[PC] Empyrion - Galactic Survival

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2FcCj0hhDNyCYqEHztLMZABT/full.jpg

Tot mijn verbazing kon ik op GOT geen topic vinden voor dit spel. Empyrion is al een tijdje in de early acces/alpha fase en in dit geval lijkt dat voorlopig positief, want de ontwikkelaar is actief en de updates blijven komen. In 2014 heeft het spel ook op kickstarter gestaan.

Zelf heb ik de game vorige week uit de Steamsale gehaald voor €9,99 en ondertussen ben ik over de 65 gameplay uren heen en heb ik een server gehuurd voor dit spel om met vrienden te exploren en te bouwen.

Het spel is niet bijzonder mooi, maar zodra je ziet wat er allemaal mogelijk is dan is het logisch dat dit niet een GTA of the Witcher kan benaderen. Net zoals bij Minecraft kan je een nieuwe wereld starten met een (zelf in te voeren of random) seed waar door de planeten er steeds weer anders uit zien als je daar behoefte aan hebt.

Je crasht op een planeet naar keuze (easy tot hard) met een starterspack die ook afhankelijk is van de moeilijkheidsgraad die je instelt. Dan ga je natuurlijk op zoek naar recources, eten en een goede plek voor je basis. je basis kan aangevallen worden door de bewoners van de planeet en behalve prooi leven er ook de nodige roofdieren die de nachten behoorlijk onaangenaam kunnen maken :+ Zeker in het begin gaat het langzaam en is het echt surviven. Later kan je middelen bouwen om je te beschermen (zolang je kogels op genoeg op voorraad heb).

Video met alle mogelijkheden in Alpha 6 :

Niet alle recourses zijn op je startersplaneet te vinden dus op een gegeven moment is het tijd om omringende manen, planeten en astroid belt te bezoeken in je zelfgebouwde voertuig. Dit voertuig bouw je van de grond af aan op naar wens of je pakt een blueprint uit de standaard opties of vanuit de Steam workshop.

Met een blueprint hoef je enkel voor de benodigde materialen te zorgen en zo heb je ook blueprints van bijvoorbeeld een startebase. Zelf bouw ik liever alles vanaf de grond op en zo ben ik na 65 uur speeltijd nog niet eens van de planeet af geweest dus helaas kan ik nog weinig zeggen over de rest van het universum. Ook zijn er pvp servers voor de liefhebbers, maar ook daar heb ik nog geen ervaring mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YuzKjkh2sSjlXDe5wObgMw6d/full.jpg

Voor een Alpha is dit spel al behoorlijk compleet. Op een 1070 GPU op 1440 Ultra Wide draait het spel redelijk goed met af en toe een hick-up in de framerate. Voor mij niet (meer) storend in ieder geval terwijl ik het best snel zie. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij het gebruik van de Unity engine. De Unity engine is af en toe ook wel goed zichtbaar door het gebruik van presets. Zoals Dinosauriërs die je tegenkomt....uhhh 8)7 Na 65 uur speeltijd heb ik nog steeds het gevoel dat ik pas aan het begin zit en wat dat betreft is dit echt de nieuwe minecraft voor me. Het werkt nog steeds met blokken, maar het eindproduct hoeft er gelukkig niet meer blokkerig uit te zien.

Als het topic enigzins levensvatbaar is dan zal ik de topicstart wat beter maken, maar voor nu laat ik het hier bij. Verder is mijn gehuurde server altijd uit te breiden (nu 6-slots) dus laat het vooral weten als je mee wilt spelen (geen pvp voorlopig).

Het spel is nog t/m 5 juli in de aanbieding op Steam : (50%)

http://store.steampowered...yrion__Galactic_Survival/

Website :

http://empyriongame.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f9XEr99lTem70AX3iN7KusGn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IM10CvhTcUaNhbT2xEKwl73I/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 03-07-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 19:20
Wel voorbij zien komen op Steam, vooralsnog niet gekocht. Omdat ik bijna zeker weet dat mijn systeem het niet trekt (A4-5300 APU, 8 GB en een cheapo GFX waar ik de specs niet eens meer van weet).

Wellicht dat ik vandaag of morgen de licentie alvast aanschaf mocht het er ooit van komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Teeno schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:45:
Wel voorbij zien komen op Steam, vooralsnog niet gekocht. Omdat ik bijna zeker weet dat mijn systeem het niet trekt (A4-5300 APU, 8 GB en een cheapo GFX waar ik de specs niet eens meer van weet).

