Toon posts:

'soort van afzuigkap' (raad nodig)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ja ik heb een FAN 8*8 die op mijn CPU blaast maar deze warme lucht blijft in mijn case en als mijn case toe is raak ik wel +40° case dat is me een beetje té veel.
Nu wil ik dus een soort van kapje zetten dat de warme lucht onder de CPU opvangt (mijn voeding zit ook nog beetje in de weg) en dan via een buis afvoert naar een opening in mijn case waar dus die hete lucht uit kan.
Nu dit opvangkapje moet een 4-5cm (plaats tussen cpu en voeding) op 8 cm zijn.
Hoe kan ik dit maken en ik welk materiaal zodat ik het aan de voedingzijkant kan vastmaken (enige ideeen?)
En wat is de beste diameter van de buis zodat de lucht er goed en snel doorgaat zondere extra fan aan uiteinde van buis...

Ty

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Ik denk dat het uberhaupt wel verstandig is om evenveel intake fans als uittake fans in je pc te hebben.
Voor die buis zou ik gewoon ff naar de gamma lopen en dan bij pvcpijpen enzo kijken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Niet mee eens
Lucht gaat er makkelijker in dan uit
Minder intake, meer outtake!

Verwijderd

Topicstarter
Nu oke ik heb ooit nog een vraagje gesteld gehad ivm fans en toen zei iedereen zo van je moet ook intake bla bla daa rhad ik toen geen reet aan en nu ook niet,
oki ik zal morgen eens naar de gamma gaan voor een buisje maar welke DIAMETER??
en zo een kapje waar haal ik datte misschien dat van een of andere sotfzuiger afbreken of aaneensmelten?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien een idee: Neem een stuk witte flexiblele slang van de Gamma of Praxis (wit plastic met zo'n stalen draad erdoor heen, o.a. voor wasdrogers). Deze is 12cm doorsnee. Maak hem aan 1 kant vast aan de naar buiten blazende fan, en zet de andere kant over de CPU en koelblok heen. Zo zuigt ie de warme lucht bijna direct weer naar buiten. Ik weet niet of het werkt, zelf nooit geprobeerd, maar ik heb net een tbird 1.4 gekocht met een silverado, en als ie niet koel genoeg blijf wil ik dit wel eens gaan proberen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 21:52 schreef Microkid het volgende:
Misschien een idee: Neem een stuk witte flexiblele slang van de Gamma of Praxis (wit plastic met zo'n stalen draad erdoor heen, o.a. voor wasdrogers). Deze is 12cm doorsnee. Maak hem aan 1 kant vast aan de naar buiten blazende fan, en zet de andere kant over de CPU en koelblok heen. Zo zuigt ie de warme lucht bijna direct weer naar buiten. Ik weet niet of het werkt, zelf nooit geprobeerd, maar ik heb net een tbird 1.4 gekocht met een silverado, en als ie niet koel genoeg blijf wil ik dit wel eens gaan proberen.
Mooi plan maar ik kan dit niet doen want ik heb een FAN recht op mijn CPU blazen en dan staat die daar voor niks meer ;) (ty) Ik zou zeggen probeer het zelf ooit eens uit en laat het ons weten :)
Pagina: 1