Het pc-tje hing via hdmi aan de tv. De hdmi kwam uit de onboard aansluiting. Dit werkte tot vorige week, toen kreeg ik plotseling geen beeld meer op de tv. (controleer kabels melding in beeld)
Dus ik de pc opnieuw opstarten, geen beeld.
Dan maar eens met vga kabel (d-sub) naar een monitor, geen beeld.
Voor de zekerheid met andere vga kabel en daarna ook met andere monitor, geen beeld.
Kastje open en de cmos gereset, geen beeld.
Hardware uitbouwen en op een doos getest, geen beeld.
Cpu koeler eraf getrokken en schoon gemaakt en nieuwe koelpasta erop, geen beeld.
Pci-e kaart erin gestoken en via d-sub aangesloten, beeld whoohoo
Het systeem bleef in post hangen wachten tot ik eufi koos of windows, dus ik dook maar eens de uefi in.
Kijk ik bij de northbridge opties en merk dat daar eigenlijk alle onboard graphics opties weg waren en ik alleen nog maar pci-e als output kon kiezen.
In het internet geklommen op zoek naar een uefi update, gevonden en via usb netjes de uefi naar een hoger niveau getild (1.90), maar helaas blijven de onboard opties weg.
Nu is mijn trukendoos eigenlijk wel leeg. Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie om het spul weer via de onboard te laten lopen?
Dus ik de pc opnieuw opstarten, geen beeld.
Dan maar eens met vga kabel (d-sub) naar een monitor, geen beeld.
Voor de zekerheid met andere vga kabel en daarna ook met andere monitor, geen beeld.
Kastje open en de cmos gereset, geen beeld.
Hardware uitbouwen en op een doos getest, geen beeld.
Cpu koeler eraf getrokken en schoon gemaakt en nieuwe koelpasta erop, geen beeld.
Pci-e kaart erin gestoken en via d-sub aangesloten, beeld whoohoo
Het systeem bleef in post hangen wachten tot ik eufi koos of windows, dus ik dook maar eens de uefi in.
Kijk ik bij de northbridge opties en merk dat daar eigenlijk alle onboard graphics opties weg waren en ik alleen nog maar pci-e als output kon kiezen.

In het internet geklommen op zoek naar een uefi update, gevonden en via usb netjes de uefi naar een hoger niveau getild (1.90), maar helaas blijven de onboard opties weg.
Nu is mijn trukendoos eigenlijk wel leeg. Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie om het spul weer via de onboard te laten lopen?