan het bedrag lag ofzo maar het lijkt site specifiek te zijn. Toen ik net namelijk bij EVGA webshop met paypal inlogde werkte het gewoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Surpunt op 03-07-2017 21:22 ]
Waarschijnlijk accepteert Newegg alleen betalingen van PayPal accounts uit de VS of accounts die een creditcard gekoppeld hebben. Dit kan een winkel namelijk zelf bepalen.Surpunt schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:18:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Echter ben ik gelimiteerd tot paypal (en ideal enzo)... Ik wou hem daarstraks al kopen, helaas geeft paypal constant de zelfde fout "Uw aankoop kan op dit moment helaas niet worden voltooid".. Dus dat word morgen helaas.. EDIT: ik dacht dat het aan het bedrag lag ofzo maar het lijkt site specifiek te zijn. Toen ik net namelijk bij EVGA webshop met paypal inlogde werkte het gewoon.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B071Y78QG7
Ik weet niet of dit dezelfde is.
https://www.heidoc.net/am...check.php?asin=B071Y78QG7
Prijsvergelijkingswebsite voor Amazons. Handig uit Duitsland halen als het goedkoper is.
Deze was pas 700 euro, https://www.amazon.de/ZOT...R5X-VRReady/dp/B06XXVVQYH.
Wel regelmatig zie ik op hardware.info dat Amazon een aanbieding heeft van 15% minder dan haar concurrenten op NVIDIA videokaarten, maar ik hou me er even buiten. Ik weet weinig van grafische kaarten.
De kans is vrij groot ja... Helaas..MelvinW schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:22:
[...]
Waarschijnlijk accepteert Newegg alleen betalingen van PayPal accounts uit de VS of accounts die een creditcard gekoppeld hebben. Dit kan een winkel namelijk zelf bepalen.
Bedankt voor je reactie Chronoz!chronoz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:36:
Ik weet niet veel van grafische kaarten, maar Amazon bijvoorbeeld heeft vaak een goede deal. Kun je hem daar niet halen?
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B071Y78QG7
Ik weet niet of dit dezelfde is.
https://www.heidoc.net/am...check.php?asin=B071Y78QG7
Prijsvergelijkingswebsite voor Amazons. Handig uit Duitsland halen als het goedkoper is.
Deze was pas 700 euro, https://www.amazon.de/ZOT...R5X-VRReady/dp/B06XXVVQYH.
Wel regelmatig zie ik op hardware.info dat Amazon een aanbieding heeft van 15% minder dan haar concurrenten op NVIDIA videokaarten, maar ik hou me er even buiten. Ik weet weinig van grafische kaarten.
Ik was er een beetje klaar mee haha en heb m gewoon bij EVGA gekocht, wel wat meer betaald maar goed.
Die amazon vergelijkings site heb ik gebookmarkt!! Bedankt ervoor, die ga ik vaker gebruiken. En idd die Zotac amp extreme wou ik eerst halen maar de verkrijgbaarheid is dermate laag dat ik er geen zin in heb. Ik ben een beetje een implusieve koper... Dus het liefst is alles morgen al binnen haha.
Ooh. Volgens https://www.rijksoverheid...bij-aankopen-binnen-de-euMastermind schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:19:
Let wel op bij Amazon.de dat je meer betaalt dan als prijs opgegeven wordt, omdat de BTW in Nederland hoger is dan in Germanië.
Betaal je in Duitsland BTW en is daarmee de kous af.
Particulieren: btw betalen in land van aankoop
U kunt als particulier goederen kopen in een ander EU-land. Dan betaalt u meestal in dat land de btw. U hoeft in Nederland niet nog een keer btw te betalen over deze goederen. Meer informatie over invoerbelasting voor particulieren staat op de website van de douane
[ Voor 25% gewijzigd door loki504 op 04-07-2017 15:21 ]
Zal best dat dat daar staat.loki504 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:21:
[...]
Ooh. Volgens https://www.rijksoverheid...bij-aankopen-binnen-de-eu
Betaal je in Duitsland BTW en is daarmee de kous af.
Doe bijv. deze SSD die voor EUR 193,90 + gratis verzending staat maar eens in je winkelwagen:
https://www.amazon.de/Sam...Gen-1-Type/dp/B01AAKZRU2/
Ga dan naar je winkelwagen en naar de kassa (je betaalt dan nog niet).
Dan zie je staan:
Besteloverzicht
Items: EUR 197,16
Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
Totaalbedrag: EUR 197,16
Oftewel het is ineens 197,16 ipv. 193,90.