Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
ik zit er erover te denken om een fx-6300 processor te kopen. kan deze moderne games aan op hoge instellingen? en heb ik echt merkbaar voordeel bij een 8 core fx processor?

Beste antwoord (via nathan2 op 04-07-2017 19:24)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Tenzij je nu al op een AM3 (of AM3+) CPU draait en voor pakweg 50 eurie de CPU kan halen, ga je gang. Als het een compleet nieuw systeem betreft, blijf in godsnaam weg bij die ouwe meuk en neem idd een Ryzen 5 of een Kaby Lake.

Bij beperkt budget is de Pentium G4560 een redelijke instapper die in de praktijk sneller zal blijken dan de FX6300. Dus als je echt weinig geld hebt nu, is dat wellicht een goede optie. Kan je later alsnog een i5 of i7 erin prikken. Of, als je geduld hebt, nog even volhouden tot Ryzen 3.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als antwoord op je beide vragen zou ik nee zeggen. Behalve wanneer je met "moderne games" mijnenveger en patience e.d. bedoelt ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 16:30

xleeuwx

developer Tweakers Elect
nathan2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:15:
ik zit er erover te denken om een fx-6300 processor te kopen. kan deze moderne games aan op hoge instellingen? en heb ik echt merkbaar voordeel bij een 8 core fx processor?
Ook ik ondervond last van de FX8350 terwijl ik BF1 op low speelde. Ook de FX8350 is dus hier niet geschikt meer voor. Tenzij je gaat overklokken zou het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

xleeuwx schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Ook ik ondervond last van de FX8350 terwijl ik BF1 op low speelde. Ook de FX8350 is dus hier niet geschikt meer voor. Tenzij je gaat overklokken zou het kunnen.
Ook die gaat niet bijzonder ver komen, ik heb hem tegen de 4,8Ghz gehad en de nieuwere games ondanks een 290X wilde ook niet echt vooruit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Indien je een AMD CPU wil hebben is de enige die het overwegen waard is Ryzen. Alternatief kan je een CPU kiezen uit de Kaby Lake generatie van Intel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Tenzij je nu al op een AM3 (of AM3+) CPU draait en voor pakweg 50 eurie de CPU kan halen, ga je gang. Als het een compleet nieuw systeem betreft, blijf in godsnaam weg bij die ouwe meuk en neem idd een Ryzen 5 of een Kaby Lake.

Bij beperkt budget is de Pentium G4560 een redelijke instapper die in de praktijk sneller zal blijken dan de FX6300. Dus als je echt weinig geld hebt nu, is dat wellicht een goede optie. Kan je later alsnog een i5 of i7 erin prikken. Of, als je geduld hebt, nog even volhouden tot Ryzen 3.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
ik heb nu een phenom ii x4 965, de fx 6300 zal voor mij een behoorlijke vooruitgang zijn :) @nelizmastr ik wist niet dat je fatsoenlijk op een dual core processor kan gamen? ryzen ligt een beetje buiten mijn budget. bedankt voor de reacties, ik ga verder kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:08

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

nathan2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:50:
ik heb nu een phenom ii x4 965, de fx 6300 zal voor mij een behoorlijke vooruitgang zijn :) @nelizmastr ik wist niet dat je fatsoenlijk op een dual core processor kan gamen? ryzen ligt een beetje buiten mijn budget. bedankt voor de reacties, ik ga verder kijken!
Dat komt omdat de meeste games toch geen gebruik maken van de meer 8 cores van zo'n oude AMD en omdat de cores per stuk traag zijn, werkt een moderne pentium veel sneller. :)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
ik ken wel mensen die een fx 8350 hebben en die kunnen de nieuwste games gewoon op de hoogste instellingen spelen. nu las ik dus dat de fx series redelijk slechte processoren zijn voor gaming.dus ik was een beetje verbaasd en vroeg me af of het wel zo'n goed idee is om een fx processor aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:58

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoals anderen al aangegeven hebben is het zeker geen goed idee om nog te investeren in Bulldozer/Piledriver.
ik ken wel mensen die een fx 8350 hebben en die kunnen de nieuwste games gewoon op de hoogste instellingen spelen.
Tja, welke games, welke settings en welke framerates? De één is sneller tevreden dan een ander.

Het is niet dat je er niet op kunt gamen, maar het is een slechte investering. De FX-8350 is inderdaad slecht (helemaal qua single-core performance) vergeleken met Kaby Lake of Ryzen, en AM3 is een dood platform.

