Tot mijn verbazing kon ik op GOT geen topic vinden voor dit spel. Empyrion is al een tijdje in de early acces/alpha fase en in dit geval lijkt dat voorlopig positief, want de ontwikkelaar is actief en de updates blijven komen. In 2014 heeft het spel ook op kickstarter gestaan.
Zelf heb ik de game vorige week uit de Steamsale gehaald voor €9,99 en ondertussen ben ik over de 65 gameplay uren heen en heb ik een server gehuurd voor dit spel om met vrienden te exploren en te bouwen.
Het spel is niet bijzonder mooi, maar zodra je ziet wat er allemaal mogelijk is dan is het logisch dat dit niet een GTA of the Witcher kan benaderen. Net zoals bij Minecraft kan je een nieuwe wereld starten met een (zelf in te voeren of random) seed waar door de planeten er steeds weer anders uit zien als je daar behoefte aan hebt.
Je crasht op een planeet naar keuze (easy tot hard) met een starterspack die ook afhankelijk is van de moeilijkheidsgraad die je instelt. Dan ga je natuurlijk op zoek naar recources, eten en een goede plek voor je basis. je basis kan aangevallen worden door de bewoners van de planeet en behalve prooi leven er ook de nodige roofdieren die de nachten behoorlijk onaangenaam kunnen maken
Video met alle mogelijkheden in Alpha 6 :
Niet alle recourses zijn op je startersplaneet te vinden dus op een gegeven moment is het tijd om omringende manen, planeten en astroid belt te bezoeken in je zelfgebouwde voertuig. Dit voertuig bouw je van de grond af aan op naar wens of je pakt een blueprint uit de standaard opties of vanuit de Steam workshop.
Met een blueprint hoef je enkel voor de benodigde materialen te zorgen en zo heb je ook blueprints van bijvoorbeeld een startebase. Zelf bouw ik liever alles vanaf de grond op en zo ben ik na 65 uur speeltijd nog niet eens van de planeet af geweest dus helaas kan ik nog weinig zeggen over de rest van het universum. Ook zijn er pvp servers voor de liefhebbers, maar ook daar heb ik nog geen ervaring mee.

Voor een Alpha is dit spel al behoorlijk compleet. Op een 1070 GPU op 1440 Ultra Wide draait het spel redelijk goed met af en toe een hick-up in de framerate. Voor mij niet (meer) storend in ieder geval terwijl ik het best snel zie. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij het gebruik van de Unity engine. De Unity engine is af en toe ook wel goed zichtbaar door het gebruik van presets. Zoals Dinosauriërs die je tegenkomt....uhhh

Als het topic enigzins levensvatbaar is dan zal ik de topicstart wat beter maken, maar voor nu laat ik het hier bij. Verder is mijn gehuurde server altijd uit te breiden (nu 6-slots) dus laat het vooral weten als je mee wilt spelen (geen pvp voorlopig).
Het spel is nog t/m 5 juli in de aanbieding op Steam : (50%)
http://store.steampowered...yrion__Galactic_Survival/
Website :
http://empyriongame.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 03-07-2017 14:57 ]