Een goede kleine TV - onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Na jaren geen televisie gehad te hebben zit ik nu weer te denken om een smart-tv aan te schaffen. Maar aangezien mijn vrouw en ik allebei niet zo'n fan zijn van die lichtgevende muurpanelen zoeken wij naar een wat kleinere televisie. Ergens is in de range van 28 tot 37 inch. Aangezien ik op Tweakers goede verhalen hoor over OLED was dat mijn eerste zoekcriteria in de pricewatch. Ik kwam helaas van een koude kermis thuis ... 0 treffers. Een tv dan met een flinterdunne rand, nop. 4k? nop, 100 hz? Mwah. (m.u.v. een dure Loewe)

Nu ben totaal niet thuis in de wereld van de tv's, maar ik rijg de indruk dat het karig gezaaid is met de topmodellen in de genoemde range.

Waar ik nu op uit kom is bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Samsung UE32K5600AW Zilver

Of deze:
pricewatch: Philips 32PFS6401 Zilver

Ga ik van deze opties spijt krijgen? Of hebben jullie misschien nog meer punten die het overwegen waard zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je bij de meeste providers (kabel danwel IPTV) toch een kastje krijgt om mee te zappen, kijk eens naar een 4K monitor met speakers.

Je zegt topmodellen: die zijn tegenwoordig groot, want groter is beter. Onder 42" wordt eigenlijk nauwelijks meer gevraagd, dus nauwelijks gemaakt en dus nauwelijks aanbod. Heeft ws ook te maken met het feit dat full HD bijvoorbeeld onder de 32" al bijna niet meer te zien is, laat staan dat je op die grootte het verschil gaat zien tussen HD ready en 4K. Zeker als je op afstand zit.

Having said that: als je ziet wat een 46" 4K smart TV kost en kijkt wat een 27" 4K monitor kost, dan is die laatste meestal duurder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik denk dat je Loewe dankbaar mag zijn dat ze totaal tegen de stroom in een 100Hz Tv maken op dat formaat, dus wat wil je...
100Hz is nooit geweest zowat op de 32 inch markt.
Wil je tegen leuke prijs een 100Hz, dan ga je niet lager moeten gaan dan 40 inch, een Panasonic Ds630. Vergeet 4k helemaal maar, heb zelf een 43 inch, en mis 4k totaal niet op deze Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
reistier schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:33:
Ga ik van deze opties spijt krijgen? Of hebben jullie misschien nog meer punten die het overwegen waard zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Een verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:27
Is een Samsung Serif iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:29
Of je doet niet zo moeilijk en kijkt naar een wat grotere tv.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:32:
Of je leest de OP even goed zodat je weet dat TS en partner geen zin hebben in zo'n grote zwarte plaat in huis. Er zijn ook mensen die bewust de keuze maken om een TV klein te willen houden, om wat voor reden dan ook.

