Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12-2023
Heb sinds vanochtend een bootloop op mijn Nexus 5X deze blijft haperen in het midden van de boot en daarna boot hij gewoon weer opnieuw en zo gaat het continu verder.... Iemand een oplossing hiervoor?

Nexus 5X runnende op android 8 beta

al geprobeerd:
-recovery mode geraadpleegd en cache gewist
-fast boot menu geraadpleegd

geen reserve telefoon dus zit ik hier nu
:-( :-( :-(

Beste antwoord (via Gilles2635 op 06-07-2017 12:23)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Gilles2635 waarschijnlijk ben je een van de vele gebruikers met een Nexus 5X die last heeft van een bootloop.

Bij eigenlijk alle gebruikers met problemen was de enige optie het toestel opsturen voor reparatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Heb je al een factory reset geprobeerd?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
TommieW schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:03:
Heb je al een factory reset geprobeerd?
ga ik doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
zelfde probleem blijft nu hangen en valt uit :?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 03-07-2017 09:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Gilles2635 waarschijnlijk ben je een van de vele gebruikers met een Nexus 5X die last heeft van een bootloop.

Bij eigenlijk alle gebruikers met problemen was de enige optie het toestel opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
rens-br schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:08:

Heb hem gekocht bij MediaMarkt dus naar daar voor reparatie zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Gilles2635 ja inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d00b3h
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 21:55
Hier nu ook een bootloop op mijn nexus 5x.
Sinds gister ineens. Ik heb nog een security update kunnen installeren en daarna geen problemen.
Tot ik later mijn telefoon pakte en hij niets meer deed.

Ik kan op het moment in het fastboot menu komen, bij starten van recovery mode, krijg ik een no command melding en start de bootloop weer.

Zal zo nog even proberen of ik een factory reset of nieuwe installatie via laptop kan doen.

***********update 09:42************
factory reset nog wel kunnen uitvoeren vanuit recovery mode, maar dit heeft niet geholpen.
https://support.google.com/nexus/answer/4596836?hl=nl

[ Voor 20% gewijzigd door d00b3h op 20-07-2017 09:42 . Reden: update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles2635
d00b3h schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:23:
Hier nu ook een bootloop op mijn nexus 5x.
Sinds gister ineens. Ik heb nog een security update kunnen installeren en daarna geen problemen.
Tot ik later mijn telefoon pakte en hij niets meer deed.

Ik kan op het moment in het fastboot menu komen, bij starten van recovery mode, krijg ik een no command melding en start de bootloop weer.

Zal zo nog even proberen of ik een factory reset of nieuwe installatie via laptop kan doen.

***********update 09:42************
factory reset nog wel kunnen uitvoeren vanuit recovery mode, maar dit heeft niet geholpen.
https://support.google.com/nexus/answer/4596836?hl=nl
Had inderdaad exact hetzelfde voor factory reset was waardeloos maar fastboot menu werkte nog perfect.
Vind het iets raars heb hem bij Mediamarkt binnengedaan en heb hem nu terug (na 2 weken _/-\o_ ) met boardswap was alles opeens gedaan moet dus duidelijk iets met connectie mb of mb te maken hebben
Ben blij dat ik hem terug heb ze hebben voor geen reden ook camera vervangen altijd handig ;)
Die zal waarschijnlijk stuk gegaan zijn tijdens reparatie

Houd me op de hoogte :)
PS hoop dat iemand binnen garantie valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus 5x ook in bootloop sinds vandaag, gekocht 5-2016 laatste android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:13:
Nexus 5x ook in bootloop sinds vandaag, gekocht 5-2016 laatste android versie.
Had hem ook maar sinds 1-16 zit dus nog garantie op
Al factory reset geprobeerd ?
Anders gewoon mee naar de winkel gaan zou ik zeggen

Ik denk dat het niet met software te maken heeft aangezien ik op Android beta versie runde

Hou me op de hoogte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d00b3h
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 21:55
Telefoon vandaag opgestuurd naar Coolblue ter reparatie.
Ben benieuwd, wordt waarschijnlijk een week of 2-3 wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles2635
d00b3h schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:46:
Telefoon vandaag opgestuurd naar Coolblue ter reparatie.
Ben benieuwd, wordt waarschijnlijk een week of 2-3 wachten.
Heb er 2 weken op gewacht redelijk traag dus
Vindt ik wel jammer voor LG als zo'n groot merk tegenover oneplus als nieuwkomer die je na 1- max 2 weken een gerepareerd toestel beloofd
maar ja :)

Houdt me verder op de hoogte is er meer nieuws komt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gilles2635 op 21-07-2017 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r00kw0rst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:43
Weet er iemand toevallig ook hoe het zit met de data op de telefoon... De Nexus 5x van m'n vriendin is vandaag in n bootloop terecht gekomen en daar staan jammer genoeg nog veel foto's op die ze graag wilt behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Is die encrypted? Dan met een boardswap volgens mij weg.

