Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installatie problemen ssd samsung pro 840 & lmx 300/windows

Pagina: 1
Acties:

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Hallo,

Dit weekend mijn mainstream systeem van mei geinstalleerd.Nu loop ik tegen twee problemen op.

Op mijn samsung 840 pro ssd stond al een legale versie van windows geinstalleerd, dus toen alles in de kast zat starte de pc probleem los op, nu kan ik echter zeer beperkt werken op het mijn pc omdat ik steeds de melding krijg dat ik een illigale versie heb van windows en ik deze moet activeren, dat snap ik niet goed. Op mijn oude pc werkte het prima namelijk.

Tweede probleem, al weet ik niet zeker of het een isseu is daarom ff hier checken :)
Ik heb magician software for the ssd pro840 gedownload en deze op rapid gezet, nu krijg ik een melding dat de mx300 hier niet ondersteund wordt. is dat een probleem?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee hoor, ik denk dat de key van Windows in de BIOS stond van je vorige PC; het overprikken van een SSD lost dit dus niet op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• taurus0205
die twee ssd schijven is dus geen iseeu?

hoe kan ik de windows key toevoegen zodat het weer werkt, heb gevraagd of windows me terugbelt maar dat duurt nog even en los het liever zelf op.

• taurus0205
Op internet kom ik er niet echt wijs uit, gebruik gemaakt van microsoft support om me terug te laten bellen. Na 20 minuten bellen ze dan eindelijk maar sta ik alweer 15min te wachten tot er een beschikbare medewerker is :(

• taurus0205
ik heb de proiductiecode ingevoerd die op de cd staat die ik destijds heb gekocht, nu krijg ik echter de volgende melding:

"we kunnen windows niet activeren op dit apparaat, omdat de vorige versie van windows voor de upgrade van windows 10"

Bizar, ik heb inderdaad windows 7 en die ik heb op mijn oude pc geupgrade. Kan toch niet zo zijn dat ik nu een compleet nieuwe versie moet aanschaffen? :(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jij had waarschijnlijk een oem licentie op de vorige PC staan en dan ook een upgrade van Windows 7 naar Windows 10. Een oem licentie is niet overdraagbaar naar een andere PC. Was het ee nretail licentie geweest dan had je eerst Windows 7 moeten installeren om vervolgens weer de update naar Windows 10 te installeren, maar dan heb je wel beide Key's nodig.

In jouw situatie betekend het inderdaad een nieuwe licentie aanschaffen.

Daarnaast graag de volgende keer jouw laatste reactive editten en niet steeds een nieuwe plaatsen als jij de laatste bent die heft gereageerd binnen 24 uur

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 03-07-2017 12:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• taurus0205
Ze zegt:

"dat ik eerst windows 7 opnieuw installeren maar omdat de windows 7 inderdaad legaal is krijg ik een link waarmee ik dan weer kan updaten vanaf windows 7 naar naar windows 10.

wel balen want ik had net alle drivers en alle programma's enz geinstalleerd op mijn pc, kan ik weer opnieuw beginnen.

kan ik trouwens alle drivers en programmas voor de rest van de pc kopieren naar mijn andere ssd schijf en later weer terug als ik windows op de samsung ssd schijf heb gezet, of werkt dat zo niet? dat zou dan een hoop werk schelen naderhand

[ Voor 28% gewijzigd door taurus0205 op 03-07-2017 12:34 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat werkt zo niet.

Simpel gezegd: 1 Office installatie gooit een kleine 9000 registry-entries in je register verdeeld over HKLM, HKCU en HKDU en dat ga je al niet "zomaar" kopieren. En dat geldt voor nog tienduizend andere programma's alsmede drivers.

/edit: hoogstens kan je met USMT iets doen maar dat adviseer ik niet. Het is een bewerkelijke tool en ik denk dat je je meer op je hals haalt dan een clean install zoals voorgesteld door Microsoft. Beetje installatie, upgrade en afconfigureren is, wat, 4 uurtjes werk?

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2017 12:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• taurus0205
duidelijk,

- ik moet een lege usb maken met windows erop
- in de bios de reboot aanpassen zodat deze vanaf usb gaat
- foto maen van alles wat ik nu aan programmas heb
- windows installeren
- daarna de rest opnieuw installeren?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
taurus0205 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:26:
Op mijn samsung 840 pro ssd stond al een legale versie van windows geinstalleerd, dus toen alles in de kast zat starte de pc probleem los op, nu kan ik echter zeer beperkt werken op het mijn pc omdat ik steeds de melding krijg dat ik een illigale versie heb van windows en ik deze moet activeren, dat snap ik niet goed. Op mijn oude pc werkte het prima namelijk.
Windows licenties zijn gebonden aan de hardware. Indien je die ingrijpend veranderd vervalt je licentie. In dit geval klopt dat wel, je hebt een hele nieuwe computer gebouwd.

Ik zou sowieso adviseren om Windows opnieuw te installeren, ook om problemen voor te zijn met troep die achterblijft van je oude configuratie. Je kan Windows dan ook opnieuw activeren als je een Retail licentie hebt. Bij een OEM of de gratis Windows 10 update zal je een nieuwe licentie moeten kopen.
Ik heb magician software for the ssd pro840 gedownload en deze op rapid gezet, nu krijg ik een melding dat de mx300 hier niet ondersteund wordt. is dat een probleem?
Staat in de handleiding van de Samsung software, alleen Samsung SSD's worden ondersteund.

• taurus0205
kan gewoon 64 bits versie downloaden toch?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
taurus0205 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:10:
kan gewoon 64 bits versie downloaden toch?
32-bits of 64-bits maakt niet uit voor de key. Je moet wel de juiste editie hebben (Home of Professional) want anders zal je key niet werken.

• taurus0205
nog 2 dagen prutsen en per ongeluk basis geinstalleerd te hebben in plaats van home premium de hele handel bij azerty afgeleverd. Bijkomend nadeel van windows 7 dat mijn keyboard en muis die een usb aansluiting hebben niet herkend werden.
Alles werkt nu als een trein
Pagina: 1