Is Ultra HD bluray het waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 18:35
Heb net de volgende tv aangeschaft:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung UE49KU6400S Zilver€ 648,95€ 648,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,95

En heb nog een xbox one s staan. Nu wil ik graag het nieuwe speeltje proberen maar als ik zo de prijzen van Ultra hd blurays zie dan zijn die vaak 2x duurder dan standaard blurays. Nou is "is het het waard" natuurlijk een persoonlijke voorkeur voor iedereen maar ik vroeg me af of jullie vinden dat de extra kwaliteit de prijs rechtvaardigd. Zo is john wick 2 17 euro als normale bluray, en 50 euro ultra hd bluray.

ps. wist niet echt welk subforum deze vraag kon dus ik denk ik plaats het hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:18
TweakerLuke schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:31:
ps. wist niet echt welk subforum deze vraag kon dus ik denk ik plaats het hier :/
We zijn geen prullenbakje in General Chat... :N ;). Move naar het high fidelity hoekje. ;).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:01
Zelf kan ik het verschil nauwelijks zien en vindt het de meerprijs dus niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je op b.v. een site als blu-ray.com kijkt, dan zie je dat de meeste UHD schijfjes gewoon 2K upscales zijn.
Dat ligt echter niet aan het formaat, maar aan het feit dat veel films zijn 'afgewerkt' op 2K resolutie. Óók als deze in een hogere resolutie is geschoten!

Er zijn een paar uitzonderingen, maar ik wacht nog even met de aanschaf van UHD capabele apparatuur. En UHD schijfjes zullen vanzelf goedkoper worden.

Ik zie het overigens somber in voor films op een fysiek formaat. De verkoop van BR schijfjes stagneert al een tijdje. 3D BR is nooit aangeslagen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:42
Het is bij goede UHD's zeker de moeite waard, zeker in combinatie met de HDR ondersteuning mits je een tv hebt die dit ook goed kan ondersteunen.
Vindt zelf o.a. the Shallows, Lucy, Pan, the Revenant en Planet Earth 2 zeer de moeite waard.

Je X Box One S is een goede player hiervoor, al de Dolby Atmos ondersteuning geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:37

Audione0

Strijdt der titanen

dinandus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:49:
Het is bij goede UHD's zeker de moeite waard, zeker in combinatie met de HDR ondersteuning mits je een tv hebt die dit ook goed kan ondersteunen.
Vindt zelf o.a. the Shallows, Lucy, Pan, the Revenant en Planet Earth 2 zeer de moeite waard.

Je X Box One S is een goede player hiervoor, al de Dolby Atmos ondersteuning geprobeerd?
Ligt dit ook niet een beetje aan het format tv en de kijk afstand? Zelf heb ik geen UHD tv, en kan er weinig over zeggen, maar als je een relatief kleine tv hebt ( in bovenstaand geval 49'') en je zit er niet met je neus bovenop, lijkt mij het sterk significante verbeteringen te zien, zoals 480p naar 1080p vroegah.
Mijn ouders hebben een Panasonic 4K tv, uit de wat goedkopere serie, zelf heb ik een redelijk recent model Panasonic Full HD uit een dure serie (IPS panel met een hoop tierelantijntjes) en het beeld van mijn tv ziet er heel wat beter uit..

Persoonlijk vind ik als je naar beamers gaat kijken die UHD zijn een verbetering hebben tov een Full HD, zeker op groot format.

Zelf zou ik zien dat men op de Full HD TV's HDR ondersteuning geven ;)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 18:35
dinandus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:49:

Nog geen Dolby Atmos geprobeerd. Deze tv komt op mijn studentenkamer en weet niet of mijn medestudenten het waarderen als ik zo een setje koop ;) , heb je eventueel nog een aanrader?
Audione0 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Ligt dit ook niet een beetje aan het format tv en de kijk afstand? Zelf heb ik geen UHD tv, en kan er weinig over zeggen, maar als je een relatief kleine tv hebt ( in bovenstaand geval 49'') en je zit er niet met je neus bovenop, lijkt mij het sterk significante verbeteringen te zien, zoals 480p naar 1080p vroegah.
Mijn ouders hebben een Panasonic 4K tv, uit de wat goedkopere serie, zelf heb ik een redelijk recent model Panasonic Full HD uit een dure serie (IPS panel met een hoop tierelantijntjes) en het beeld van mijn tv ziet er heel wat beter uit..

Persoonlijk vind ik als je naar beamers gaat kijken die UHD zijn een verbetering hebben tov een Full HD, zeker op groot format.

Zelf zou ik zien dat men op de Full HD TV's HDR ondersteuning geven ;)
Hij komt in mijn studentenkamer en hij komt op ongeveer 2,5 meter te staan. Niet al te ver weg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-06 15:01
Hier kan je trouwens de schijfjes iets goedkoper krijgen, wel nog steeds tussen de 17 en 35 euro ongeveer: https://www.wowhd.nl

Op 49inch, zal vooral Hdr een meerwaarde zijn, want het resolutie verschil kan je waarschijnlijk niet zien

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Resolutie ga je niet zien op 49", behalve als je op een meter afstand gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Pak een film als vertigo ja ik weet dat de film. Ijna 60 jaar oud is. Die komt helemaal tot leven alsof die gister geschoten is. Ja hoor 35mm film kan 4k makkelijk aan en 70mm nog veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
Moet zeggen dat ik de prijzen van UHD-Blu-ray op Amazon.de ook nog mee vind vallen. :)

It's All In The "Mix"

Pagina: 1