Microsoft Store weigert support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Op 31-10-2015 heb ik op de website van de Microsoft Store een Xbox One Elite controller voor €150 aangeschaft. Sinds de aankoop heb ik de controller al drie keer moeten opsturen voor reparatie vanwege een gebroken bumper. Nu, een maand sinds de laatste reparatie, is de bumper alweer afgebroken.

Zojuist nam ik contact op met de Microsoft Store om mijn probleem te verhelpen en wellicht de koopovereenkomst te ontbinden, omdat ik vind dat je kan concluderen dat een controller van €150 ondeugdelijk is als deze steeds op dezelfde wijze kapot gaat. De Microsoft Store weigert mij te helpen en verwijst mij door naar de Xbox Support, die aangeeft dat zij alleen aan de fabrieksgarantie van een jaar te kunnen voldoen en vervolgens word ik weer doorverwezen naar de Microsoft Store. Volgens de klantenservice van de Microsoft Store zit er maar 90 dagen garantie op accessoires en kunnen ze mij dus niet helpen. Als ik opmerk dat ze dan niet aan de wetgeving in Nederland voldoen, wordt alleen gezegd dat puur het protocol wordt gevolgd. Ook bij het vragen naar een email om een klacht in te dienen, wordt mij vermeld dat deze er niet is.

Mijns inziens bevind ik mij nog binnen de wettelijke garantieperiode van minimaal twee jaar en heb ik recht op een ontbinding van de koopovereenkomst. Het is alleen voor mij op dit moment onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen omdat ik van het kastje naar de muur gestuurd word. Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?

Dit stond ook in de voorwaarden ten tijde van de aanschaf van de controller:
PRODUCTGARANTIES
Bij veel producten die in de Microsoft Store beschikbaar zijn, wordt fabrieksgarantie gegeven. Raadpleeg de fabrieksgarantie voor specifieke details met betrekking tot de oplossing van problemen die worden gedekt door deze garanties. Bij sommige producten hebt u de mogelijkheid tegen extra kosten een uitgebreid serviceplan aan te schaffen. Raadpleeg de specifieke plannen voor meer details. Daarnaast gaan onze producten mogelijk vergezeld van wettelijke garanties die niet kunnen worden afgewezen, zoals wettelijke bescherming met betrekking tot defecte, beschadigde of verkeerd beschreven goederen of diensten. Eventuele commerciële garanties zijn in aanvulling op deze rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet even niet hoe het nu exact zit, maar hou er rekening mee dat een controller een gebruiksproduct is en ook slijtage kent. Dat de 'bumper' dus steeds stuk gaat kan dus ook door slijtage komen en misschien (al lijkt die kans mij klein!) verkeerd gebruik, maar dat is ook afhankelijk of het vaak voorkomt natuulijk, zijn er dus meer mensen die hun controller moesten terugsturen wegens een defect aan (bij voorkeur) dezelfde bumper?

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo nl
Dat de bumper steeds kapot gaat is een bekend probleem. Ook lijkt het mij niet dat als een controller na een maand al stuk gaat dat dat als slijtage aangemerkt kan worden. Zeker niet voor een controller van €150 waarvan Microsoft stelt: "Elk oppervlak en detail is ontworpen om te voldoen aan de strenge eisen van professionele gamers."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 90dagen is voor US regelgeving, ik heb daarna Nederland gebeld en kreeg alsnog garantie.

Maar afaik heb je enkel op bijgeleverde controllers 2 jaar (onderdeel van je xbox), maar losse controller staat een jaar op.

Geen idee wat jij doet met die controller, maar grof geweld in mijn geval heb ik enkel speling gehad in de linkerstick, voor de rest nooit kapot gekregen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Ik heb alleen telefonisch contact met de Nederlandse Microsoft store gehad, daarnaast heb ik veel verhalen gelezen van andere mensen waarvan de bumper meerdere keren kapot is gegaan. Ik ben dus niet de enige waarbij dit gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het lijkt een random probleem te zijn; links en rechts lees je verhalen dat mensen wel issues hebben. Maar mijn Elite is ook al dik een jaar in gebruik zonder enige issues.

Dat gezegd hebbende; mijn bumper mishandel ik vrij goed, niet in de laatste plaats omdat ik daar constant latency in ervaar (indrukken, geen aktie op beeld, indrukken, twee akties op beeld etc) maar dat is meer tussen controller en game ipv dat 'ie niet werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je de bumperlock hebt aangezet en die kapot maakt.

Ik kan nog wel even terugzoeken met wie ik toen heb gesproken, ik heb uiteindelijk wel gewoon garantie gekregen. Was afaik na maand of 9, nu los ik datzelfde probleem gewoon zelf op, schroevendraaiersetje gekocht en heb dat ding al 5x open gehad.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
MAX3400 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:35:
Het lijkt een random probleem te zijn; links en rechts lees je verhalen dat mensen wel issues hebben. Maar mijn Elite is ook al dik een jaar in gebruik zonder enige issues.

Dat gezegd hebbende; mijn bumper mishandel ik vrij goed, niet in de laatste plaats omdat ik daar constant latency in ervaar (indrukken, geen aktie op beeld, indrukken, twee akties op beeld etc) maar dat is meer tussen controller en game ipv dat 'ie niet werkt.
Ik gebruik mijn controller ook op een normale wijze en laat 'm nooit vallen. Ik speel vooral Rocket League, wat voor mij, vrij bumper intensief is, maar ik verwacht van een controller van €150 wel dat deze het aan kan als de bumper veelvuldig gebruikt wordt.
SinergyX schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:37:
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je de bumperlock hebt aangezet en die kapot maakt.
Doel je nu niet op de triggers?

