Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en deze voorzien van de 32-bits installatie van Windows 10 via een andere computer. Zodra ik deze in mijn computer doe is deze niet bootable, wat ik ook probeer hij blijft de zelfde melding geven: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Vervolgens als ik Windows 10 wil her-installeren op deze computer geeft die na een tijdje van het Windows-logo laden aan dat hij geen 64-bits versie ondersteunt maar deze installatie is 32-bits.. heel gek dus! Ik zit hier nu al een tijdje mee en het lukt me maar niet om dit probleem op te lossen, iemand enig idee wat ik nog kan proberen/doen?

Overigens werkt deze harde schijf wel gewoon in andere computers en start deze Windows gewoon normaal op..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Her-installatie van Windows 10 CD en USB
Bootvolgorde veranderen
BIOS terug zetten naar standaardinstellingen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom voorzie je de disk via een andere computer van een installatie? Waarom niet gewoon installeren vanaf USB met de HD in de definitieve computer? Wat zijn de specs van de computer die problemen geeft? IS dat ding echt zo oud dat er alleen een 32-bits OS op kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik hem installeer via de definitieve computer blijft deze hangen op het Windows 10 logo als ik het via USB doe, heb ook een poging gedaan om het met CD (32-bits) te doen maar ook geen succes, hij geeft dan aan dat het een 64-bits versie is en hij deze niet aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 16:07
Als deze tijdens de installatie (of het opstarten hiervan) blijft hangen, vermoed ik dat er mogelijk met de hardware toch het 1 of ander mis is.

ikzelf denk richting het werkgeheugen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Weet je wel zeker dat je de 32-bits installatie hebt? En sowieso, hoe oud is de hardware dat je alleen maar 32-bit kan gebruiken?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Zoals hierboven gezegd, als de hardware echt zo oud is dat hij alleen 32 bit KAN draaien, moet je er waarschijnlijk maar beter geen Windows 10 op zetten. Is de BIOS up to date?

Maar ik gok dat de machine waar je hem op geinstalleerd hebt een UEFI systeem is, terwijl deze oude machine alleen BIOS ondersteuning heeft. Dat houdt in dat de disk als GPT disk is aangemaakt en daar kan je oude BIOS systeem niet mee overweg. Je zou kunnen kijken in het nieuwe systeem, waarop je de Windows installatie doet, in de BIOS / EFI setup om hem te laten booten in Legacy mode (niet UEFI mode) maar per merk kan het beetje verschillen hoe dat is aangeduidt.

Maar je zou zonder enig probleem Windows moeten kunnen installeren op de pc zelf. Zo niet, heb je ergens anders een probleem. Verkeerde installatie media (toch 64 bit?) of wat anders. Eerst meer info geven over je systemen, dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

misschien kun je de disk op je andere systeem inzien via DISKPART, opstarten via command prompt.. ik weet niet hoe je hem zogenaamd bootable hebt gemaakt, maar misschien dat hij niet als ACTIVE geflagged is.. ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat een windows boot partitie als ACTIVE geflagged moet worden..

wat je wellicht kunt proberen is YUMI, om een installable usb-schijf te maken: https://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

werkt voor mij altijd goed

en waar heb je je win32 img vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Plux op 04-07-2017 23:06 ]

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TommyboyNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:37:
Wat zijn de specs van de computer die problemen geeft? IS dat ding echt zo oud dat er alleen een 32-bits OS op kan draaien?
Pagina: 1