Oeps, buren hebben dezelfde wireless headset!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Hallo, ik heb een logitech h800 wireless headset en mijn buren hebben toevallig dezelfde! Kunnen ze nu mij ook horen via de nano dongle denken jullie?

Ik wil het ze niet vragen, anders gaan ze ongerust worden dat ik hun kunnen horen en gaan ze mij verplichten nieuwe headset aan te schaffen.

Nu heb ik voorlopig voor het veilgste de dongle uit mijn pc gehaald en werk nu met bluetooth, alleen twijfel ik nog of ze dan ook mij niet kunnen horen via bluetooth.

Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee?

Beste antwoord (via mobie2 op 03-07-2017 20:19)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SMSfreakie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:42:
zou toch wel slecht zijn als Logitech dat niet goed op orde heeft..

met een spotgoedkoop setje uit China, kan ik me er nog iets bij voorstellen ze allemaal de zelfde "fingerprint" hebben ipv een unieke
Zit je een fijne natuurfilm te kijken, kan de buurvrouw meeluisteren... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:52
Een bluetooth headset moet pairen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je buren mee kunnen luisteren.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hoeveel mensen in een klaslokaal hebben een iPhone en bluetooth? Die luisteren toch ook niet elkaars gesprekken af?

Zoals @Hammetje aangeeft; normaal moet je pairen en in sommige gevallen ook nog een code meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Hammetje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:19:
Een bluetooth headset moet pairen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je buren mee kunnen luisteren.
Ja ahum pairen met de standaard pin 0000 en hij is nu op de pc opgeslagen waardoor het nu automatisch pairt als ik de headset aanzet. Tenzij de adressen allemaal verschillend zijn? Ik geloof dat het een mac adres is: 14:49:C5:87:12:57 (zoja, dan ben ik tevreden :) )

Bij de meegeleverde nano dongle is het wel een risico of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door mobie2 op 03-07-2017 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heeft Logitech zelf het antwoord niet? Ze zitten op Facebook, Twitter en hebben een telefonische support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:52
De NANO dongle is gewoon een bluetooth dongle. Die is niet minder of meer gevaarlijk dan een andere bluetooth dongle.

De meeste bluetooth apparaten moet je bij installatie 'vindbaar' maken, meestal maar voor een korte tijd (1 a 2 minuten). Zolang je hem eenmaal koppelt aan jouw apparaat en het vindbaar maken uit laat staan, kunnen je buren je niet horen. Zelf geldt voor hen; zolang jij niet met hun headset pairt, hoor jij hun ook niet. Een standaard pincode van 0000 is inderdaad wel gevaarlijk, maar het is nog veel gevaarlijker om jouw apparaat permanent op vindbaar te laten staan.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Hammetje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:31:
De NANO dongle is gewoon een bluetooth dongle. Die is niet minder of meer gevaarlijk dan een andere bluetooth dongle.

De meeste bluetooth apparaten moet je bij installatie 'vindbaar' maken, meestal maar voor een korte tijd (1 a 2 minuten). Zolang je hem eenmaal koppelt aan jouw apparaat en het vindbaar maken uit laat staan, kunnen je buren je niet horen. Zelf geldt voor hen; zolang jij niet met hun headset pairt, hoor jij hun ook niet. Een standaard pincode van 0000 is inderdaad wel gevaarlijk, maar het is nog veel gevaarlijker om jouw apparaat permanent op vindbaar te laten staan.
Yup, staat verborgen. Maar toch... dezelfde device en dezelfde techniek, kan het misschien dezelfde rule (zeg maar) die mijn pc gebruikt voor het vinden van mijn headset ook dezelfde headsets vinden van hetzelfde type en deze dan eigenlijk ook laten verbinden aan mijn pc. Heb geen flauw idee, als elke headset nou eens verschillende mac adres had, dan lijkt mij dat geen probleem meer, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Maarja, eigenlijk ook wel logisch dat een wireless headset een standaard pin code heeft, want die hebben geen scherpje om het specifieke pincode te laten zien, haha.