Wellicht dat ik vandaag of morgen de licentie alvast aanschaf mocht het er ooit van komen :)
Geen idee hoe deze game op een ouder systeem draait, maar ik heb niet het gevoel dat het een heel zwaar spel is op wat kleine momenten met veel lampen en schaduwen na. Zou zeggen probeer het maximaal 2 uurtjes om te kijken hoe het draait en vraag zo nodig een refund aan. Gaat gelukkig allemaal vrij makkelijk tegenwoordig bij Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 10:14
Het doet nogal denken aan Space Engineers.
Is het spel hier een beetje mee te vergelijken?

Hoe erg is de 'grind' voor resources? Ben je voornamelijk op zoek naar resources of is er meer te doen?
En is het harvesten van resources te automatiseren?

Space Engineers heb ik aardig wat tijd in zitten, maar nadat het 'nieuwe' er af was, begon het toch wat tegen te vallen. Ben benieuwd of ik hiermee niet weer hetzelfde zou beleven...

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
BSTNjitRam schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:14:
Het doet nogal denken aan Space Engineers.
Is het spel hier een beetje mee te vergelijken?

Hoe erg is de 'grind' voor resources? Ben je voornamelijk op zoek naar resources of is er meer te doen?
En is het harvesten van resources te automatiseren?

Space Engineers heb ik aardig wat tijd in zitten, maar nadat het 'nieuwe' er af was, begon het toch wat tegen te vallen. Ben benieuwd of ik hiermee niet weer hetzelfde zou beleven...
Heb Space Engineers hoogstens een uurtje gespeeld dus dat maakt het lastig vergelijken. Aan het begin is de grind voor resources best hoog aangezien je char honger blijft hebben en je nog niks hebt staan. Zelf vind ik dat paniekerige juist wat toevoegen aan het survival idee. Wij hebben nu tuinen met lampen dus het is plukken en blikken maken en dan kunnen we 5 dagen overleven zonder ook maar iets te plukken.
.
Of dat volledig te automatiseren is heb ik nog niet kunnen ontdekken en in de experimental build zitten al weer heel veel dingen die niet in Alpha 6 zitten (die ik op de server heb draaien)

Er bestaan autominers die je gewoon bovenop een resource kan zetten en zelfs door gaan als je offline bent maar die zijn wel kwetsbaar op een pvp server. Moet zeggen dat mijn mine hoovercraft met 6 boren er op in 5-10 minuten een hele mijn wegvaagt dus dat ik het ook niet als een probleem ervaar. Uurtje minen is vele uren onbezorgd bouwen. Het is wel vooral bouwen, exploren en basissen aanvallen van de npc's dus dat moet je liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 05-07-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Zijn de npc's ook echt hostiles, dus vallen ze ook jouw basis aan?

Bouwen, exploren en basissen aanvallen klinkt prima, heb me ook prima vermaakt met Minecraft en Space Engineers. Ik had wel het idee dat hier wel wat meer doel in zat. Is dat doel enkel overleven, of is er meer qua doel? Is planeet verlaten een doel, of enkel een middel om jezelf andere resources te verschaffen?

Hij is in ieder geval al aangeschaft, dus we gaan zien of hij de 2 uur refund tijd overleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
BSTNjitRam schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:26:
Zijn de npc's ook echt hostiles, dus vallen ze ook jouw basis aan?

Bouwen, exploren en basissen aanvallen klinkt prima, heb me ook prima vermaakt met Minecraft en Space Engineers. Ik had wel het idee dat hier wel wat meer doel in zat. Is dat doel enkel overleven, of is er meer qua doel? Is planeet verlaten een doel, of enkel een middel om jezelf andere resources te verschaffen?

Hij is in ieder geval al aangeschaft, dus we gaan zien of hij de 2 uur refund tijd overleefd :)
Ze vallen je absoluut aan en reageren ook als jij hun basis aanvalt. Zodra je maar 1 blokje van je basis neer zet gaat het alarm dat er drones aan komen. Dus je eerste run gewoon op Akua starten met de standaard seed, want dan heb je een bestaand gebouwtje wat je zo lang kan gebruiken (tutorial).

