Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik wil een analoge actieve bas speaker op mijn LG 55EG910V Oled TV aansluiten in combinatie met de interne speakers alleen geeft de analoge output sync probleem wat volgens LG niet op te lossen is.

Nu wil ik de HDMI - ARC otput gebruiken want in het audio-menu zie ik dat die output in combinatie met de interne spekers te gebruiken is. (ik moet dan wel de SIMPLINK functie op offeren).

Betaat er een converter die volgens deze methode werkt?

Ik zag hier iemand met de zelfde vraag die heeft een hdmi naar audio converter geprobeerd maar bij deze persoon werkte het niet:
http://www.tomsguide.com/...cting-audio-hdmi-arc.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54
Met even zoeken op "HDMI ARC extractor" kwam ik deze tegen. Maar waarom niet de TOSlink-uitgang van je TV gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
dank voor de tip @hcQd

Alleen is die converten van HDMI naar TOSlink (optical digital audio)

Ik zoek een converter naar analoge audio (RCA)

De optical out (TOSlink) van mijn model TV kan niet in samenwerking gebruikt worden met de interne speakers. Bij HDMI ARC kan dat wel. Alleen ben ik dan wel de SIMPLINK functie kwijt wat betekent dat externe apparaten niet meer automatisch ingeschaleld worden als ik er naar schakel op de afstandsbediening.

Toch liever goed geluid dan als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je goed geluid wil gebruik je meestal niet de interne speakers van je TV.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
komt er niet gewoon continu geluids"data" uit je TOSlink aansluiting?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
@Bigs Het geluid uit mijn TV speakers is verbazend goed, dat had ik niet verwacht. Alleen soms is extra bas wenselijk (meestal bij het kijken van films) dus vandaar de extra bas speaker.

@SMSfreakie Nee helaas, als ik naar interne speakers van de TV switch gaat de TOSlink uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:21
Als je een digitale uitgang gebruikt, krijg je dan niet een kleine vertraging in je geluid? Althans dat is bij mijn tv zo. Dat klinkt beroerd als je het samen hoort. Dus volgens mij is dit geen goede oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
@Tonne Gebruikte je de HDMI ARC poort daarvoor?

Ik had een tijdje een Trust Tytan gtx 658 aangesloten en die werkte via de TOSlink zonder vertaging (kon niet 100% checken omdat hij dus niet synchroon met de interne speakers mee kon lopen helaas). ik zag in elk geval geen lipsync verschil.
.
Allleen had ik daar weer ander issues mee. 1: de remote van de TV werkte er niet mee 2: lastig te bedienen 3: geen mooi mid-en hoog 4: kon geen EQ, surround, clear voice ect instellen via de TV wat via de interene speakers wel kan. ..en dus 5: werkte dit niet met enkel de bas unit en de interne speakers van mijn tv zoals eerder vermeld.

De ARC is nog de enige oplossing, als dat niet werkt zal ik het slechts met de interne speakers moet doen.. welcome in the modern age :(

[ Voor 25% gewijzigd door urbanhippie op 05-07-2017 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Nee ik gebruikte de toslink out. In combinatie met de speakers van de tv. Je hebt een heel klein verschil bij mijn tv. Dat uit zich in een soort echo. Maar in beide gevallen zie je geen lipsync verschil. Want het is een heel kleine vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
@Tonne Wat voor TV heb jij?

Op mijn toestel zit ook nog een sync functie.
Zelfs met de interne speakers zie ik soms lipsync issues.

Het is een groot nadeel van deze TV en misschien LG tv's in het algemeen.. of is het een OLED TV ding?
In elk geval had ik op mijn vorige TV (Sony) geen sync issues.

Mijn volgende TV wordt weer een Sony want die zijn ook gebruiksvriendelijker en hebben standaard meer functies zoals PIP en PAP wat ik nu mis en voorheen regelmatig gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
Ik heb een philips 40pfk5500/12
Pagina: 1