Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportstand
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-08 17:03
Beste tweakers.

Sinds kort heb ik een DJI Phantom 3 Standaard, en nu ben ik nog niet helemaal tevreden over de kwaliteit van de beelden. Op fora lees ik dat een ND filter hier mee helpt, alleen kan ik geen filters vinden voor de P3 standaard camera. Voor de Advanced en de Pro zijn er filters zat, alleen omdat de Standaard een andere camera heeft kan ik ze niet vinden in Nederland. Wel heb ik ze gevonden in de USA, maar die worden niet naar NL verscheept. Nu was ik benieuwd of iemand hier ze wel heeft of er ervaring mee heeft? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avaris
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 10:48
Beste,

Je bent niet helemaal tevreden over de kwaliteit van de beelden. Mag ik vragen wat je grootste pijnpunt is? ND-filter is namelijk gewoon een donker plaatje glas dat ervoor zorgt de je film of foto niet overbelicht raakt. Het polarisatiefilter geeft wat extra contrast en kan weerspiegelingen van bijvoorbeeld water reduceren.

Volgens droneshop, passen deze filters op je Phantom 3 standaard, maar ze zijn niet echt goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportstand
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-08 17:03
Hi,

Ik heb wat last van jello in de shots, dus heb ook wat nieuwe propellers gekochte en een propeller balancer.
Ze zeggen dat filters daarvoor ook helpen. Daarnaast heb ik aardig wat beelden over water, en daar zie je heel veel schitteringen.
Zo hoop ik het te verminderen en wat betere beelden te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Je wilt met een drone eigenlijk niet over 1/200 schieten, omdat je anders inderdaad last krijgt van jello.
Ik heb zelf deze gebruikt op de P3S:

http://www.snakeriverprototyping.com/p3-series-filters

Deze werken ook op de Standard, omdat je ze gewoon op de lens klikt en niet werkt met schroefdraad.
Deze ND filters hebben ook een Circular Polariser effect, wat helpt bij je schitteringen op het water.

Ze zijn ook te bestellen bij meerdere Nederlandse webshops zoals CameraNu.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7