Camera van buiten benaderbaar zonder port forwarding?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb van de Action een Maxxter HD Rotating Wifi safety camera. Grappige camera werkt goed met de iview pro app. Binnen het thuis netwerk werkt deze prima samen met de app tot mijn verbazing werkt die app ook buiten de deur. Zonder dat er portforwarding aan staat.
Weet iemand hoe ze dit doen ? Volgens mij betekend dit dat de connectie via een server verloopt.
Dit vermoeden wordt bevestigt doordat hij niet werkt bij onze Scouting achter dubbel NAT en waarvan een een ClearOS firewall/proxy/filter is.
Wat ik nog vreemder vindt is dat er verder nergens iets over gemeld wordt. (Ja ik weet cheapass chinees spul met achterdeur). Weet iemand hier meer over hoe het werkt. Ondanks ONVIF krijg ik hem ook niet met Zoneminder of iSpy aan de praat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
Sommige cameras maken gebruik van UPnP om zelf een port-forwarding te maken, maar een andere optie is dat de camera naar een server van de fabrikant verbindt en het daarlangs streamt.

Hoe vertel je de app waar hij de camera kan vinden? IP-adres? Serienummer? Iets anders?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat ging via een serie nummer vandaar ook dat ik het verdacht veel vond lijken op via server van fabrikant. Op IP verbinden met andere software werkte ook slecht (hij is dus retour) Dit zijn echt heel erg risico volle camera's want je hebt geen idee wie de fabrikant is, wie de server host en hoe het staat met de beveiliging. En wie er dus vrolijk mee kan kijken. Wel goed experiment.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 17:10
. (Ja ik weet cheapass chinees spul met achterdeur).
Daar sla je denk ik de spijker op zijn kop. Lees even het artikel in c't nr 6 op blz 104. Het gaat meestal via een server van de fabrikant, waarbij de software soms niet schroomt om ook je wifi wachtwoord mee te sturen, voor evt toekomstige apparaten. Dit soort apparaten doen soms dingen die je liever niet zou hebben, zeker in combinatie met een app. Advies gooi ze in een apart (V)LAN, als je er toch wat mee wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door valkenier op 04-07-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 15:42
Bekende manier van installeren, ook vaak via een QR code.
Je installeert de App, richt op de QR code en alles begint te werken.

Mijn Netatmo weerstation en Honeywell Total Connect thermostaat werken ook via een fabrieksserver.
Eenmaal geinstalleerd hoef je niets te doen en kunt overal ter wereld je hardware raadplegen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Best gevaarlijk idd, mocht je je ooit vervelen dan kan je op http://www.insecam.org/ al die slecht beveiligde camera's bekijken, alleen in NL zijn het er al meer dan 800.
En nee verwacht ze niet in kleedhokjes of zonnebanken, die staan ze volgens mij niet toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:14
Beetje een kick, sorry daarvoor, maar je hebt er blijkbaar goed aan gedaan deze terug te sturen. ;)

https://www.rtlnieuws.nl/...igen-camera-hola-senorita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Het beste is inderdaad, wat er boven mij al word gezegd, de Camera(s) in een aparte VLAN gooien. Want vooral goedkopere chinese camera's hebben de neiging om wat data over je netwerk te verzamelen (Wachtwoorden) en dit vervolgens naar een server van de fabrikant te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1188238

Probeer yosee app,daar lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1188238

Yosee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1188238 bedankt voor je reactie. Echter is het niet gewenst om twee posts onder elkaar te plaatsen en het kicken van topics ook niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.