[ Voor 84% gewijzigd door JoJo nl op 03-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik gok dat de MS Store in zijn recht staat. Garantie wil niet zeggen dat de het product terug moeten nemen. Alleen dat er een deugdelijk product geleverd moet worden dat kosteloos gerepareerd moet worden als deze defect gaat.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Mijns inziens kan je concluderen dat het niet een deugdelijk product is als deze vier keer op dezelfde wijze kapot gaat. Daarnaast weigert de Microsoft store ook om de controller te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Er zijn veel bedrijven die de garantie via de fabrikant laten verlopen. Er is garantie alleen niet via MS Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Dat is alleen niet hoe het via de wetgeving geregeld is. Daarnaast werd via de Xbox support ook aangegeven dat Microsoft Store de garantie moet afhandelen, maar dat zij waarschijnlijk hier niet aan zullen voldoen omdat zij een garantietermijn van een jaar aanhouden, ondanks dat dit niet conform de wet is.

[ Voor 69% gewijzigd door JoJo nl op 03-07-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Lees dit eens door: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Als ik het doorlees zijn ze gewoon binnen de wet.

[ Voor 25% gewijzigd door Lanithro op 03-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 18:13
Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:46:
Ik gok dat de MS Store in zijn recht staat. Garantie wil niet zeggen dat de het product terug moeten nemen. Alleen dat er een deugdelijk product geleverd moet worden dat kosteloos gerepareerd moet worden als deze defect gaat.
Je kan natuurlijk betwijfelen of hier een deugdelijk product is geleverd. Immers is het een terugkerend probleem. Misschien zou je daarom zelfs kunnen beargumenteren dat de datum van de eerste melding bepalend is voor de vraag of je nog garantie hebt.

Het zou natuurlijk raar zijn als je tegen het eind van je garantietermijn aanspraak maakt op garantie. En dat het gerepareerde product kort na ontvangst, maar net na garantietermijn, weer stuk gaat en je dan geen garantie meer hebt. Overigens zit er toch op gerepareerde producten toch vaak nog drie maanden extra garantie?

Anyhow, protocol of niet. Microsoft store is waar je het aangeschaft hebt, dus dat is het aanspreekpunt. Hoe ze dat onderling met de xbox divisie regelen is hun pakkie aan.

De tactiek die ik ooit met succes toegepast heb bij microsoft is een mooi verhaal ophangen over vertrouwen in Microsoft wat geschaad is. Daar waren ze toentertijd wel vatbaar voor. Iets in de trend van dat je voor microsoft gekozen hebt vanwege de reputatie van goede service.. Maar dat je je nu als loyale klant toch behoorlijk genaaid voelt.

Het lijkt een beetje op deze casus:
Receiver RMA, winkel sloopt receiver... wat nu?

Minus het deel dat de shop de receiver geloof heeft. Maar wel dat de reparatie blijkbaar telkens niet goed genoeg is uitgevoerd. Staan nog goeie tips in over je recht e.d.

@JoJo nl wat is de tijdslijn van gebeurtenissen? Als in datum aanschaf, datum 1e reparatie, datum 2e, datum 3 etc..

[ Voor 3% gewijzigd door analogworm op 03-07-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:46:
Ik gok dat de MS Store in zijn recht staat.
Op basis waarvan gok je dit? Sowieso is iets gokken niet handig om te doen in dit subforum. Omdat mensen vaak wel van de informatie uit gaan.
Garantie wil niet zeggen dat de het product terug moeten nemen.
Garantie wil zeggen, dat de winkel een deugdelijk product moet leveren. Als een aantal reparaties zijn geweest, kun je stellen dat er geen deugdelijk product geleverd is en kan de consument voorstellen om de koop te ontbinden en geld terug te krijgen. De winkelier zal hier wel mee in moeten stemmen. :) Het mag dus wel degelijk, maar wel in overleg.
Alleen dat er een deugdelijk product geleverd moet worden dat kosteloos gerepareerd moet worden als deze defect gaat.
Je hoeft echter niet eeuwig te blijven repareren. Terugnemen en koop ontbinden is vaak een gevolg van ingebreke stelling, omdat de oplossing niet werk of te lang duurt eer het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Wanneer is een product niet goed?
Een product is ondeugdelijk als:

het niet compleet is; Is dit het geval? Nee
het beschadigd is; Is dit het geval? Nee
het kapot is of het niet goed doet; Is dit het geval? Nee, het gaat later kapot
u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd. Is dit het geval? Nee.

Het feit dat de bumper 4 (!) keer is afgebroken doet mij trouwens vermoeden dat de controller verkeerd wordt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:

het kapot is of het niet goed doet; Is dit het geval? Nee, het gaat later kapot
u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd. Is dit het geval? Nee.
Garantie is er niet alleen voor het moment van leveren maar ook voor de 2 jaar (!) erna. Als het product binnen die twee jaar aan een van die voorwaarden voldoet is het nog steeds een ondeugdelijk product.
Het feit dat de bumper 4 (!) keer is afgebroken doet mij trouwens vermoeden dat de controller verkeerd wordt gebruikt.
....of de bouwkwaliteit van het ding is gewoon ondermaats.

