Lichtplan Keuken - Verlaagd plafond/LED

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesMesrine
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

JacquesMesrine

Prince de la ville

Topicstarter
Tweakers,

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2zq8xte.png

Ik ben met de laatste dingen bezig voor mijn nieuwbouwwoning. Voor de keuken willen wij een verlaagd plafond aanbrengen met daarin inbouwspots. Nu ben ik op zoek naar een (symmetrische) indeling. Positie van de spots zijn aangegeven met een rode stip, het is een u- vormige keuken met aan de rechterkant een gedeelte met hoge kasten tot t plafond.

Over de spots neig ik nu naar 230v vanwege de transformators/warmte en het bekende dimprobleem bij leds. Als ik iets verkeerd heb hoor ik het graag

Kunnen jullie mij helpen met ideeen/ suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:33
In ons vorig nieuwbouwhuis hetzelfde gedaan. Verlaagd plafond met 2x3en gemaakt en bekleed met stucplaat. Hele verhaal inclusief gespoten plafond mee laten stucen (glad) geeft rust.

Qua indeling hadden wij de spotjes op de rand van het aanrecht als je het van boven ziet. Dit ivm eventuele kastjes e.d. dat je er toch wel voor schijnt. Wij hadden destijds GU10 spotjes die richtbaar zijn, dan kan je altijd nog iets een richting geven aan het licht zonder dat het opvalt.

Verlichting zou ik zelf wel voor led gaan, je hebt nu de kans het duurzaam te doen en de aanschaf heb je dan maar een keer. Als je overal spots hebt met 35 of 50watt tikt dat lekker door als je dat de hele avond gedimt aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesMesrine
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

JacquesMesrine

Prince de la ville

Topicstarter
BreiTech schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:57:
In ons vorig nieuwbouwhuis hetzelfde gedaan. Verlaagd plafond met 2x3en gemaakt en bekleed met stucplaat. Hele verhaal inclusief gespoten plafond mee laten stucen (glad) geeft rust.

Qua indeling hadden wij de spotjes op de rand van het aanrecht als je het van boven ziet. Dit ivm eventuele kastjes e.d. dat je er toch wel voor schijnt. Wij hadden destijds GU10 spotjes die richtbaar zijn, dan kan je altijd nog iets een richting geven aan het licht zonder dat het opvalt.

Verlichting zou ik zelf wel voor led gaan, je hebt nu de kans het duurzaam te doen en de aanschaf heb je dan maar een keer. Als je overal spots hebt met 35 of 50watt tikt dat lekker door als je dat de hele avond gedimt aan hebt staan.
Dank je. Heb je ook suggesties welke driver ik het best kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:33
Qua driver, geen idee maar ik probeer meestal de bouwmarkt te mijden. Prijs/kwaliteit is gewoon niet goed genoeg. Ik zou een installateur vragen wat slim is om te gebruiken. Ik weet ook niet of je nog gebonden zit met je schakelmateriaal aan bepaalde merken omdat je meerdere schakelaars/dimmers al op de beneden verdieping hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:25
Om je een idee te geven, wij hebben een 'bouwmarkt' laagspanning setje al zo'n 10 jaar in de badkamer hangen, waarvan de laatste 2 jaar met ledspots van de ikea. Er is nog nooit een component stuk gegaan.

Gaat totaal om 7 spots in het plafond.