Een poosje geleden heb ik ook gekeken naar een kleinere TV. Uiteindelijk kwam ik ook in de richting van een beeldscherm uit. Aangezien, zoals hier boven vermeld, de meeste TV providers een kastje leveren met HDMI uit kun je net zo goed een scherm hebben die dat kan weergeven. Het slimme gedeelte zou je kunnen oplossen met een Apple TV of een Chromecast. Zelf doe ik alles met een AppleTV, we hebben dan ook geen TV abonnement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:32:
Dus omdat ik een grote auto wil rijden, ben jij moeilijk als je een kleine zoekt? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:29
Er is een hele wereld tussen 27" en 60", het verschil tussen 37" en 40" is minimaal en dan kan je wel meer "high-end" features vinden, terwijl de scheiding van "ik wil niet groter dan 37 inch" arbitrair is en ja dan vind ik dat je niet moet klagen dat je niet kan vinden wat je zoekt maar je eisen licht bijstellen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Nu online
Had ik ook naar gekeken inderdaad, alleen viel de prijs mij nogal tegen. Daarnaast gaan we de TV waarschijnlijk toch wegwerken in een kast of ergens achter. Maar het idee van een design element spreekt mij dan wel weer aan.
Sjah schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:03:
Ik denk dat je Loewe dankbaar mag zijn dat ze totaal tegen de stroom in een 100Hz Tv maken op dat formaat, dus wat wil je...
100Hz is nooit geweest zowat op de 32 inch markt.
Wil je tegen leuke prijs een 100Hz, dan ga je niet lager moeten gaan dan 40 inch, een Panasonic Ds630. Vergeet 4k helemaal maar, heb zelf een 43 inch, en mis 4k totaal niet op deze Tv.
Ik kan Loewe inderdaad wel waarderen, alleen zijn hun prijzen mij dan wel weer te gortig. Naar die Panasonic ga ik nog eens kijken, al ben ik bang dat die toch afvalt vanwege z'n grootte. Bedankt voor je tips!
sypie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:09:
Een poosje geleden heb ik ook gekeken naar een kleinere TV. Uiteindelijk kwam ik ook in de richting van een beeldscherm uit. Aangezien, zoals hier boven vermeld, de meeste TV providers een kastje leveren met HDMI uit kun je net zo goed een scherm hebben die dat kan weergeven. Het slimme gedeelte zou je kunnen oplossen met een Apple TV of een Chromecast. Zelf doe ik alles met een AppleTV, we hebben dan ook geen TV abonnement.
Wauw, dat wist ik nog niet! Een simpel beeldscherm kan dus ook voldoen als de provider maar een los kastje levert. Ik ga daar eens naar kijken. Misschien off-topic vraag, maar kan je met enkel AppleTV ook zenders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, met een AppleTV kun je geen zenders bekijken. Wat wij er mee bekijken is het NOS journaal via de NOS-app voor AppleTV en we kijken Netflix, ook via een app. Eigenlijk gaat alles via een App. Dus mocht er een AppleTV app zijn voor bijvoorbeeld RTL dan zou je daar misschien ook het een en ander mee kunnen bekijken, al dan niet tegen betaling.

Voor ons werkt de AppleTV prima, normale TV is doorgaans toch geen bal aan en het is altijd datgene wat je niet wilt zien wat er op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 09:36
Als je kiest voor een monitor is het verstandig om te gaan voor een va of ips paneel in verband met de beeldkwaliteit - vermijd tn panelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Croga

The Unreasonable Man

Ramon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:27:
Er is een hele wereld tussen 27" en 60", het verschil tussen 37" en 40" is minimaal en dan kan je wel meer "high-end" features vinden, terwijl de scheiding van "ik wil niet groter dan 37 inch" arbitrair is en ja dan vind ik dat je niet moet klagen dat je niet kan vinden wat je zoekt maar je eisen licht bijstellen.
En als je dan opschuift naar 40" is de grens ook weer arbitrair en kun je net zo goed 43" nemen. En als je 43" neemt is de grens weer arbitrair en kun je net zo goed 46" nemen. En als...... You get the point.

Ik wil graag 32" op mijn slaapkamer. Uitwijken naar 37" is een optie, groter dan dat is geen optie. Simple as that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

reistier schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:34:
Wauw, dat wist ik nog niet! Een simpel beeldscherm kan dus ook voldoen als de provider maar een los kastje levert. Ik ga daar eens naar kijken. Misschien off-topic vraag, maar kan je met enkel AppleTV ook zenders kijken?
Vrijwel elke provider in Nederland werkt met digitale signalen. De provider levert dan een apparaat mee die deze digitale signalen kan decoderen. Deze sluit je met HDMI aan op je tv. Als jij echter een monitor hebt die een HDMI ingang heeft kan je dit apparaat daar net zo goed op aansluiten.

Een monitor met speakers zorgt er voor dat je ook geluid kan afspelen. Anders moet je daarvoor een andere oplossing zoeken. Meeste van die kastjes hebben een aparte uitgang voor geluid (analoog dan wel digitaal).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Aangezien je jaren zonder tv hebt geleefd, wat heeft je doen besluiten er nu wel een te nemen?
Persoonlijk vind ik het aanbod van tv programma's tegenwoordig belabberd, buiten een enkel programma op de publieke omroep. Veel series en films kun je ook via Netflix bekijken.