In Europa heb je recht op (minimaal) twee jaar garantie. Met de fabrieksgarantie heb jij niks te maken, dat is tussen de verkoper en de fabrikant (in dit geval twee afdelingen van MS), mogen ze lekker onderling uitvechten. Jij hebt in principe alleen met de winkel te maken waar je het ding gekocht hebt en als die winkel Nederlandse (of Europese) klanten bedient dan heb je gewoon recht op 2 jaar garantie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:

het kapot is of het niet goed doet; Is dit het geval? Nee, ja het gaat later kapot
u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd. Is dit het geval? Nee. ja

FTFY.

Blijkbaar valt een afgebroken bumper wel onder garantie, immers dat deed het de drie keer hier voor ook. Redelijkerwijs mag je verwachten dat ook nu dezelfde maatstaven worden gehanteerd voor het bepalen van recht op garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:05:
In Europa heb je recht op (minimaal) twee jaar garantie. Met de fabrieksgarantie heb jij niks te maken, dat is tussen de verkoper en de fabrikant (in dit geval twee afdelingen van MS), mogen ze lekker onderling uitvechten. Jij hebt in principe alleen met de winkel te maken waar je het ding gekocht hebt en als die winkel Nederlandse (of Europese) klanten bedient dan heb je gewoon recht op 2 jaar garantie.
Dat hebben veel mensen dus fout.

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
bron

Nu geef ik eerlijk toe dat het apparaat meer dan een paar maanden mee moet gaan.

En ook dit:
Let op
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.

Hiermee kan je naar MS gaan en dat het product niet deugd. Hoewel je denk ik niet ver komt zonder rechtsbijstand,

[ Voor 3% gewijzigd door Lanithro op 03-07-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Nu geef ik eerlijk toe dat het apparaat meer dan een paar maanden mee moet gaan.
Je zegt zelf dat er alleen van die 2 jaar afgeweken kan worden als dat voordeliger uitvalt. Een kortere periode valt niet voordeliger uit en is dus niet wettig. Je hebt op dit soort producten recht op minimaal 2 jaar garantie. De Nederlandse wet biedt daar bovenop nog extra garantie als je hard kan maken dat een product langer mee zou moeten gaan dan 2 jaar (zoals bijvoorbeeld een wasmachine of koelkast) maar dat doet niet af aan de 2 jaar die je sowieso hebt.
En ook dit:
Let op
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.

Hiermee kan je naar MS gaan en dat het product niet deugd. Hoewel je denk ik niet ver komt zonder rechtsbijstand,
Na 3 pogingen om het kapotte product te repararen/vervangen en nog steeds met hetzelfde probleem zitten (al de vierde keer) kun je als consument best concluderen dat de leverancier het probleem niet kán oplossen. Ontbinding is dan wel degelijke reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
@Lanithro ook Zonder rechtsbijstand kan je prima voor je recht opkomen. Alleen moet je het wel zelf doen. Door ze in gebreken te stellen. En vervolgens te dagvaarden. Ja dit kost geld maar ook die kosten kan je gewoon terug vragen. Maar geloof mij maar dat wanneer de winkel een dagvaarding binnen krijgt ze over gaan tot betalen. Ze willen helemaal niet voor de rechter komen. Zeker niet voor 150 euro.

@TS ik zou ze nog eens vriendelijk mailen met een link naar dit topic. En aangeven dat je wel recht heb op Garantie. Mogelijk luisteren ze nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
[...]

.

En ook dit:
Let op
..
En daarom kaart je, althans dat zou ik doen, het aan als een vervolg op de eerdere reparaties en niet als een nieuwe issue.. Dan hebben ze in principe al 3 keer de kans gehad een deugdelijk product te leveren.
Ook daarom is de tijdslijn belangrijk. Als de tijd tussen reparaties te lang is wordt het moeilijker om het als 1 issue vol te houden.

Maar goed, zo gaat het meer over de strategische aanpak met redelijkheid en billijkheid als onderbouwing. Ipv dat je recht opeisen het speerpunt wordt van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Na 3 pogingen om het kapotte product te repararen/vervangen en nog steeds met hetzelfde probleem zitten (al de vierde keer) kun je als consument best concluderen dat de leverancier het probleem niet kán oplossen. Ontbinding is dan wel degelijke reëel.
Dat geef ik ook aan als advies, maar zoals ik al zei zonder rechtsbijstand sta je meestal niet heel sterk bij dit soort bedrijven.

Het staat duidelijk in de garantievoorwaarden dat er 90 dagen garantie zit op accessoires met 1 jaar fabrieksgarantie. Ik gok dat de juridische afdeling van MS dit echt wel binnen de wet doet. Maar ik ben geen Jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Dat geef ik ook aan als advies, maar zoals ik al zei zonder rechtsbijstand sta je meestal niet heel sterk bij dit soort bedrijven.

