Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostenrijker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 04:14
Hoi

Mijn huidige koptelefoon is kapot aan het gaan, was ook niet echt een duur ding, maar ik ben nu wel op zoek naar een wat duurdere aankoop. Mijn budget is +/- 150 euro en ik ga het vooral gebruiken voor gamen maar ook om (via Spotify) muziek te luisteren.

Ik heb al gekeken naar wat ik ongeveer wilde en toen kwam ik uit bij de Beyerdynamic DT 770, ik weet alleen niet of dit een goede koptelefoon is voor mijn doeleinden. Wat ik ook graag zou willen weten is welke versie ik zou moeten kopen (32, 80 of 250 ohm) en of ik daar een AMP bij moet kopen. Ik ben anders namelijk van plan hem aan te sluiten op mijn moederbord (Gigabyte B150-HD3P).

Ik ben een redelijke leek als het gaat om koptelefoons dus betere alternatieven of meer informatie zou altijd fijn zijn. Thanks!

[ Voor 198% gewijzigd door RobIII op 19-03-2018 19:38 . Reden: Topicstart teruggezet. Zo werken we hier niet; je antwoord krijgen en je topic leeghalen :X ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 250 ohm versie met een losse AMP. De 32 en 80 ohm kun je prima direct op je moederbord aansluiten. Daarbij klinkt de 80 ohm dan wel wat zachter dan de 32 ohm, dus als je van flink volume houd zul je of de 32 ohm moeten kiezen of een losse AMP erbij kopen.

Games speel ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve dat de DT770 vaak genoemd wordt door mensen die wel gamen. Voor Spotify is het, in mijn ervaring, een prima koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostenrijker
Oke, thanks! Losse AMP ligt denk ik een beetje buiten mijn budget, dus dan zal ik waarschijnlijk voor de 32 versie gaan. Lees alleen veel op internet dat er geluidskwaliteit verloren gaat als je een versie koopt die niet 250 ohm is, is dit echt een merkbaar verschil voor iemand die gewoon een fijne koptelefoon wil of is het alleen een verschil voor audiogeeks die de hele dag in de studio zitten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Met 250 Ohm moet je hem ook wel aan kunnen sturen, anders klinkt het alsnog nergens naar. Dan moet je echt wel een hifi (koptelefoon)versterker hebben.

Beter ga je voor de 32 of 80 ohm versie, en zelfs dan zul je nog een veel groter verschil ervaren als je hem aansluit op een goeie (externe) geluidskaart in plaats van je onboard op het moederbord.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Zou je voor thuis wel een gesloten koptelefoon nemen? Van de DT 770 krijg ik behoorlijk warme oren na een tijdje luisteren. Als je er toch voor gaat, check dan eerst of die goed over je oren past.
Gesloten is met name nuttig als er geen geluid uit de koptelefoon mag lekken.

Comfortabele open koptelefoon: pricewatch: Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)
Inklapbare gesloten koptelefoon: pricewatch: Sennheiser HD 280 Pro (Zwart)
Schijnt ook een aanrader te zijn: (ken ik zelf niet) pricewatch: AKG K240 MKII (Grijs, Zwart)
De pricewatch laat het overigens een beetje afweten met dit soort producten, maar bv die HD280 zal elke fatsoenlijke muziekwinkel kunnen leveren, bv Keymusic of Bax-shop. Daar kan je ze ook proberen, samen met nog heel veel andere koptelefoons.

[ Voor 13% gewijzigd door Jesse op 03-07-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik game en luister heel veel muziek via spottify of middels foobar200 voor de flac files.

Zelf heb ik gekozen voor een open systeem voor het ruimtelijke geluidsbeeld en het is Sennheiser HD 598 geworden. Valt volgens mij net wel/niet binnen je budget

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs al zouden de buren hun koptelefoon per ongeluk pairen met jouw dongle, dan nog zullen ze je niet af kunnen luisteren. De dongle stuurt het geluid naar jouw koptelefoon, of die van hen, maar niet beide tegelijk. Je zult dus heel snel doorhebben wanneer er wat mis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd volgens mij reageer je in het verkeerde hoofdtelefoontopic ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostenrijker
Thanks voor alle reacties! Ja, de koptelefoon die ik nu heb is gesloten en ik vind dat erg fijn, ik zoek dus ook een gesloten model :). Ik zal ook een kijkje nemen naar de andere suggesties. Weet iemand een goede, goedkope AMP die een goed geluid aan bijvoorbeeld de DT 770 zou geven? Ik lees veel over de Fiio E10k maar ben een beetje bang dat je door die lage prijs niet heel veel kwaliteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Als je bv. de 80 ohm versie neemt is een amp echt geen must. Ik heb zelf de 250 ohm versie en dat werkt ook nog heel aardig, hoewel ik 'm meestal aan m'n externe geluidskaart gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:46:
Ik heb zelf de 250 ohm versie met een losse AMP. De 32 en 80 ohm kun je prima direct op je moederbord aansluiten. Daarbij klinkt de 80 ohm dan wel wat zachter dan de 32 ohm, dus als je van flink volume houd zul je of de 32 ohm moeten kiezen of een losse AMP erbij kopen.

Games speel ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve dat de DT770 vaak genoemd wordt door mensen die wel gamen. Voor Spotify is het, in mijn ervaring, een prima koptelefoon.
Welke versterker heb je eraan hangen? Ik heb mijn 250 ohm DT770 Pro nog altijd aan een Schiit Audio Magni hangen en ben daar vanaf dag 1 eigenlijk ronduit totaal NIET tevreden over.

Op mijn oude Marantz PM53 stereoversterker doet de Beyer het echt heel veel stukken beter. Echter is dat weer zo een groot bakbeest op mn bureau dat dat ook niet echt handig is.

Ergo: welke amp heb je en bevalt die goed? :)

[ Voor 35% gewijzigd door vosss op 03-07-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic gaat dus die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
De B&W P5 s2 is onlangs fors in prijs verlaagd pricewatch: Bowers & Wilkins P5 Serie 2 (Aluminium, Zwart) en heeft mij positief verrast. Ik heb hem vooral voor werk en onderweg gekocht maar pak hem nu thuis net zo vaak als mijn Sennheiser HD580. Vergeleken met de DT770 32 ohm van een vriend vind ik de P5 rustiger, transparanter en minder dreunerig klinken, en mooier gemaakt. Het is wel een on-ear hoofdtelefoon, dat moet je net liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostenrijker
Ik ben zelf toch meer fan van over-ear, maar bedankt voor de suggestie! Alleen hebben jullie een suggestie voor een goede AMP die goedkoop is? Ik ga waarschijnlijk voor de DT 770 250 ohm omdat ik als ik de 32 ohm versie koop in de toekomst waarschijnlijk spijt ga krijgen. Het hoeft geen top AMP te zijn, het moet gewoon de headset goed kunnen laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
De Audio Technica ATH-M50x is ook zeker een aanrader, klinkt echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skelter94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 09:57
Heb zelf ook lang gezocht voor een koptelefoon. Uiteindelijk gekozen voor een tweedehandse Bose queitcomfort 15. Heerlijk geluid, zit heerlijk om het hoofd en de noice canceling is een echt verademing. Misschien dat je voor jouw budget zelfs voor de 25 kan gaan
Pagina: 1