Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryFerrygood
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een toegewijde console gamer maar wil langzaamaan de overstap maken naar PC gaming. Enerzijds om met mijn vrienden PUB te spelen aangezien deze game pas volgend jaar op de PS4 uitkomt en anderzijds om Destiny 2 op 60 fps te spelen. Mijn wensen zijn om op 1080p te gamen op min. 60 fps.

Overigens is de laatste keer dat ik op PC een game heb gespeeld was toen de eerste DOOM uit was :o

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn PC zelf bouwen. Een maximum prijs is 800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 250gb SSD van Crusial en een 1TB HDD van Samsung uit een oude PC die ik in mijn nieuwe systeem wil mee nemen om zo de kosten te drukken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ryzen 5 1600 met een RX580 4gb maar in toekomst wil ik de nieuwe VEGA kaart in mijn systeem kunnen gebruiken of een GTX1070 als deze wat in prijs dalen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar AMD als cpu vanwege de meeste prestaties voor je geld en merk voor gpu heb ik de voorkeur voor AORUS omdat zij de goedkoopste zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Voorkeur gaat uit naar een NZXT S340 mid-tower.
-Tijdelijk een RX580 4gb kaart van max. 250 euro (hoewel ik heb begrepen dankzij tweaker forum dat door alle miners de gpu prijzen sky rocket zijn geworden 8)7 )
-In aug/sep een VEGA kaart plaatsen
-Ik ben bang dat mijn oude SSD problemen kan geven als ik deze in mijn nieuwe systeem wil bouwen want alle drivers en W10 staat daarop nog geinstalleerd en terug in oude PC plaatsen is onmogelijk.
-Moet ik een nieuwe W10 license aanschaffen?

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik jullie mening horen over mijn wenslijst en of alles compatible is met elkaar. Maar mijn grootste vraag is natuurlijk over de GPU omdat ik graag in de toekomst een VEGA kaart in wil hebben en/of een GTX1070 kaart als de prijs daarvan een beetje gaat zakken. En is het slim om 10 werkdagen te wachten op een RX580 kaartje? Of kan ik beter alvast mijn PC onderdelen bestellen zonder GPU en wachten tot VEGA leverbaar gaat worden.

Verder hoop ik ook op wat advies waar je als beginner tegenaan kan gaan lopen bij het maken van een eigen PC. Denk aan moet ik speciale gereedschap kopen? Koelpasta aanschaffen voor plaatsen van cpu of zit dat standaard bij geleverd? En moet ik nog extra ventilators kopen? Alle hulp en tips zijn welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB€ 254,95€ 254,95
1NZXT S340 Zwart€ 69,90€ 69,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 118,95€ 118,95
1Corsair TX550M V2€ 75,50€ 75,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,20

[ Voor 2% gewijzigd door veryFerrygood op 03-07-2017 18:55 . Reden: andere voeding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 07:21
[b]Awesomeness schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:08:
Overigens is de laatste keer dat ik op PC een game heb gespeeld was toen de eerste DOOM uit was :o
Dat waren nog eens tijden...
-Tijdelijk een RX580 4gb kaart van max. 250 euro.
Die is momenteel niet leverbaar. Je kunt bijvoorbeeld wel naar een 1050 Ti kijken, welke waarschijnlijk vrij waardevast zal zijn voor de herverkoop.
-In aug/sep een VEGA kaart plaatsen
-Ik ben bang dat mijn oude SSD problemen kan geven als ik deze in mijn nieuwe systeem wil bouwen want alle drivers en W10 staat daarop nog geinstalleerd en terug in oude PC plaatsen is onmogelijk.
In principe zou ik de data die je wil hebben eraf halen. Hierna de drive formatteren en een nieuwe windows versie installeren.
-Moet ik een nieuwe W10 license aanschaffen?
Waarschijnlijk heb je een OEM versie die gebonden aan je moederbord is, dus ja.
En is het slim om 10 werkdagen te wachten op een RX580 kaartje?
Het zou me verbazen als dit daadwerkelijk 10 dagen zou betreffen.
Of kan ik beter alvast mijn PC onderdelen bestellen zonder GPU en wachten tot VEGA leverbaar gaat worden.
Ryzen heeft geen iGPU, dus werkt niet zonder videokaart. Je kunt het natuurlijk alvast bestellen, maar veel heb je hier niet aan.

De voeding van keuze is vrij ondermaats. Ik zou eens naar pricewatch: Corsair CX450M of de nog betere pricewatch: Corsair Vengeance 400W kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding is niks, de rest is prima. Als je toch van plan bent de videokaart te vervangen kun je hem nu ook tweedehands kopen. Een nieuwe RX 580 is toch sowieso erg lastig omdat ze overal uitverkocht zijn.

pricewatch: Corsair TX550M V2

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryFerrygood
-The_Mask- schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:24:
De voeding is niks, de rest is prima. Als je toch van plan bent de videokaart te vervangen kun je hem nu ook tweedehands kopen. Een nieuwe RX 580 is toch sowieso erg lastig omdat ze overal uitverkocht zijn.

pricewatch: Corsair TX550M V2
Bedankt voor de tip ik denk dat ik voor minimaal de 500W voeding ga zodat ik zeker van ben dat mijn toekomstige gpu genoeg vermogen krijgt. Ik ben nu aan het kijken voor een tweedehandse RX580 en anders tijdelijk een 1050ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryFerrygood
lactaxative schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:23:
De voeding van keuze is vrij ondermaats. Ik zou eens naar pricewatch: Corsair CX450M of de nog betere pricewatch: Corsair Vengeance 400W kijken.
Is een 400W voeding niet te weinig? Een GTX1070 heeft al een 500W voeding nodig heb je een alternatief? Bedankt voor de tip over de GPU ik ga kijken of ik een tweedehandse RX580 kan vinden en anders tijdelijk een nieuwe 1050ti plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 07:21
Awesomeness schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:39:
[...]

Is een 400W voeding niet te weinig? Een GTX1070 heeft al een 500W voeding nodig heb je een alternatief? Bedankt voor de tip over de GPU ik ga kijken of ik een tweedehandse RX580 kan vinden en anders tijdelijk een nieuwe 1050ti plaatsen.
400 watt is voldoende voor elk systeem met moderne componenten zonder overklok of SLI/CF. Het volgende stapje omhoog is hierboven reeds gegeven met de TX550M V2. Dit is de aanrader boven de 450 watt, gezien de budget 550 voedingen te dicht bij zijn prijs zitten om te overwegen.

Tweedehands zijn 480's en 580's overigens ook alleen voor grote meerprijs te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door lactaxative op 03-07-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Awesomeness Een GTX 1070 heeft zeker geen 500W voeding nodig, als de rest relatief zuinig is en het een niet overgeklokte GTX 1070 is kan zelfs een high-end 300W.

Voor Vega RX en dan een custom versie gaat een 400/450W voeding waarschijnlijk wel wat te krap zijn, vandaar dus de Corsair TX550M.

Zou ook niet opzoek naar een tweedehands RX 580, deze is namelijk even goed zo goed als niet te vinden of erg duur. Maar dan dus een andere tweedehands videokaart, bijvoorbeeld een R9 280X of HD 7970 voor 80/100 euro. Ook nog eens iets sneller dan een GTX 1050 Ti, alleen duidelijk minder zuinig.

categorie: Videokaarten

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 03-07-2017 19:11 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1