Ik kreeg na een bootloop binnen garantie een geheel nieuw toestel van Coolblue; dan ben je natuurlijk ook alles kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
r00kw0rst schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:32:
Weet er iemand toevallig ook hoe het zit met de data op de telefoon... De Nexus 5x van m'n vriendin is vandaag in n bootloop terecht gekomen en daar staan jammer genoeg nog veel foto's op die ze graag wilt behouden.
Als standaard worden deze opgeslagen in Google foto's dus neem daar eens een kijkje ?
frickY schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:33:
Is die encrypted? Dan met een boardswap volgens mij weg.

Ik kreeg na een bootloop binnen garantie een geheel nieuw toestel van Coolblue; dan ben je natuurlijk ook alles kwijt.
Nja Mediamarkt stuurt toestel op naar LG en daar beslissen ze wat er mee gedaan word
Ik snap niet goed wat je bedoelt met encrypted?
Hij is bij mij al gerepareerd dus ik ga er momenteel niks aan veranderen hij werkt dus dat is goed :)
Zou dit eerder doen met toestellen buiten garantie want je garantie kun je dan wel vergeten ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Gilles2635 op 29-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r00kw0rst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:43
Gilles2635 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Als standaard worden deze opgeslagen in Google foto's dus neem daar eens een kijkje ?
Helaas was die instelling schijnbaar niet ingesteld op de telefoon. Vandaag teruggeweest naar de T-mobile shop om de telefoon voor reparatie onder garantie op te sturen. Zal waarschijnlijk 2 weekjes duren.

Bedankt voor het meedenken! - thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
Nexus 5X is sowieso encrypted dus ja hij is encrypted
r00kw0rst schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Helaas was die instelling schijnbaar niet ingesteld op de telefoon. Vandaag teruggeweest naar de T-mobile shop om de telefoon voor reparatie onder garantie op te sturen. Zal waarschijnlijk 2 weekjes duren.

Bedankt voor het meedenken! - thanks _/-\o_
Dat is minder hoop dat ie snel weer gerepareerd wordt zal waarschijnlijk ook doorgestuurd worden naar LG repair service ?

Hou me op de hoogte en nog veel succes :)

[ Voor 54% gewijzigd door Gilles2635 op 30-07-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Dubbel met: Verwijderd in "Nexus 5X bootloop probleem garantie".

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 30-08-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allo,

mijn LG 5X is sinds een kleine twee weken binnen voor reparatie bij Coolblue, na een zogenaamde bootloop, wat bevestigd werd door een medewerker. Nu krijg ik bericht dat mijn GSM 'onherstelbare oxidatie'heeft opgelopen, met een paar vage foto's bij. Ik kan hem terugkrijgen als ik 39.95€ betaal, maar aangezien ik vind dat de foto's niet duidelijk zijn, én de bootloop een gekend probleem is ben ik hier absoluut niet mee akkoord. Hoe kan een GSM oxidatischade oplopen als hij altijd in een hoesje met glazen screen protector gezeten heeft?
Mij lijkt het alsof LG onder de garantie uit wil komen. Dat ze het niet willen repareren, tot daar aan toe, maar geld vragen om een kapotte GSM terug te geven, terwijl ze hem ook kosteloos willen vernietigen lijkt mij geldklopperij.

Nog mensen met dergelijke ervaring?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:52:
allo,

mijn LG 5X is sinds een kleine twee weken binnen voor reparatie bij Coolblue, na een zogenaamde bootloop, wat bevestigd werd door een medewerker. Nu krijg ik bericht dat mijn GSM 'onherstelbare oxidatie'heeft opgelopen, met een paar vage foto's bij. Ik kan hem terugkrijgen als ik 39.95€ betaal, maar aangezien ik vind dat de foto's niet duidelijk zijn, én de bootloop een gekend probleem is ben ik hier absoluut niet mee akkoord. Hoe kan een GSM oxidatischade oplopen als hij altijd in een hoesje met glazen screen protector gezeten heeft?
Mij lijkt het alsof LG onder de garantie uit wil komen. Dat ze het niet willen repareren, tot daar aan toe, maar geld vragen om een kapotte GSM terug te geven, terwijl ze hem ook kosteloos willen vernietigen lijkt mij geldklopperij.

Nog mensen met dergelijke ervaring?

Mvg
ik vind dit best apart met name dat wij in europa normaal gesproken goede garantie hebben. Klanten in de US hebben zelfs een onbeperkt garantie gekregen vanwege de bootloop problemen, mensen die hem zelfs gekocht hebben in de google store krijgen direct een nieuwe toegestuurd, en zijn er meldingen van mensen op reddit dat zij een pixel hebben gehad doordat de nexus 5x uit voorraad raakt.

Dat te hebben gezegd vind ik normaal gesproken de service van coolblue erg goed. Dit moet ik overigens momenteel ontkrachten want ook ik heb de toestel aangekocht bij coolblue INCL een verzekering waar ik nu al al zo'n 15 maanden netjes 6.90 per maand voor betaal. (Ja dit is eigen keuze maar toch.)