Het staat duidelijk in de garantievoorwaarden dat er 90 dagen garantie zit op accessoires met 1 jaar fabrieksgarantie. Ik gok dat de juridische afdeling van MS dit echt wel binnen de wet doet. Maar ik ben geen Jurist.
Je zou eens moeten weten wat grote bedrijven, die beter zouden moeten weten, doen om consumenten af te schepen maar wat uiteindelijk toch niet helemaal volgens de wet was.. Denkt aan refurbished iphones uitgeven bij garantie op nieuwe iphones..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Je hebt als consument recht op een 'deugdelijk' product. Het product moet zo lang meegaan als jij van het product mag verwachten. Van een controller mag je verwachten dat de bumper niet zomaar kapot gaat. Dit verschilt per product, maar meestal wordt uitgegaan van een minimum termijn van twee jaar. Bij bepaalde producten kan het dus zijn dat je langer garantie hebt (zoals bij een auto. Daarvan mag je verwachten dat hij langer meegaat dan twee jaar).

Je zit nog binnen de twee jaar, dus in dat opzicht heb je nog garantie. Ik wil je verder nog wel even wijzen op artikel 7:18, tweede lid BW. Hier staat, kort gezegd, dat wanneer het product binnen 6 maanden 'kapot' gaat het aan de verkoper is om aan te tonen dat er geen sprake is van een productiefout, maar dat jij bijvoorbeeld het product verkeerd hebt gebruikt. Na 6 maanden gaat deze verplichting over op jou. Dus na 6 maanden is het aan jou om aan te tonen dat het defect komt door een productiefout en niet door slecht gebruik. Hoe je dit doet, verschilt per product, maar je kan bijvoorbeeld op internet meerdere berichten zoeken van mensen die hetzelfde probleem hebben en die naar MS sturen. Het hangt er bij jou dus vanaf wanneer je de eerste klacht hebt kenbaar gemaakt aan MS.

Tot slot: succes! Er zit namelijk een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen en ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost zonder dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
analogworm schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:23:
[...]

En daarom kaart je, althans dat zou ik doen, het aan als een vervolg op de eerdere reparaties en niet als een nieuwe issue.. Dan hebben ze in principe al 3 keer de kans gehad een deugdelijk product te leveren.
Ook daarom is de tijdslijn belangrijk. Als de tijd tussen reparaties te lang is wordt het moeilijker om het als 1 issue vol te houden.
De eerste reparatie was in juli vorig jaar, daarna in februari en in mei dit jaar. Wel vermoed ik dat ik telkens een refurbished controller heb gekregen, wat zou kunnen betekenen dat deze al gebruikt waren wat kan betekenen dat de bumpers al deels versleten waren. Maar dat is nu puur speculatie.
[
[...]
Kan je een los aangeschafte controller van 150 euro nog wel als een accessoire aanmerken?

b]loki504 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:22:[/b]

@TS ik zou ze nog eens vriendelijk mailen met een link naar dit topic. En aangeven dat je wel recht heb op Garantie. Mogelijk luisteren ze nu wel.
Het probleem is dat het nog niet eens mogelijk was om een email te krijgen van de Microsoft Store. Bij het vragen aan de klantenservice werd mij verteld dat deze niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Ze kunnen in hun garantievoorwaarden schrijven wat ze willen, als dat in strijd is met de wet dan geldt het gewoon niet. Ik kan ook prima bij mijn voordeur ophangen dat ik het recht heb om iedereen die bij mij aanbelt een mes tussen zijn ribben te steken. Denk je dat de politie me dan niet meer komt ophalen omdat ik het nou eenmaal op een bordje had gezet?
JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Het probleem is dat het nog niet eens mogelijk was om een email te krijgen van de Microsoft Store. Bij het vragen aan de klantenservice werd mij verteld dat deze niet bestaat.
Vragen om een postadres en daarlangs schriftelijk en aangetekend ingebreke stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 03-07-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:05:
Garantie is er niet alleen voor het moment van leveren maar ook voor de 2 jaar (!) erna. Als het product binnen die twee jaar aan een van die voorwaarden voldoet is het nog steeds een ondeugdelijk product.
In NL is garantie zelfs wat genuanceerder en uitgebreider dan de 2 jaar (van de Euroepse richtlijn) die jij noemt. ;)
De fabrieksgarantie is dus geen 2 jaar, maar 90 dagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
BeToBe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:27:
Je zit nog binnen de twee jaar, dus in dat opzicht heb je nog garantie. Ik wil je verder nog wel even wijzen op artikel 7:18, tweede lid BW. Hier staat, kort gezegd, dat wanneer het product binnen 6 maanden 'kapot' gaat het aan de verkoper is om aan te tonen dat er geen sprake is van een productiefout, maar dat jij bijvoorbeeld het product verkeerd hebt gebruikt. Na 6 maanden gaat deze verplichting over op jou. Dus na 6 maanden is het aan jou om aan te tonen dat het defect komt door een productiefout en niet door slecht gebruik. Hoe je dit doet, verschilt per product, maar je kan bijvoorbeeld op internet meerdere berichten zoeken van mensen die hetzelfde probleem hebben en die naar MS sturen. Het hangt er bij jou dus vanaf wanneer je de eerste klacht hebt kenbaar gemaakt aan MS.