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 03-07-2017 23:34 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nathan2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:57:
ik ken wel mensen die een fx 8350 hebben en die kunnen de nieuwste games gewoon op de hoogste instellingen spelen. nu las ik dus dat de fx series redelijk slechte processoren zijn voor gaming.dus ik was een beetje verbaasd en vroeg me af of het wel zo'n goed idee is om een fx processor aan te schaffen.
Ze zijn de laatste jaren minder slecht geworden omdat games steeds beter multithreaded zijn geworden. Betekent niet dat ze goed zijn, eerder dat de oudere i5's relatief slechter zijn geworden. :+

Ga je dus upgraden van de Phenom II, doe het dan meteen goed en koop een Ryzen. Ryzen 3 zit eraan te komen, quadcores voor minder dan €150. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
ik ben tevreden met 60 fps, met een krap budget zou ik nog een poos door moeten sparen voor een ryzen. als ik met een fx processor zo'n 2 jaar vooruit kan vind ik dat prima. tegen die tijd heb ik wel genoeg geld voor een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
en op youtube kan ik zeeën van filmpjes vinden van mensen die gamen met een fx 6300 op 60 fps. ik weet dat ik met am3 niet verder kan upgraden maar dat maakt me niet heel veel uit. dan koop ik wanneer ik upgrade naar ryzen ook een moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
nathan2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:56:
ik ben tevreden met 60 fps, met een krap budget zou ik nog een poos door moeten sparen voor een ryzen. als ik met een fx processor zo'n 2 jaar vooruit kan vind ik dat prima. tegen die tijd heb ik wel genoeg geld voor een nieuwe pc.
Elke euro die je in zo'n oude CPU steekt is slecht besteed.

Je schrijft dat budget een probleem is, dan zou ik gaan bouwen rondom de Pentium G4560 of de momenteel wat beter verkrijgbare G4600. De prijs is identiek aan de FX-6300, maar de prestaties zijn veel beter.

De single threaded prestaties zijn dik in orde bij deze Pentiums en dankzij hyperthreading heb je evenzogoed 4 threads tegelijk. Daarnaast heb je altijd nog de optie om een Core i5 of i7 later te kopen als vervanging.

Een net bijpassend moederbord is ook niet al te duur: pricewatch: MSI H110M ECO

Je hebt dan een systeem wat wel iets langer weer dan drie jaar mee kan gaan. Zeker als je vast zit op AM3 dan is denk ik een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:08

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Maar dan heb je weer nieuw geheugen nodig. Verder mee eens dat het een domme investering is.

Beter spaar je even door en neem je een volledige upgrade setje, dus CPU, mobo en ram en wellicht voeding.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spaar voor wat beters, dat hoeft niet eens echt duur te zijn. Net wat jij wenst/verwacht.

Eigenlijk heb je geen vraag, want je komt zelf al met de oplossing die in jou straatje past.

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 04-07-2017 10:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
bedankt voor de reacties allemaal! ik ga geen fx processor kopen ik zie nu dat dit geen goed idee is. bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 16:40
Zeker niet, het 'bottleneckt' al gauw een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nathan2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:32:
bedankt voor de reacties allemaal! ik ga geen fx processor kopen ik zie nu dat dit geen goed idee is. bedankt voor de adviezen!
Wacht gewoon op Ryzen 3. Dat kan wel eens je oplossing zijn. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Er staat een upgrade setje te koop in V&A voor 120 krijg je een i5 3350p(geen IGPU) bijpassend mobo en geheugen. In Single Core games maakt die i5 gehackt van de FX serie. En in Muly Core zal je FX serie misschien marginaal beter zijn. Maar niet heel veel. En ze verbruiken een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munitqua
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 22:09
Ik heb zelf nog een Phantom II 955 black edition. Daarmee speel ik nog met gemak Witcher 3 GOTY editie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
ik heb zelf een phenom ii x4 965 black edition. ik kan niet eens gta 5 spelen. de witcher 2 gaat nog net. het verschilt natuurlijk ook per game maar een phenom is erg slecht voor moderne games

[ Voor 29% gewijzigd door nathan2 op 26-07-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nathan2 Welke videokaart, moederbord, en ram geheugen heb je? Die games moeten prima lukken met een x4 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
ik heb een radeon hd 6950 2gb, 8gb ram ddr3,moederbord weet ik zou gauw even niet. ik heb met gta5 dikke 60+fps maar de gebouwen en wegen en van alles verdwijnt soms gewoon. the witcher 2 lukt wel.nevermind het gta probleem ik heb net een fix gevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door nathan2 op 26-07-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
nathan2 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:31:
ik heb een radeon hd 6950 2gb, 8gb ram ddr3,moederbord weet ik zou gauw even niet. ik heb met gta5 dikke 60+fps maar de gebouwen en wegen en van alles verdwijnt soms gewoon. the witcher 2 lukt wel.
Vaag ik heb de 1gb versie 6950 en al die games zijn nog aardig smooth, zelfde CPU

Denk dat je eerder issues hebt met je Grafische kaart, zou ik eerst kijken om die te vervangen.
Rx470/RX570 mits je bij AMD wilt blijven. En anders een 1050TI van Nvidia oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk en type moederbord is essentieel om te weten of een cpu upgrade mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathan2
ik denk het niet, ik heb die problemen alleen met gta 5. op internet zijn heel veel gevallen te vinden van mensen met low-end cpu's die dat probleem hebben. allerlei andere games gaan prima met mijn gpu.
Pagina: 1