Als je eenmaal handigheid in alles hebt dan heb je dat met een 2e run niet nodig en ga je pas bouwen als je genoeg hebt om gelijk een canon te bouwen. op Akua zijn 1 of 2 canons genoeg tegen luchtaanvallen en een paar turrets genoeg voor wildlife.

Met het (ontbrekende) doel ben ik eerlijk gezegd nog niet echt bezig geweest. Mijn persoonlijke doel is om alles te exploren en een zo groot mogelijk functionerend schip te bouwen. Heb bijvoorbeeld een mega hangaar onder grond gebouwd (ja echt mega :+ ) Pas voor het eerst Aku moon bezocht en wat resources op de Asteroid belt gemined en nu is mijn nieuwe doel een basis op die maan. Misschien een leeg doel, maar we gaan ondertussen alweer gezellig over de 90 uur heen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Maandag voor het eerst gespeeld, eerst de tutorial gedaan maar afgehaakt bij de "mijn 100 kilo van elke grondstof" stap. Servertje opgezet en met zijn tweeën begonnen. Inderdaad op Akua begonnen en een abandoned mine gevonden die ons van een hoop start resources voorzag. Wel werden we beschoten door de turrets op die basis :P Was een mooi schrikmoment.

Een tijdje resources zitten verzamelen en uiteindelijk level 3 geworden waardoor we wat leuke dingen konden unlocken. Echter konden we die nieuwe dingen (oa Armor Locker) niet bouwen in onze crafter. Er achter gekomen dat er ook grotere crafters zijn en meteen voor een large crafter gegaan. Volgende ontdekking was dat we stroom nodig hadden voor die crafter en dus een generator eraan gehangen. En je raadt het al: die deed ook niets vanzelf dus hebben we nu ook een Fuel Tank en kunnen we daadwerkelijk dingen bouwen!

Helaas was de tijd toen ver op, dus we gaan vanavond weer verder klooien. Het heeft erg veel weg van Space Engineers dus ik ben benieuwd hoelang het ontdekken van nieuwe dingen leuk blijft. In Space Engineers was met name het minen een groot probleem. Echt goede surface miners waren lastig te bouwen.

We hadden in multiplayer wel nog het probleem dat 1 iemand steeds bezig was in de craft terminal en dat de ander daar op moest wachten. Is het mogelijk om 2 craft terminals te hebben die uit een gedeelde opslag hun resources halen? Of is de input van een crafter echt altijd alleen voor die crafter beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
BSTNjitRam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:11:
Maandag voor het eerst gespeeld, eerst de tutorial gedaan maar afgehaakt bij de "mijn 100 kilo van elke grondstof" stap. Servertje opgezet en met zijn tweeën begonnen. Inderdaad op Akua begonnen en een abandoned mine gevonden die ons van een hoop start resources voorzag. Wel werden we beschoten door de turrets op die basis :P Was een mooi schrikmoment.

Een tijdje resources zitten verzamelen en uiteindelijk level 3 geworden waardoor we wat leuke dingen konden unlocken. Echter konden we die nieuwe dingen (oa Armor Locker) niet bouwen in onze crafter. Er achter gekomen dat er ook grotere crafters zijn en meteen voor een large crafter gegaan. Volgende ontdekking was dat we stroom nodig hadden voor die crafter en dus een generator eraan gehangen. En je raadt het al: die deed ook niets vanzelf dus hebben we nu ook een Fuel Tank en kunnen we daadwerkelijk dingen bouwen!

Helaas was de tijd toen ver op, dus we gaan vanavond weer verder klooien. Het heeft erg veel weg van Space Engineers dus ik ben benieuwd hoelang het ontdekken van nieuwe dingen leuk blijft. In Space Engineers was met name het minen een groot probleem. Echt goede surface miners waren lastig te bouwen.

We hadden in multiplayer wel nog het probleem dat 1 iemand steeds bezig was in de craft terminal en dat de ander daar op moest wachten. Is het mogelijk om 2 craft terminals te hebben die uit een gedeelde opslag hun resources halen? Of is de input van een crafter echt altijd alleen voor die crafter beschikbaar?
Helaas geen gedeelde opslag. Zou dat ook erg graag zien en aangezien het Alpha is kan dat nog kunnen komen natuurlijk. Beste oplossing voor nu is 2 crafters en dan een kist er bij zetten waar alle recources in zitten.