Tot slot: succes! Er zit namelijk een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen en ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost zonder dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Reddit staat vol met klachten over kapotte bumpers. Ik ben dus niet de enige waarbij dit gebeurd is. Hoe denk je dat ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:37:

Doel je nu niet op de triggers?
Ooh, de L1/R1? Daar koop ik gewoon replacementkits voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Reddit staat vol met klachten over kapotte bumpers. Ik ben dus niet de enige waarbij dit gebeurd is. Hoe denk je dat ik dit het beste kan aanpakken?
Gewoon stug volhouden bij de mircosoft store. Laten escaleren.. En nog een keer en nog een keer. Dit terwijl je altijd uiterst vriendelijk en oplossingsgericht blijft maar wel je ongenoegen en beschadigd vertrouwen benoemt..
Mijn ervaring met de klantenservice van microsoft is dat er best wel goede tussen zitten die je no problemo zo helpen, ook net iets buiten de regels om.

Als je geen rechtsbijstands verzekering of toegang hebt tot juristen oid kan het nog wel eens helpen gewoon te bluffen. Niet direct met ik stuur mijn advocaat op je af. Maar ik heb het een en ander voorgelegd aan de jurist en we/hij is tot de conclusie gekomen dat dit zus en zo de juiste gang van zaken behoort te zijn. En daar dan ook op aan sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door analogworm op 03-07-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Het hangt ervan af wat je wilt. Wil je dat microsoft de controller repareert of wil je de koopovereenkomst ontbinden?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
BeToBe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:40:
[...]

Het hangt ervan af wat je wilt. Wil je dat microsoft de controller repareert of wil je de koopovereenkomst ontbinden?
Het liefste zou ik de koopovereenkomst willen ontbinden, maar indien dit niet mogelijk is, of té veel werk is, dan zou ik 'm willen laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik vraag me af hoeveel topics er nog gaan komen over garantie. De hele discussie die NMe en Lanithro hier uitvoerig aan het bespreken zijn, is daadwerkelijk al tig keren gevoerd op dit forum en is eenvoudig te vinden met een simpele zoekopdracht. Als je die topics een beetje vluchtig had doorgelezen, kwam je zelf ook tot de conclusie dat:

1. de verkoper van het product tevens als enige aansprakelijk is voor de afhandeling ervan;
2. je door bovengenoemde niet akkoord moet gaan met het afschuiven van de garantie;
3. bij weigering, je rechtsbijstand moet inschakelen. Dat scheelt direct een hoop welles nietes en heen en weer discussies wat je toch weinig gaat opleveren of je moet teveel vrije tijd hebben. Zie @loki504's reactie. Ontbinden en in gebreke stellen en dagvaarden is het enige wat hier het meeste oplevert zonder teveel tijd te verdoen.

Je kunt hier ook hoog en laag springen, maar je bent niet de enige met het 'garantie' probleem. Bedrijven hebben er nou eenmaal een handje van om onwetende consumenten met een kluitje in het riet te sturen. Dit is inmiddels gewoon een ongeschreven business regel geworden; laten ze het zitten, of maken ze er een zaak van? Ik schat dat zo'n 90% er niet verder mee zal gaan en z'n verlies zal nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Royeboi op 03-07-2017 12:49 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Het liefste zou ik de koopovereenkomst willen ontbinden, maar indien dit niet mogelijk is, of té veel werk is, dan zou ik 'm willen laten repareren.
Als je een alternatief hebt (bijvoorbeeld een betere controller van een ander merk) zou ik persoonlijk aansturen op ontbinding vanwege een totaal verlies in vertrouwen op een deugdelijk product nadat je ze ruimschoots de mogelijkheid hebt gegeven om het euvel te verhelpen. Hoeveel werk dat is hangt echter van MS af. Die lijken je aardig dwars te willen zitten.
Royeboi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:46:
Ik vraag me af hoeveel topics er nog gaan komen over garantie.
Zo lang er nog bedrijven zijn die de regels met voeten treden en consumenten die hun eigen rechten niet kennen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 03-07-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Royeboi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:46:
Ik vraag me af hoeveel topics er nog gaan komen over garantie. De hele discussie die NMe en Lanithro hier uitvoerig aan het bespreken zijn, is daadwerkelijk al tig keren gevoerd op dit forum en is eenvoudig te vinden met een simpele zoekopdracht. Als je die topics een beetje vluchtig had doorgelezen, kwam je zelf ook tot de conclusie dat:

1. de verkoper van het product tevens als enige aansprakelijk is voor de afhandeling ervan;
2. je door bovengenoemde niet akkoord moet gaan met het afschuiven van de garantie;
3. bij weigering, je rechtsbijstand moet inschakelen. Dat scheelt direct een hoop welles nietes en heen en weer discussies wat je toch weinig gaat opleveren of je moet teveel vrije tijd hebben.
Mijn vraag was niet wie er aansprakelijk is. Ik ging er al vanuit dat de verkoper dat is. Mijn vraag was hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken aangezien ik nog niet eens een email van de Microsoft store kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Mijn vraag was niet wie er aansprakelijk is. Ik ging er al vanuit dat de verkoper dat is. Mijn vraag was hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken aangezien ik nog niet eens een email van de Microsoft store kan krijgen.
Zoals gezegd, is al tig keer voorbij gekomen. Typ eens in; weigert garantie in dit forum. Genoeg leesvoer voor je.
NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:49:
[...]
[...]

Zo lang er nog bedrijven zijn die de regels met voeten treden en consumenten die hun eigen rechten niet kennen. ;)
Uniek geval? Dan graag, kunnen we allemaal mee lezen en ervan leren. Maar dit is een 13-in-een-dozijn gevalletje.