[ Voor 10% gewijzigd door mobie2 op 03-07-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

met een spotgoedkoop setje uit China, kan ik me er nog iets bij voorstellen ze allemaal de zelfde "fingerprint" hebben ipv een unieke

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 11:25

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Elke Bluetooth apparaat heeft een ander MAC adres en die is uniek je pc of koptelefoon zal andere verbindingen weigeren ook al is het het zelfde apparaat (niet gekoppeld geen verbinding). Mac adres kan je spoofen maar dan moet je buren die raden wat ze een paar honderd jaar kost. Dat code 0000 is dan moet je apparaat nog wel in pairing mode staan wat geen enkel apparaat doet als die ooit gekoppeld is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:19

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Elke headset heeft een eigen MAC, net als elk ander BT-apparaat (en ander netwerkgerelateerd spul). Die van je buren heeft een ander MAC en is dus niet gekoppeld met jouw pc. Zou die wel willen pairen, dan zie je vanzelf een verzoek daartoe op je pc.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zit je een fijne natuurfilm te kijken, kan de buurvrouw meeluisteren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2

Je bedoeld dat ik op het vertrouwen moet afgaan van logitech? Oké, logitech is een groot bedrijf en de headset ligt al lang op de markt met een high price, dan wil ik deze headset vertrouwen, maar dan maak ik liefst gebruik van mijn eigen bleutooth stickje, want ik vertrouw de nano dongle niet omdat windows 10 de meegeleverde nano dongle niet meer goed ondersteunt.
42dpi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:52:
Elke Bluetooth apparaat heeft een ander MAC adres en die is uniek je pc of koptelefoon zal andere verbindingen weigeren ook al is het het zelfde apparaat (niet gekoppeld geen verbinding). Mac adres kan je spoofen maar dan moet je buren die raden wat ze een paar honderd jaar kost. Dat code 0000 is dan moet je apparaat nog wel in pairing mode staan wat geen enkel apparaat doet als die ooit gekoppeld is.
idd, pairing modus is uitgeschakeld, moet je namelijk extra knoppen in drukken m de pairing modus op te starten.

[ Voor 24% gewijzigd door mobie2 op 03-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Even een voorbeeld uit de praktijk; ik heb 2 identieke Fli-over BT headsets voor mijn kinderen. Ze hebben dezelfde naam zelfs als je ze opzoekt tijdens het pairen. Ik heb set A gekoppeld aan een iPad en set B aan een Android tablet. Ik heb beide afzonderlijknop verschillende tijdstippen gepaired.

Mijn zoon pakt de koptelefoon van mij dochter en probeert die te koppelen aan zijn iPad. Lukt compleet niet. Andersom overigens ook niet. Reden; uniek hardware ID in de vorm van een MAC adress. Heb er nu maar een sticker op geplakt :+

Conclusie; maak je geen zorgen ;) De enige manier dat dit kan is als jij je koptelefoon in pairing mode zet om exact hetzelfde moment dat de buren aan het pairen zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 03-07-2017 20:00 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
MAX3400 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:29:
Heeft Logitech zelf het antwoord niet? Ze zitten op Facebook, Twitter en hebben een telefonische support.
Haha als je daar het antwoord op moet wachten kan je 2 -3 dagen wachten en meestal geven ze een antwoord wat bijna lijkt op een slogan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mobie2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:00:
[...]

Haha als je daar het antwoord op moet wachten kan je 2 -3 dagen wachten en meestal geven ze een antwoord wat bijna lijkt op een slogan.
:? Wel vreemd dat ik dan al 3x een nieuwe muis en/of onderdelen van ze heb gekregen direct de eerste keer na contact. Een goede vraag levert over het algemeen ook goede antwoorden op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10 00:33
Het gaat niet zozeer om Logitech wel of niet vertrouwen, Bluetooth heeft een macadres waarmee een verbinding wordt opgezet. Ter vergelijking: als je buren dezelfde router hebben zie je toch ook geen websites op jouw computer verschijnen die zij opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
MAX3400 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:04:
[...]

:? Wel vreemd dat ik dan al 3x een nieuwe muis en/of onderdelen van ze heb gekregen direct de eerste keer na contact. Een goede vraag levert over het algemeen ook goede antwoorden op.
Fijn dat je nieuwe onderdelen kreeg, maar die ontving ik ook bij corsair. Maar met alle respect had ik graag het antwoord binnen een half uur ontvangen en die heb ik via tweakers gekregen zodat ik weer snel van mijn headset gebruik kan maken. :)
Pagina: 1