Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mijn hopelijk toekomstige gamingpc :P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voornamelijk met dit systeem gamen en wil echt een pc wat voor nu en voor de toekomst goed is.
eventueel ga ik er ook mee streamen als het budget het mij toelaat.

mijn echt maximale budget is 1800 euro dit is met alles erop en eraan.

de componenten die ik op het moment heb uitgekozen zijn:

behuizing : Corsair Crystal 570x RGB ( kan ook de 470x RGB zijn )
moederbord: MSI Z270 gaming pro carbon
CPU: zelf zat ik te denken aan een Intel i5-7600K
GPU: Nvidia Geforce GTX 1060+ (zat te denken aan GIGABYTE AORUS GeForce GTX 1060 Xtreme edition)
werkgeheugen: G.Skill Trident Z RGB 16Gb DDR4-3000Mhz kit
geheugen: een ssd waar windows op kan en een 1Tb harde schijf
CPU koeler: be Quiet! Dark Rock 3
voeding: Corsair CX650

https://www.alternate.nl/...847aedbcf27b9d3cb8064eba6

zelf denk ik zerker dat ik aan geheugen genoeg heb maar ik weet zelf niet of ik aal 16GB ram genoeg heb en/of de GeForce GTX 1060 wel goed genoeg is voor mij. CPU werd mij deze geadviseerd.

zelf wil ik echt in mijn thema blijven voor de pc, namelijk zwart met RGB verlichting. Dus merk maakt me in principe niks uit als het maar in mijn thema past en betrouwbaar is.

geluidsniveau maakt me niet veel uit ik gebruik zelf een BOSE Quietcomfort 35 waar noise canceling in zit. energieverbruik maakt me ook niks uit.

Overclocken dacht ik zelf niet aan voor nu misschien iets voor in de toekomst als mijn pc achter begint te raken.

ik zou graag willen weten wat jullie van deze setup vinden en of jullie miss zeggen van nauw een GTX 1060 is toch net iets te weinig voor je. verder zou ik anders nog willen weten of deze setup aan mijn verwachting zou kunnen voldoen dat is 3/4 jaar goeie game ervaring.

alvast heel erg bedankt,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 23:25 ]

Verwijderd

Welk merk en type monitor heb je?

Verwijderd

Topicstarter
op op het moment echt een oude monitor maar wilde samen met de PC nog een ACER Predator X34 halen.

daarom wil ik echt niet hoger gaan als 1800 euro anders gaat het ten koste van de monitor

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 23:41 ]

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Leuke pc die je wil maken.
Het was wel handig geweest als je de vragen liet staan. Dat maakt het een beetje makkelijker voor ons. ;)

De Intel i5 7600k lijkt me zeker een uitstekende keuze. Indien je toch iets meer voor je geld wilt op dit moment zou ik je toch adviseren om voor bv. een AMD R5 1600 te gaan. Voor streaming is de Ryzen 5 1600 volgens mij ook heel wat beter. Een Intel i5 7600k blijft natuurlijk wel een zeer goede CPU. Ben je van plan deze te overclocken? Je zette erbij dat het voor later is. Maar het is aan te raden om dit vrijwel meteen te doen.

Voor ongeveer dezelfde prijs of een tientje meer kan je ook al deze GTX 1070 nemen. Dan zou ik eerder gaan voor de 1070, mocht je ooit nog eens zwaardere games willen spelen. Samen met je 7600k zou dat volgens mij weinig 'bottlenecks' mogen opleveren. (Zwarte kleur)

Met 16 GB aan geheugen zit je normaal gesproken wel goed. Dit is iets wat je makkelijk nog kan uitbreiden in de toekomst.

Met de voeding kan je wat proberen: Persoonlijk zou ik het iets safer spelen en gaan voor deze Coolermaster GM G750M Deze heeft bijna dezelfde prijs en lever 750W ook aan een 80+ bronze rating. Ook deels modulair. (Ook een zwarte kleur)

Voor onnodige kosten de besparen: Je hebt een redelijk dure CPU koeler. Misschien proberen om een iets goedkopere te vinden. Veel 'koelkracht' zal je hiermee niet verliezen.

P.s.: Vergeet ook zeker niet jouw SSD mee in rekening te brengen bij jouw build. Een capaciteit van minimum 250 GB is aan te raden. (M.2 ssd voor de snelste opslag?)

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Werk dit lijstje eerst eens af.
DAA beleid
Nieuw: topic templates

Verder kan ik je nu al verklappen dat je een GTX1080Ti zal moeten hebben, en niks minder gezien dat scherm. Een GTX1060 zal het behoorlijk moeilijk krijgen met een dergelijke resolutie, tenzij je graag alle settings flink omlaag gooit. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2017 00:16 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
DaniëlWW2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:07:
Werk dit lijstje eerst eens af.
DAA beleid

Verder kan ik je nu al verklappen dat je een GTX1080Ti zal moeten hebben, en niks minder gezien dat scherm. Een GTX1060 zal het behoorlijk moeilijk krijgen met een dergelijke resolutie, tenzij je graag alle settings flink omlaag gooit. :)
Adviseer hem anders meteen een Ti in SLI? 8)7

Erg overdreven. Een 1080 heb ik zelf en draait prima op 1440p. Hij zal hoogstwaarschijnlijk zijn oog op een 1060 hebben laten vallen vanwege de prijs, dus ipv hem dan een financiële crisis aan te praten kun je wellicht beter een andere monitor laten kiezen dan. Voor een 1060 kun je al beter af zijn met een mooi 1080p scherm bijvoorbeeld.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Royeboi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:19:
[...]

Adviseer hem anders meteen een Ti in SLI? 8)7

Erg overdreven. Een 1080 heb ik zelf en draait prima op 1440p. Hij zal hoogstwaarschijnlijk zijn oog op een 1060 hebben laten vallen vanwege de prijs, dus ipv hem dan een financiële crisis aan te praten kun je wellicht beter een andere monitor laten kiezen dan. Voor een 1060 kun je al beter af zijn met een mooi 1080p scherm bijvoorbeeld.
Hij heeft het over een scherm van meer dan €1000. Dan ben je echt gek als je een 1060 koopt, of een 1080...
pricewatch: Acer Predator X34A Zwart

Verder ook een budget van €1800. Ik bepaal hier niet hoe hij zijn geld uit moet geven. Ik adviseer alleen maar...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik zou zelf geen I5 CPU meer kiezen maar een Ryzen 1600 met bijbehorend B350 of X370 moederbord. Dan heb je gelijk ook wat minder noodzaak aan die dure koeler die je gekozen hebt. Met een budget als dit en de monitor die je op het oog hebt zou ik zeker ook neigen naar een 1080TI.

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Je moet wel weten dat je met een 1080ti en een i5 7600k, je een beetje een bottleneck zal creëren. Zeker niet bij alle games, maar Watch Dogs 2 bijvoorbeeld op 1440p gaat een 10%bottleneck maken. Als je dan ook nog eens wilt streamen ondertussen zal je toch eerder moeten gaan voor een Ryzen 5 1600x of iets dergelijks, omdat je de Cores dan goed kan gebruiken. (I5 heeft 4 Cores geen hyperthreading. R5 heeft 6 Cores wel hyperthreading.)

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Pagina: 1