[ Voor 27% gewijzigd door Royeboi op 03-07-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laat die beslissing maar lekker aan de mods over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Royeboi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Zoals gezegd, is al tig keer voorbij gekomen. Typ eens in; weigert garantie in dit forum. Genoeg leesvoer voor je.
Mijn voornaamste probleem is dat ik naast de telefonische klantenservice op geen enkele wijze contact met de Microsoft store kan opnemen. Maar bedankt voor je vriendelijke reactie! /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voor je verder reageert, graag de sticky doornemen. Je roept hier dingen die al zóóóóó vaak uitgelegd en weerlegd zijn. Ergste is nog dat je mensen vertelt dat ze het fout hebben, terwijl je zelf duidelijk geen idee hebt van wetgeving en jurisprudentie.

Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Voor je verder reageert, graag de sticky doornemen. Je roept hier dingen die al zóóóóó vaak uitgelegd en weerlegt zijn. Ergste is nog dat je mensen vertelt dat ze het fout hebben, terwijl je zelf duidelijk geen idee hebt van wetgeving en jurisprudentie.

Ik quote alleen maar wat ik lees en daaruit trek ik mijn conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:53:
Laat die beslissing maar lekker aan de mods over. ;)
Beslissing? Het is een advies. Advies om eens gebruik te maken van de zoekfunctie. In plaats van een heel verhaal neer te zetten en onnodig tijd te spenderen aan een zaak die eigenlijk zo klaar als een klontje is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Ik quote alleen maar wat ik lees en daaruit trek ik mijn conclusies.
Bij juridische kwesties is het voor mensen al lastig genoeg, als er niet allerlei onjuiste ruis bij geplaatst wordt. Op basis van jouw (onjuiste) conclusies en interpretaties, kunnen anderen bepaalde acties nemen of nalaten waar financiële gevolgen aan zitten.

Voor jou is het misschien even ergens een tekstje opzoeken en op basis van de eerste twee regels wat roepen. Voor anderen is consumentenrecht iets waar ze dagelijks mee bezig zijn zodat mensen zo goed mogelijk geadviseerd kunnen worden.

Zolang je je dus niet bewust bent van de mogelijke gevolgen die jouw uitspraken hebben voor anderen, dan is het advies weg te blijven uit juridische topics.

@JoJo nl De winkel adverteert deze gegevens:
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/b/imprint
Microsoft Ireland Operations Limited
The Atrium Building
Block B, Carmanhall Road
Sandyford Business Estate
Dublin 18

Gevestigd te:
70 Sir Rogerson's Quay
Dublin 2
Ierland

Handelsregisternummer: 256796
BTW-nummer: IE8256796U
www.microsoft.com
Tel.: 1800710200
Wellicht dat als je je daar meldt met vermelding dat je een conflict hebt (niet problemen met een controller, want het probleem is nu productonafhankelijk: je hebt een onenigheid over beleid / rechten) dat je daar verder komt.

Duidelijk is in ieder geval dat het een A-merk controller is; er is geen reden dat op te merken als een verbruiksartikel zoals inkt. Slijtage kan impact hebben op de levensduur, maar dat die daarmee 4x kapot kan binnen 2 jaar, is onder geen beding redelijk voor een prijzig A-merk atikel.
Zeker als er grootschalig problemen mee blijken.

Heeft het geen effect, neem dan sowieso contact op met Consuwijzer, de consumententak van de ACM. Helaas lijken grote organisaties het nogal eens op proces to gooien en dan te doen of ze alles netjes afhandelen. Komt er dan een zaak, dan willen ze ineens 'coulance' toepassen om te zorgen dat ze de rest van de wereld voor de gek kunnen blijven houden, zoals Apple toen ze refurbished telefoons als vervanging leverden.

Een euvel wat je vaak ziet bij dit soort organisaties, is dat het zo groot is geworden dat er van alle kanten content op de pagina wordt geslingerd. De informatie over algemene voorwaarden en contact is nu ook niet uitermate lekker aangeboden. De ACM zou dit soort winkels sowieso wel op de vingers mogen tikken over hun duidelijkheid over contact en adressen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook 1x de "geweldige service" van de Microsoft Store mogen meemaken. Het ging om HP tablet die ik daar gekocht had, maar ze weigerden elke vorm van garantie en service en verwezen me door naar de fabrikant. Daarmee overtraden ze gewoonweg de wet, iets wat ze in jouw geval ook doen. In mijn geval heeft HP het netjes opgelost, maar in jouw geval is Microsoft de fabrikant, en als de fabrieksgarantie dit niet dekt moet de Microsoft Store het dus gewoon oplossen, daartoe zijn ze wettelijk verplicht.

Eigenlijk heb je maar 2 opties, je verlies nemen of een juridisch traject ingaan waarmee je begint met een ingebrekestelling, aangetekend naar het Microsoft hoofdkantoor. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik hen een en ander laten regelen. Als dit niets uithaalt kan je een rechtszaak aanspannen, en ja dit kost geld dus je kan jezelf afvragen of dit het waard is.