Ik heb ook een boot loop probleem met mijn toestel al is deze wel anders dan anders. Ik kan hem zo een +-2 dagen gebruiken voordat ik hem via recovery moet resetten want anders blijft hij vastlopen en bootloopen. Contact opgenomen met coolblue verhaal uitgelegd etc en krijg ik leuk te horen; je kunt hem opsturen voor reparatie en duurt gemiddeld 3 weken dat je hem kwijt bent...

en dat na ik heb uitgelegd dat dit een veel voorkomend probleem is en amper te fixen is want ook mensen die hem na reparatie terug kregen hadden wederom een bootloop. Soort van wat ik heb, tijdelijk fix voor aantal dagen.. Het lijkt erop dat in NL dit probleem niet zo bekend is of dat inderdaad bedrijven er onderuit willen komen of ontkennen wat dan ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik geloof dat de wet voorschrijft dat als je product drie in garantie gerepareerd moet worden je recht heb op een vervangend product.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lorenzo9
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-08 18:25
Is het probleem al opgelost, zo niet dan heb ik een mogelijke oplossing gevonden.

Zelf heeft mijn vrouw dezelfde probleem gehad met haar telefoon. Het was mij opgemerkt dat haar telefoon tijdens de bootloop heel warm bleek te zijn.
Wat ik als eerst heb gedaan is haar telefoon voor 15 tot 20 min in de vriezer gelaten.
Daarna eruit gehaald en geplugged aan de pc, vervolgens heb ik de volume up knop+power knop ingedrukt gehouden tot ik in een download stand kwam.
In de download stand drukte ik op de volume down+power knop, dan kies je voor power off.
Als de toestel helemaal uit is druk je weer volume down+power knop en dan kies je recovery mode.

Als het goed is moet de telefoon hierna weer normaal functioneren.

Het koste mij enig tijd om de oplossing op internet op te zoeken, maar het is de moeite waard geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gilles2635 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:44:
[...]

Had inderdaad exact hetzelfde voor factory reset was waardeloos maar fastboot menu werkte nog perfect.
Vind het iets raars heb hem bij Mediamarkt binnengedaan en heb hem nu terug (na 2 weken _/-\o_ ) met boardswap was alles opeens gedaan moet dus duidelijk iets met connectie mb of mb te maken hebben
Ben blij dat ik hem terug heb ze hebben voor geen reden ook camera vervangen altijd handig ;)
Die zal waarschijnlijk stuk gegaan zijn tijdens reparatie

Houd me op de hoogte :)
PS hoop dat iemand binnen garantie valt
Heb je moeten betalen voor de onderzoekskosten? Had miin broer wel, namelijk. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Even een schopje.
Hier hetzelfde probleem.
Helaas is deze via een Tweaker uit een iBood-box naar ons gekomen, dus is er geen aankoopbewijs.
*knip*. Dat is fraude.

Hoeveel heeft een reparatie jullie gekost als deze buiten de garantie viel?

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 28-11-2017 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ik pas ook gehad maar, nu heb ik een gloed nieuwe j5 gekocht ( voor tijdelijk) via marktplaats voor 160 dus die nexus was toch al helemaal kapot.
Ga nu sparen voor LG v30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:42:
ja heb ik pas ook gehad maar, nu heb ik een gloed nieuwe j5 gekocht ( voor tijdelijk) via marktplaats voor 160 dus die nexus was toch al helemaal kapot.
Ga nu sparen voor LG v30 ;)
Eenmaal buiten garantie is het de investering niet meer waard denk ik :'(
Heb hem 2 weken geleden verkocht. in tussentijd maar een Iphone 5 uit de kast gehaald. Scherm is me een heus verschil 8) In geen jaren geen 4 inch meer vast gehad.
Heb mij gisteren ook een Oneplus 6 gekocht :) excited :D komt morgen toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sickmans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2023
Sinds gisteravond ook in een bootloop :(
Gelukkig nog 3 maanden garantie, dus vandaag opsturen naar Belsimpel.
Ben benieuwd, maar ongelooflijk dat er zoveel problemen zijn. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
Sickmans schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:13:
Sinds gisteravond ook in een bootloop :(
Gelukkig nog 3 maanden garantie, dus vandaag opsturen naar Belsimpel.
Ben benieuwd, maar ongelooflijk dat er zoveel problemen zijn. :-(
ja, vindt het ook. eigenlijk wat jammer want voor het geld dat ik er ooit voor heb betaald vond ik het echt een supergsm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sickmans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2023
Ja klopt, ik zou nog wel 2 jaar vooruit kunnen met deze telefoon als dit probleem niet meer voorkomt. Snel genoeg, prima scherm en camera. Vingerafdrukscanner werkt ook fijn, en verbindingen zijn ook stabiel. Wat heb je nog meer nodig?!
Pagina: 1