Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ibkornomaniac
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-11 19:40
Hallo ! Sinds dezemorgen zit ik met een raar probleem. De computer starte op, ledjes gingen aan en fans draaien. Na een paar seconden valt hij uit. En probeert hij opnieuw.

[YouTube: https://youtu.be/yyW21_qSaCY]

Soms blijft hij dit oneindig doen. Soms boot hij door na een keer of 3/4 ge-restart te hebben.

Als hij er dan eindelijk eens door geraakt blijft hij hangen op het ' Republic of gamers ' logo.

Hardware:

NZXT Source S340 Elite - Midtowermodel
AMD Ryzen 5 1600X - Processor
Crucial MX300 - Solid state drive
Seagate Barracuda ST4000DM005
Asus Crosshair VI Hero - Moederbord
G.Skill Trident Z RBG - DDR4
Dell S2716DG - LED-monitor
Corsair Hydro Series H110i Extreme Performance Liquid CPU Cooler
Corsair TX-M Series TX650M - Voeding (intern)
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti - Grafische kaart

Pc heeft een maand super vlot gebold. En nu niks meer natuurlijk :)

Cmos resetten verhelpt het probleem niet. Voeding zou perfect zwaar genoeg moeten zijn voor zover ik weet.

Ik hoop dat iemand een idee heeft of mij op de juiste weg kan zetten voor een oplossing te vinden :)

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11
Een bootloop is een veelvoorkomend probleem waar niet echt een één oorzaak is. Ik heb zelf bijvoorbeeld een aantal keer te maken gehad met een bootloop en vaak was de BIOS hiervan de oorzaak. Dit hoeft nog niet te betekenen dat dit bij jou ook het geval is, maar wellicht het proberen waard :)

Heb je toevallig onlangs de BIOS geüpdatet? Is dit succesvol gebeurd? De BIOS kan corrupt raken na een onvolledige update. Als je niets met de BIOS gedaan hebt kan je deze oorzaak uitsluiten.

Nadat je een CMOS reset hebt gedaan en de stroom er een tijdje af hebt gehad is het testen van de componenten de meest logische volgende stap. Je kunt bijvoorbeeld eerst de videokaart swappen, voordat je het hele systeem weer gaat ontmantelen.

Een hardware defect lijkt me niet echt voor de hand liggend aangezien het nog zeer recente hardware is, maar is zeker niet onmogelijk. Ik hoop dat hij snel weer up & running is zonder dat je iets hebt hoeven te vervangen :)

• ibkornomaniac
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-11 19:40
Bios is vorige maand geüpdate toen ik de pc in mekaar heb gezet. Daarna echter een maand zonder problemen gebold :)

Ik heb zon Cmos reset knop op het moederbord. Dit heb ik inderdaad al geprobeerd en reset doet het ook. De enkele keer dat hij wel boot kan ik in de bios zijn dat alles terug gereset is ( memory click en timings Enzo ).

Dus dan eens aan de hardware swap beginnen zeker. Zucht :p