Mijn les was, ik koop never nooit meer iets bij de Microsoft Store, en sterker nog, ik hoef helemaal geen Microsoft producten meer. Overigens is dit normale gang van zaken bij Microsoft support, verwijzen naar een andere afdeling en dan weer terug, dit flikken ze ook bij zakelijke klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:32:
Zelf heb ik ook 1x de "geweldige service" van de Microsoft Store mogen meemaken. Het ging om HP tablet die ik daar gekocht had, maar ze weigerden elke vorm van garantie en service en verwezen me door naar de fabrikant. Daarmee overtraden ze gewoonweg de wet, iets wat ze in jouw geval ook doen.
Een winkelier mag jou prima door verwijzen naar de fabrikant. Wellicht hebben ze een overeenkomst of kunnen zij het gewoon goedkoper. ;) Wel is het zo, dat jij dat niet per se hoeft te accepteren. Het is dus geen overtreding van de wet.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2017 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoJo nl
Zojuist heb ik weer contact met de Microsoft store opgenomen en nu werd ik wel goed te woord gestaan. Indien ik een brief zou willen sturen, zou dit naar het hoofdkantoor op Schiphol moeten sturen. Gelukkig kon deze medewerker mijn frustratie begrijpen en stelde hij voor om het te escaleren en mijn probleem door te sturen. Dit wacht ik eerst af voordat ik besluit om verdere stappen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:37:
[...]
Een winkelier mag jou prima door verwijzen naar de fabrikant. Wellicht hebben ze een overeenkomst of kunnen zij het gewoon goedkoper. ;) Wel is het zo, dat jij dat niet per se hoeft te accepteren. Het is dus geen overtreding van de wet.
Nee dat mogen ze niet op deze manier, ze mogen aangeven dat het ook rechtstreeks via de fabrikant kan, maar als de consument dat niet wil zijn ze verplicht de garantie zelf af te handelen. Je hebt een koopovereenkomst met de winkel, niet met de fabrikant.

De Microsoft Store weigert garantie te verlenen, en zegt dat je het maar moet oplossen met de fabrikant.
Die manier is niet volgens de wet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Nee dat mogen ze niet, ze mogen aangeven dat het ook rechtstreeks via de fabrikant kan, maar als de consument dat niet wil zijn ze verplicht de garantie zelf af te handelen. Je hebt een koopovereenkomst met de winkel, niet met de fabrikant.
Lees nog eens wat hij zegt. Hij zegt namelijk exact het zelfde alleen verword het anders. En in welke wet staat dat een Winkelier je niet eerst de fabrikant mag adviseren

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 03-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Lees nog eens wat hij zegt. Hij zegt namelijk exact het zelfde alleen verword het anders.
Daarom heb ik ook nog een toevoeging gedaan, wat ik wil aangeven is dat de manier hoe Microsoft dit doet niet wettelijk is toegestaan. Ze zeggen letterlijk, wij geven geen garantie, daarvoor moet je bij de fabrikant zijn. In het geval van de TS verwijzen ze hem door naar een andere Microsoft afdeling, die vervolgens niks doet om dat ze zeggen we geven maar 9 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland:

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
https://www.consuwijzer.n...cht-op-deugdelijk-product

Iedereen moet het "2 jaar garantie!" even vergeten want dat is gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Verwijderd klopt. Zijn we het toch met elkaar eens. Was alleen wat verwarring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iva Wonderbush schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:55:

Graag even de sticky lezen, voor je de verwarring vergroot;

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:56:
@Verwijderd klopt. Zijn we het toch met elkaar eens. Was alleen wat verwarring.
Het was inderdaad een beetje verwarrend, maar we kunnen het niet altijd oneens zijn ;)
En in sommige gevallen of bij bepaalde winkels kan je inderdaad beter bij fabrikant aankloppen.
Bij winkels als coolblue klop ik altijd direct bij de verkoper aan, gewoon omdat ze daar wel weten wat service is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:45:
Nee dat mogen ze niet op deze manier...
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Dat het niet zou mogen volgens de wet, is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:10:
[...]

[...]
Dat het niet zou mogen volgens de wet, is gewoon niet waar.
Zoals Microsoft het doet, mag het niet. Ze weigeren namelijk garantie te geven.
En zoals ook in je quotes te vinden is, het hoeft niet, dat betekend dat indien de consument wenst dat de verkoper het geheel afhandelt, ze verplicht zijn dat te doen. En dat is waar de Microsoft Store de wet overtreedt, want dat is wat ze weigeren te doen.

