Vanochtend heb ik een flesje water laten omvallen, deels over mijn Macbook Pro heen (rechterzijde, boven, waar cd/dvd drive zit en deel keyboard, hier kwam het water iig direct op). Er ging niet zo heel veel water overheen, maar genoeg om een probleem te veroorzaken. Ik heb m met een theedoek afgedroogd, toen even laten liggen, denk een half uur, en m stom genoeg aangezet (ventilator maakte veel geluid, begon weliswaar met opstarten maar viel voordat het zover was geheel uit - totaal ongv een halve minuut aan geweest). Ik ben overigens een leek en wist toen nog niet dat m aanzetten ongv het laatste is wat men moet doen in zo'n geval. Daarna onderkant opengemaakt zodat de inhoud zichtbaar werd, daar nog wat voorzichtig gedept met een droge doek en wat druppels water weggehaald. Ondersteboven gelegd in lege kast, deurtje dicht en niet meer aangeraakt. Dat is nu zo'n twaalf uur geleden.
Althans, net heb ik m even bekeken. Op het moederbord zit een heel klein vlekje, kleiner dan de nagel van een pink. Ziet eruit als kalk. De enige zichtbare schade, wat mogelijk niet heel veel zegt. Ben van plan m in ieder geval nog tot dinsdagmiddag te laten liggen (48 uur) en dan een poging wagen m aan te zetten.
Nu mijn vraag: dien ik dat vlekje weg te halen? Ik zag foto's van Macbooks met waterschade, en het gehele moederbord zat soms onder die witte kalk. Dat valt bij mij dus mee. Als het toch slim is de vlek te verwijderen, hoe? Ik las dat pure alcohol zich hiervoor leent. Zou ik bijv met een sponsje het kunnen deppen totdat het verdwijnt? Alvast dank voor de hulp. Andere tips zijn ook welkom. En een inschatting van de kans dat ik de Macbook nog zal kunnen gebruiken eveneens.
Althans, net heb ik m even bekeken. Op het moederbord zit een heel klein vlekje, kleiner dan de nagel van een pink. Ziet eruit als kalk. De enige zichtbare schade, wat mogelijk niet heel veel zegt. Ben van plan m in ieder geval nog tot dinsdagmiddag te laten liggen (48 uur) en dan een poging wagen m aan te zetten.
Nu mijn vraag: dien ik dat vlekje weg te halen? Ik zag foto's van Macbooks met waterschade, en het gehele moederbord zat soms onder die witte kalk. Dat valt bij mij dus mee. Als het toch slim is de vlek te verwijderen, hoe? Ik las dat pure alcohol zich hiervoor leent. Zou ik bijv met een sponsje het kunnen deppen totdat het verdwijnt? Alvast dank voor de hulp. Andere tips zijn ook welkom. En een inschatting van de kans dat ik de Macbook nog zal kunnen gebruiken eveneens.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 941263 op 03-07-2017 00:53 ]