TV gekocht maar geen koptelefoon aansluiting, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.373 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 23:04
Ik heb een kleine week geleden een 4K tv gehaald omdat ik het wel tijd vond om er een aan te schaffen.
Kom thuis en alles mooi aangesloten, werkt prima.

Totdat ik van de week ff muziek wilde luisteren en ik er achter kwam dat er nooit een aansluiting was voor een koptelefoon....wat nu?

TV in kwestie: https://tweakers.net/pricewatch/519907/samsung-ue50ku6000w-zwart/specificaties/

Er wordt gesproken over een Audio Digitaal (S/PDIF) aansluiting, alleen heb ik hier d eballen verstand van en weet niet wat ik hiermee aan moet.

Is er een mogelijkheid om op deze tv een koptelefoon aan te sluiten of heb ik naast de pot gepist en moet ik het er maar mee doen?

Als er een mogelijkheid is om een soort van splitter er op aan te sluiten vind ik dit een prima oplossing.

Alvast bedankt voor de genomen moeite :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je TV heeft een optische aansluiting. Die zul je ergens naar toe moeten gooien waar je een koptelefoon op aan kan sluiten. Maak je gebruik van een versterk, of losse speakers? Wat gebruik je als input? Als de bron via HDMI gaat kun je daar ook weer een audio extractor tussenhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Of een kastje zoals dit:

http://www.ambery.com/diopcostostr.html

om van digital out naar analog out te gaan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47
Ondersteunt de TV ook geen Bluetooth headsets?

Dan zou je een bluetooth receiver kunnen gebruiken om de koptelefoon aan te sluiten. Of neem een Bluetooth koptelefoon mocht je behoefte hebben aan iets draadloos.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44
M2M schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:22:
Of een kastje zoals dit:

http://www.ambery.com/diopcostostr.html

om van digital out naar analog out te gaan.
Ik heb zo'n kastje ook moeten gebruiken om van coax naar analog 3.5mm te gaan. Werkt prima. Kijk op ebay en wil je hem snel hebben koop hem dan vanuit de UK.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
TERW_DAN schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:20:Je TV heeft een optische aansluiting. Die zul je ergens naar toe moeten gooien waar je een koptelefoon op aan kan sluiten
Suggesties?

Bron is wel HDMI, maar een ps3 bijvoorbeeld heeft geen headphone jack ingang :P
ik wil een oplossing hebben voor alle apparaten dat ik er op aansluit.

Ik heb geen surround sound oid, dat hoeft voor mij allemaal niet, ik heb een koptelefoon voor een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n ding dat M2M linkt zou je dan prima kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij sommige laptops wordt de s/pdif gecombineerd met de audio jack. Dan is één en dezelfde aansluiting geschikt voor allebei. In de handleiding van je televisie lees ik hier niks over terug. Dus de kans is klein dat dit werkt. Sowieso alleen proberen als je zeker weet dat je niks kapot maakt.

Wel zie ik dat je een bluetooth hoofdtelefoon met je televisie kunt verbinden. Dit is meteen de allermakkelijkste oplossing.

Handleiding: http://downloadcenter.sam...86/DUT-JZDVBEUK-1.1.3.pdf

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Jorgen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:11:
Bij sommige laptops wordt de s/pdif gecombineerd met de audio jack. Dan is één en dezelfde aansluiting geschikt voor allebei. In de handleiding van je televisie lees ik hier niks over terug. Dus de kans is klein dat dit werkt. Sowieso alleen proberen als je zeker weet dat je niks kapot maakt.

Wel zie ik dat je een bluetooth hoofdtelefoon met je televisie kunt verbinden. Dit is meteen de allermakkelijkste oplossing.

Handleiding: http://downloadcenter.sam...86/DUT-JZDVBEUK-1.1.3.pdf
Klopt, ik ben al aan het shoppen om te zien of er een koptelefoon naar mijn smaak aanwezig is met bluethooth.

Bedankt iedereen voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:40
Ik heb net een ue40mu6xxx serie gekocht voor de slaapkamer en loop tegen hetzelfde euvel aan:
pricewatch: Samsung UE40MU6172 (buitenlands model) Zwart

Deze heeft BT, maar... elke keer als hij uit en aan gaat is de koptelefoon (ook al staat die aan) niet meer verbonden/actief. Na inschakelen staat hij steeds weer op "TV Speaker", wat inhoudt dat ik dus elke keer via het settings menu de BT koptelefoon weer moet verbinden. 8)7

Tenzij iemand anders nog een suggestie heeft is de enige oplossing inderdaad iets dergelijks (Optisch -> BT):
https://nl.aliexpress.com...eo-Cable/32817171139.html

Toch een tegenvaller dat Samsung tegenwoordig nog wel antieke (RCA IN) aansluitingen op TVs heeft zitten, maar niet een simpele headphone jack, en dat de BT niet als standaard output wordt bewaard na een herstart!

[Update] Net Samsung support gebeld en dit gedrag is By Design. Soundbars die via BT verbonden zijn met de TV worden op een andere manier behandeld, die reconnecten (logischerwijs) wel automatisch na herstart maar koptelefoons dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door iisworks op 28-02-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Kun je bij die Samsung niet in een speciaal hotel settings menu geraken om de default sound output aan te passen van TV speaker naar Bluetooth? Heb voor mijn Panasonic plasma dat hotel menu gebruikt om 'm default te laten starten op HDMI1.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 15:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een eigen topic is wat handiger dan het kicken van een topic van zo lang geleden.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.