Daarnaast geeft de fabrikant in dit geval maar 9 maanden garantie, iets wat de Microsoft prima zelf na kan kijken. Dus zullen ze het zelf moeten oplossen voor de consument, en deze niet doorverwijzen naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:35:
Zoals Microsoft het doet, mag het niet. Ze weigeren namelijk garantie te geven.
Feitelijk zegt MS: je kunt beter contact opnemen met de fabrikant, een advies dus, al zeiden ze het in geval van de TS het op een botte manier. Iets wat ze gewoon mogen doen. Kun je volhouden dat ze dat niet mogen, maar ik citeer net dat het wel mag, nu weet ik dat de site van Consuwijzer soms wat onduidelijk is, maar dergelijke grove fouten zul je echt niet vinden. Heeft niets met weigeren te maken. ;)
En zoals ook in je quotes te vinden is, indien de consument wenst dat de verkoper het geheel afhandelt, zijn ze verplicht dat te doen. En dat is waar de Microsoft Store de wet overtreedt, want dat is wat ze weigeren te doen.
De koper kan aangeven het daarmee niet eens te zijn, maar dat betekend niet dat de winkelier niet mag doorverwijzen. Vevolgens zal de winkel dan zelf de boel moeten aannemen. Drie keer raden wat die dan doet? Juist, doorsturen naar fabrikant. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Feitelijk zegt MS: je kunt beter contact opnemen met de fabrikant, een advies dus. Iets wat ze ze gewoon mogen doen. Kun je volhouden dat ze dat niet mogen, maar ik citeer net dat het wel mag.
[...]
De koper kan aangeven het daarmee niet eens te zijn, maar dat betekend niet dat de winkelier niet mag doorverwijzen. Vevolgens zal de winkel dan zelf de boel moeten aannemen. Drie keer raden wat die doet? Juist, doorsturen naar fabrikant. ;)
Als je de 1e post van de TS leest, weigert De MS Store dus garantie te geven, ook nadat de fabrikant aangegeven heeft dat ze zelf maar 9 maanden garantie geven. Dat weigeren van de MS Store mag dus niet volgens de wet. Dat doorverwijzen of het advies geven mag doorgaans wel, maar in dit geval is dat erg dubieus aangezien de MS Store prima kan nagaan hoe lang de fabrieksgarantie op dit product is. Het is ook nog eens 1 bedrijf, wat het alleen nog maar erger maakt en in mijn ogen is dit gewoon een gevalletje van afschuiven en de consument laten barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Het meest storende aan de klantenservice vind ik nog dat telkens wordt aangegeven dat ik akkoord met de voorwaarden ben gegaan en niet recht heb op een langere garantietermijn. Ook werden door verschillende medewerkers verschillende garantietermijnen genoemd. Voor een groot bedrijf als Microsoft vind ik het schandalig dat ze niet direct aan de wetgeving voldoen en zeggen dat die niet van toepassing is. Gelukkig wilde een medewerker het nu wel voor mij escaleren en hopelijk zal dat het probleem voor mij oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Het probleem is dat de mensen van de klantenservice 9/10 keer weinig van de wetgevingen af weet. En soms moet je geluk hebben en er 1 treven die of er wel iets meer vanaf weet. Of goede klantbehandeling boven protocol stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo nl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:11:
Het meest storende aan de klantenservice vind ik nog dat telkens wordt aangegeven dat ik akkoord met de voorwaarden ben gegaan en niet recht heb op een langere garantietermijn. Ook werden door verschillende medewerkers verschillende garantietermijnen genoemd. Voor een groot bedrijf als Microsoft vind ik het schandalig dat ze niet direct aan de wetgeving voldoen en zeggen dat die niet van toepassing is. Gelukkig wilde een medewerker het nu wel voor mij escaleren en hopelijk zal dat het probleem voor mij oplossen.
Ga het echt voor je hopen dat het opgelost wordt. Zoals gezegd, mijn ervaring met de Microsoft Store is precies hetzelfde, en het was eens maar nooit meer. En ze mogen dan van alles in de voorwaarden zetten, zolang de wet er wat anders over zegt zijn deze niet van toepassing. Het lijkt erop dat juist grote bedrijven maling hebben aan wetgeving en aan hun klanten, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

Iva Wonderbush schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:55:

De EU richtlijn hanteert over het algemeen twee jaar tenzij beter geregeld. In NL is het in principe beter geregeld maar die twee jaar kun je dus in veel gevallen dus nog steeds aanhouden. Hier in Nederland ontstaat alleen weer elke keer discussie hoe lang de termijn is waarvan je kunt verwachten dat een bepaald product het redelijkerwijs probleemloos moet blijven doen...

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 06-07-2017 20:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Inmiddels heb ik na het escaleren door een medewerker een reactie gehad van de Microsoft Store. Ik mag mijn controller retourneren en ik zal het volledige aankoopbedrag terugkrijgen! Ondanks deze goede afloop voor mij vind ik nog steeds dat de Microsoft Store de support kan verbeteren en de wet moet naleven. Ik heb nu het geluk gehad dat een medewerker mijn frustraties begreep, het standaard protocol niet volgde en aanbood om het te escaleren.

Iedereen bedankt voor de reacties en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JoJo nl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:55:
vind ik nog steeds dat de Microsoft Store de support kan verbeteren en de wet moet naleven.
En ik vind nog steeds dat je beter had kunnen/moeten opletten met de aankoop ivm de dikgedrukte "non warranty clauses".

Blij dat het geld terugkomt

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
Daarnaast gaan onze producten mogelijk vergezeld van wettelijke garanties die niet kunnen worden afgewezen, zoals wettelijke bescherming met betrekking tot defecte, beschadigde of verkeerd beschreven goederen of diensten.
Dit stond in de voorwaarden ten tijde van de aankoop. Microsoft leefde in eerste instantie dus ook niet zijn eigen voorwaarden na. Mij verwijten dat ik beter moet opletten bij het doen van een aankoop bij een (grote) webshop die zich op Nederlandse klanten richt, lijkt mij een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

MAX3400 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:10:
[...]

En ik vind nog steeds dat je beter had kunnen/moeten opletten met de aankoop ivm de dikgedrukte "non warranty clauses".

Blij dat het geld terugkomt
Waarom? Wet gaat voor voorwaarden van een winkel/fabrikant. Een product wat je in Nederland koopt moet voldoen aan de Nederlandse wetgeving.
Ik snap echt niet dat mensen denken dat (grote) bedrijven met zelfgemaakte voorwaarden boven de wet staan.
Pagina: 1