Die abonded mine is echt geweldig inderdaad. Met een T2 multitool ook zo weg. Ben door die "abondend" mine nu bezig met een galactic vessel van 55 x 30 x 16 blocks. Wat een project is dat :)

En tja hoe lang blijft het leuk. Zit nu op 185 uur en ik ben alleen nog maar op Akua en Akua moon geweest. Op de andere planeten zou er veel meer weerstand moeten komen van de AI dus ben benieuwd. Eerst nog mijn vessel en mijn moderne villa af maken en dan ga ik verder verkennen.

Pro tip : Neem een extra core en je survival crafter mee als je van Akua vertrekt. Bij mij werd de core uit mijn small vessel geschoten op de maan en toen werd het echt survivalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:45
ik heb nu een van een blauw druk hovercraft gemaakt , maar hoe krijg ik dat ding aan ??

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-07-2017 23:35 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dreanor

Joene

Dit weekend dit spel ontdekt, bleek hem al een tijdje in mijn steam library te hebben haha. O-)

En ik moet zeggen ,wat een vermakelijk spel is dit zeg. Het heeft veel goede features wat betreft base building zeg. Het gemak van de vele verschillende blokken die je kan maken, het toepassen van kleuren, textures en symbolen! :D

En wat te denken van je base menu, waarin alles toegankelijk wordt vanuit 1 menu (je storage, machines, etc). Echt goed gedaan.

Heb nu een kleine basis staan met een paar turrets om de drone aanvallen te stoppen. Deze week maar eens proberen mijn eerste HV te bouwen en muren om mijn basis zodat de drones niet per ongelijk een machine opblazen (is al gebeurt namelijk haha).

Maar ik kijk vooral uit naar het bouwen van een Capital Vessel, gewoon een vliegende versie van je main base en dan verschillende planeten gaan ontdekken. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ja het is zeker een hele goede game en dat al in de begin fasen

je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het wel doen ..

het enige wat ik eigenlijk nog mist is hele diepe wateren ... en dan nog onderzeeërs

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Naja "begin fase"? Het spel is al meer dan 2 jaar in early acces. :P

Anyways, het voelt als een modded Minecraft game met extra's, en vooral goed overdachte systemen (zoals base building & management).

Al voelen de werelden nog wel leeg en wat saai. Er zijn wel wat POI maar echt veel biedt het nog niet vind ik. Ik wil steden, handelen, star-bases, etc. Dus dat er meer 4X gameplay bij komt en je trade routes kan opzetten bijvoorbeeld. :D

Ow well, eerst maar eens een HV bouwen voordat we uberhaubt kunnen dromen over een leven buiten de atmosfeer haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Dreanor schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:04:
Naja "begin fase"? Het spel is al meer dan 2 jaar in early acces. :P

Anyways, het voelt als een modded Minecraft game met extra's, en vooral goed overdachte systemen (zoals base building & management).

Al voelen de werelden nog wel leeg en wat saai. Er zijn wel wat POI maar echt veel biedt het nog niet vind ik. Ik wil steden, handelen, star-bases, etc. Dus dat er meer 4X gameplay bij komt en je trade routes kan opzetten bijvoorbeeld. :D

Ow well, eerst maar eens een HV bouwen voordat we uberhaubt kunnen dromen over een leven buiten de atmosfeer haha ;)
Handelen kan al als het aan staat op de server. Heb zelf zo'n base op de server, maar volgens mij kan je er nog niet veel mee. Maar ben het met je eens dat de wereld een beetje leeg aanvoelt als je het niet op een grote server speelt en de AI loopt maar een beetje suf rond. Zou leuk zijn als er wat meer aanvallen zijn van grond en luchttroepen ,maar eerlijk gezegd geen idee of ze daar al mee bezig zijn.

Ben zelf al een week bezig met een CV te bouwen en ik kom nu eindelijk bij het painten en de verlichting aan. Kan je aanraden niet gelijk te groot te willen bouwen :o

Mijne is nu ongeveer 75 x 30 x 18 blokken geworden en ik had zoveel ruimte over dat ik er een park, bisoscoop en skatepark in heb gezet dus m.a.w. teveel overbodige ruimte. En 25 kt de lucht in krijgen kost blijkbaar behoorlijk wat energie en wil niet snel opzij en achteruit :+ Maakt op zich niet uit, want dit schip blijft in orbit zodra het van Akua af is.

