Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-05 20:55
Beste mede-tweakers,

ik heb een klein onenigheidje met mijn mobiel. Als ik een wifi netwerk vergeet dan staat hij later weer terug in de lijst (met opgeslagen wachtwoord).

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Telefoon: oppo find 7a
rom: color OS v2.1.5i
android: 5.0

Ik heb al menig zoekterm ingevoerd bij google and Tweakers, maar ik kan blijkbaar niet op de juiste zoekterm komen of dit komt bij andere mensen niet voor.

Uitleg situatie: Ik druk onder wifi instellingen op wifi netwerk vergeten. Hij staat dan nog in de lijst, maar als ik wil verbinden moet ik natuurlijk een wachtwoord invoeren.
Later als ik weer eens in de buurt ben van dit wifi netwerk (ben dan daarvoor met een ander in het huis verbonden) heeft hij het wachtwoord op de een of andere manier weer terug gesynchroniseerd en gaat hij weer verbinden maken met het wifi netwerk.

Probleem is ook dat het wachtwoord niet klopt en er een authenticatiefout optreed en ik dus best wel een tijdje geen wifi verbinding heb.

Iemand een idee hoe het wordt terug gezet en hoe dit te stoppen?

Beste antwoord (via blauwe eend op 03-07-2017 11:54)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wordt het wachtwoord wellicht opgehaald uit een backup van je google account?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Herstel/wis alle WiFi netwerken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwe eend
Kaalus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:44:
Daar dacht ik inderdaad ook aan, maar hoe kan je in je google account backup je wifi wachtwoorden verwijderen...
Hackus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:40:
Herstel/wis alle WiFi netwerken
Ik zal het even gaan uitproberen.

[ Voor 22% gewijzigd door blauwe eend op 03-07-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
blauwe eend schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Daar dacht ik inderdaad ook aan, maar hoe kan je in je google account backup je wifi wachtwoorden verwijderen
Weggooien en dan over een andere verbinding je backup syncen? Heb geen idee verder, gebruik geen Google account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwe eend
Bedankt voor alle reacties iedereen.
Ik heb onder het kopje 'back-up maken en opnieuw instellen' backup en herstel van mn google account gevonden. Hier heb ik dan back-up maken van mijn gegevens uit gezet wat de kopieen van de google servers wist. Terug naar wifi gegaan, alles verwijderd (wat binnen bereik was).
Daarna optie backup van gegevens weer aangezet en weer verbonden met wifi. Probleem opgelost, bedankt voor de super snelle reacties, geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Ha, mooi dat het werkt! :)
Pagina: 1