Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35
Het pc-tje hing via hdmi aan de tv. De hdmi kwam uit de onboard aansluiting. Dit werkte tot vorige week, toen kreeg ik plotseling geen beeld meer op de tv. (controleer kabels melding in beeld)

Dus ik de pc opnieuw opstarten, geen beeld.
Dan maar eens met vga kabel (d-sub) naar een monitor, geen beeld.
Voor de zekerheid met andere vga kabel en daarna ook met andere monitor, geen beeld.
Kastje open en de cmos gereset, geen beeld.
Hardware uitbouwen en op een doos getest, geen beeld.
Cpu koeler eraf getrokken en schoon gemaakt en nieuwe koelpasta erop, geen beeld.
Pci-e kaart erin gestoken en via d-sub aangesloten, beeld whoohoo :P

Het systeem bleef in post hangen wachten tot ik eufi koos of windows, dus ik dook maar eens de uefi in.
Kijk ik bij de northbridge opties en merk dat daar eigenlijk alle onboard graphics opties weg waren en ik alleen nog maar pci-e als output kon kiezen. :/

In het internet geklommen op zoek naar een uefi update, gevonden en via usb netjes de uefi naar een hoger niveau getild (1.90), maar helaas blijven de onboard opties weg. :?

Nu is mijn trukendoos eigenlijk wel leeg. Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie om het spul weer via de onboard te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Euh...... Duuuussss.... :+

Bijzonder verhaal wel, maar ik ben bang dat je IGP inderdaad z'n bomgordel heeft laten afgaan. De enige manier om het zeker te weten is een andere CPU regelen die ook een IGP heeft (selecte chips hebben dit niet, meeste wel) en kijken wat die erover zegt. Misschien dat iemand nog een s1155 celeron of pentium heeft rondslingeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Simpel: de processor of het moederbord is gesneuveld.
Ik zet mijn geld op het moederbord.

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen3 op 03-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35
@nelizmastr Indeed duuuuuussss :+
@jeroen3 ;

Ik heb nog een 2600k draaien hier (ook lga 1155) maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik nog iets sloop.
Stel de mini-itx is rot, hoe veilig is het dan om daar m'n 2600k in te duwen? (ik heb daar ook de igp van nodig)

Verder kom ik op internet niet heel veel duidelijke gevallen tegen van een kapotte Intel igp, dus de kans dat het aan het moederbord ligt is aanzienlijk.

Edit, ow even een maandagmorgen momentje, ik moet de i3 in mijn andere pc testen natuurlijk 8)7
Ik zal eens kijken of ik dat vanavond nog getest krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door Hippocampus op 03-07-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Hippocampus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:29:
@nelizmastr Indeed duuuuuussss :+
@jeroen3 ;

Ik heb nog een 2600k draaien hier (ook lga 155) maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik nog iets sloop.
Stel de mini-itx is rot, hoe veilig is het dan om daar m'n 2600k in te duwen? (ik heb daar ook de igp van nodig)

Verder kom ik op internet niet heel veel duidelijke gevallen tegen van een kapotte Intel igp, dus de kans dat het aan het moederbord ligt is aanzienlijk.

Edit, ow even een maandagmorgen momentje, moet de i3 in mijn andere pc testen natuurlijk 8)7
Idd als je toch een soortgelijk systeem hebt, ff CPU swappen :)

Als je het bord van je htpc niet vertrouwt, idd even je 2600K aan de kant mieteren en kijken wat er gebeurt. Mocht de IGP ook niet in dat bord werken, idd IGP dood. Werkt-ie wel, dan zou het zomaar kunnen dat de traces naar de onboard video poorten rot zijn op de een of andere manier.

I reject your reality and substitute my own