En nu is de hangar zo groot dat ik weer een nieuwe hooverminer en small vessel wil bouwen in de stijl van het schip. En zo blijven we bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
voor de mensen die met deze game beginnen ..

kijk ghelijk even bijsteam workshop SV_Mini_Miner

The Mini Miner is based on the Blueprint posted by Aterops called "Big Hog". The Mini Miner is different in that it only has 2 seats and 4 Cargo Boxes. You may even decide later to remove one Cargo Box and add a Fridge, but I thought I would leave that up to you. The best part (IMHO) is that it does not require any Sathium to construct in the Factory. It's ideal for a Single Player game and works well in Multiplayer too. I hope you'll enjoy it.

voor de vervanging van de motor

maar deze heeft ook werkbanken , dus als grondstoffen heb gemijnd kan je ze gelijk in dit voertuig omzetten

kost niet veel en bij level 7 ben je er al ( ik heb hem zelf niet ontworpen maar hij is :-) en nog lekker snel ook tegen over de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Blueprints worden hier alleen maar gebruikt als inspiratie. Vind het bouwen en tunen tot het perfect is juist zo leuk. Zo is mijn miner net een tank en heb ik zonder moeite een supergrote ondergrondse hangar gebouwd met dubbele hangardeuren in het plafond.

Ik spawn blueprints dus enkel in creative mode om ze te bekijken en te test vliegen, maar damn wat een kunstenaars zitten er toch tussen. Mijn eigen CV heeft toch nog veel weg van een groot uitgevallen lunchtrommel met uitsteeksels en wapens. Dat is allemaal wel te verhelpen, maar als ik bijvoorbeeld het onderstaande filmpje van te voren had bekeken dan had ik het anders aangepakt.

Zal mijn CV hier wel delen als ik klaar ben, want dan hebben jullie ook wat om te lachen ;)

Annyway...de details in deze build :9 _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 26-07-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Is het mogelijk om gestrande voertuigen te kunnen herstarten als je ze helemaal op uitgegraven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
@ravw Say what? Ingegraven voertuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik denk dat je (@ravw) die crashed Titan delen bedoeld? Die points of interest?

Theoretisch zou het moeten kunnen maar volgens mij missen die dingen alle onderdelen om te kunnen vliegen zoals trusters e.d. :P

Wat je kan doen om een basis of spaceship over te nemen en te "herstarten" is de core te vinden, deze te vernietigen en dan je eigen core plaatsen. Dan is in één keer de gehele inhoud van jou en bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Dreanor schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:45:
Ik denk dat je (@ravw) die crashed Titan delen bedoeld? Die points of interest?

Theoretisch zou het moeten kunnen maar volgens mij missen die dingen alle onderdelen om te kunnen vliegen zoals trusters e.d. :P

Wat je kan doen om een basis of spaceship over te nemen en te "herstarten" is de core te vinden, deze te vernietigen en dan je eigen core plaatsen. Dan is in één keer de gehele inhoud van jou en bereikbaar.
Ja klopt

die dingen

oke ... ik zal weer eens gaan kijken hoe of wat heb bij twee al de core weggehaald en ik weet waar ze zitten , soms irritant te vinden alleen met drone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vandaag productief geweest in Empyrion. :D

Heb een abandoned mine veroverd. De kern vernietigd en mijn eigen kern geplaatst. Nu heb ik eigenlijk een tweede basis lol :P

Daarnaast voor het eerst "in space" geweest met een small vessel. En er al snel achter gekomen dat ik mij beter moet voorbereiden haha. Al snel had ik te weinig zuurstof en mijn small vessel had geen ammo voor de railguns dus het was een kort avontuurtje buiten de atmosfeer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:35
Vorig jaar eens een Free to play weekend de game eens uit geprobeerd.
Zijn de Menu's UI verbetered?

Vond het echt een zootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Dreanor schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:24:
Vandaag productief geweest in Empyrion. :D

Heb een abandoned mine veroverd. De kern vernietigd en mijn eigen kern geplaatst. Nu heb ik eigenlijk een tweede basis lol :P

Daarnaast voor het eerst "in space" geweest met een small vessel. En er al snel achter gekomen dat ik mij beter moet voorbereiden haha. Al snel had ik te weinig zuurstof en mijn small vessel had geen ammo voor de railguns dus het was een kort avontuurtje buiten de atmosfeer. :D
In je eentje gedaan? Vond het vrij challenging met zijn 2en :) Nu snap ik dat een 2e basis leuk is, maar als je ooit een Capital Vessel gaat maken dan is die mine erg handig voor harderned en combat steel ;)
Psyonara schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:36:
Vorig jaar eens een Free to play weekend de game eens uit geprobeerd.
Zijn de Menu's UI verbetered?

Vond het echt een zootje.
Geen idee wat het er voor was, maar ik weet wel dat de hele menu structuur anders geworden is. Kijk anders even een recent Gameplay filmpje, want het is niet perfect of zo, maar een zooitje vind ik het nu zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ja, in mijn eentje gedaan. Echter wel via de blueprint Tier 1 van de small vessel, dus nog lang niet een capital vessel hoor haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Ik ben al even zoet met dit spelletje, wel amper in de ruimte geweest en nog geen ander hemellichaam bezocht dan de maan. Maar ik wil mij gaan wagen aan MP! Zijn er mensen die dit spelen en zelf een server beschikbaar hebben of zich hebben aangesloten op een bestaande?

Wellicht dat we samen een faction kunnen beginnen op MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex443
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Zijn er nog Tweakers die deze game spelen? Toevallig opgepikt tijdens de streamdeals. Valt op dat er vooral veel Duitse servers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Zit nu even in Ark (dit weekend als Steamdeal gekocht), maar daarna gaat mijn server weer aan. Wel maar 2 man dus geen idee of je zoiets zoekt. Zou toch lekker sp beginnen om het spel door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex443
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Beakzz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:42:
Zit nu even in Ark (dit weekend als Steamdeal gekocht), maar daarna gaat mijn server weer aan. Wel maar 2 man dus geen idee of je zoiets zoekt. Zou toch lekker sp beginnen om het spel door te krijgen.
Bedoel je dat je een co-op server hebt voor maximaal 2 man?
Had zelf iets meer mensen in gedachten.

Inmiddels een paar dagen geamuseerd met SP en het heeft inderdaad wel even nodig om de basics onder de knie te krijgen. Ark heb ik zelf ook, alleen vind ik bij Empyrion juist de space setting ontzettend gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
alex443 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 03:03:
[...]

Bedoel je dat je een co-op server hebt voor maximaal 2 man?
Had zelf iets meer mensen in gedachten.

Inmiddels een paar dagen geamuseerd met SP en het heeft inderdaad wel even nodig om de basics onder de knie te krijgen. Ark heb ik zelf ook, alleen vind ik bij Empyrion juist de space setting ontzettend gaaf.
Nee er kunnen meer mensen op, maar we zijn maar met zijn 2en en soms met nog 2 vrienden die het heel af en toe spelen :D Geen zin in onbetrouwbaar publiek dat elke keer je voorraad jat als je offline bent.

Zou best een wat grotere server op willen zetten voor Tweakers only, maar het spel is niet echt populair hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
Blijkbaar is er sinds kort een grote update geweest "Alpha 8", game is momenteel in steam sale dus ga wss wel proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
SCIxX schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:49:
Blijkbaar is er sinds kort een grote update geweest "Alpha 8", game is momenteel in steam sale dus ga wss wel proberen. :)
Ja dat is nogal een update inderdaad. Volgens mij zijn de werelden van 32 km2 naar 2000 gegaan en je kan zelfs naar de polen.

Mooi kort overzichtje :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jWW8RiVm83A&t=9s]

Het plan is om eerst de multiplayer update van No Man Sky te checken met vrienden en dan gaan we weer een server met dit spel starten. Het gaat hoe dan ook de goede kant op met dit spel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dit spel gekregen in de Yogscast Jingle Jam bundle. Wat een pareltje is dit. Precies wat in mijn straatje ligt. Survival, bouwen en ruimteschepen.

Het heeft wel een hoge leercurve en het duurde even voordat ik een beetje door had wat ik moest doen en hoe. Inmiddels een basis op Omicron gebouwd en na de eerste Zirax aanval inmiddels aan het bewapenen.

Volgende stap is om een zwaar gewapend schip te gaan bouwen.
Pagina: 1