Het journaal of goeden tijden slechte tijden is prima te volgen op een klein scherm, maar voor series/films met ondertiteling kan een klein scherm gecombineerd met enkele meters kijkafstand voor een niet al te beste ervaring zorgen. Ondertiteling kan bijvoorbeeld moeilijk leesbaar zijn, evenals kleine details.

Wellicht is een degelijke laptop dan ook een optie. Normaal uit het zicht, wanneer je een film/serie wilt bekijken zet je em op de salontafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je zou zelfs naar een oplossing als Plex kunnen kijken, deze ondersteund tegenwoordig ook live TV en DVR. Daarvoor moet je wel een premium pass aanschaffen, maar misschien de moeite waard aangezien dit maar 5 euro per maand kost en je zelfs een lifetime pas zou kunnen aanschaffen.

https://www.plex.tv/features/live-tv-dvr/

Hiermee kun je in nederland alle zenders ontvangen, zelf nog niet geprobeerd maar dit staat wel op de planning.

EDIT: Zie net dat je ook een tuner moet aanschaffen etc, dus niet zo makkelijk als dat ik gedacht had.

[ Voor 10% gewijzigd door Lawwie op 03-07-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 22:32
Ik ken mensen die de tv er uit hebben en een ipad pro hebben genomen. Hierop kijken ze via de gratis apps gewoon tv. Ik weet niet of dit voor jullie ook een optie zou zijn. Ze hebben de Ipad dat gewoon op de eettafel staan.

Heb je ook een beamer overwogen? Deze vallen ook niet op in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Nu online
LA-384 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:27:
Aangezien je jaren zonder tv hebt geleefd, wat heeft je doen besluiten er nu wel een te nemen?
Persoonlijk vind ik het aanbod van tv programma's tegenwoordig belabberd, buiten een enkel programma op de publieke omroep. Veel series en films kun je ook via Netflix bekijken.
Het is meer voor de kids, zodat ze een moment kunnen hebben om via netflix gezamenlijk een serie/filmpje te kijken.
alwind schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:41:
Ik ken mensen die de tv er uit hebben en een ipad pro hebben genomen. Hierop kijken ze via de gratis apps gewoon tv. Ik weet niet of dit voor jullie ook een optie zou zijn. Ze hebben de Ipad dat gewoon op de eettafel staan.
Heb je ook een beamer overwogen? Deze vallen ook niet op in de woonkamer.
Een beamer heb ik overwogen, maar wij hebben een vrij licht huis, en overdag vind ik een beamer dan toch niet zo mooi.
Daarnaast heeft het voor mij de voorkeur om een vast punt in huis te hebben, anders wordt er straks weer met een Ipad Pro door m'n kinderen door het huis gesleept. Maar toch bedankt voor de suggesties!
Lawwie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:34:
Je zou zelfs naar een oplossing als Plex kunnen kijken, deze ondersteund tegenwoordig ook live TV en DVR. Daarvoor moet je wel een premium pass aanschaffen, maar misschien de moeite waard aangezien dit maar 5 euro per maand kost en je zelfs een lifetime pas zou kunnen aanschaffen.

https://www.plex.tv/features/live-tv-dvr/

Hiermee kun je in nederland alle zenders ontvangen, zelf nog niet geprobeerd maar dit staat wel op de planning.

EDIT: Zie net dat je ook een tuner moet aanschaffen etc, dus niet zo makkelijk als dat ik gedacht had.
Ook een interessante optie! Ga ik ook naar kijken, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:57
Deze is qua formaat vrij ver van je verzoek, maar misschien het overwegen waard.
https://www.tvstore.nl/advies/samsung-the-frame.html of http://www.samsung.com/nl/tvs/theframe/overview/

Ik vind zelf grote tv's ook niks, ik heb een 32" staan. En ik zit te kijken naar iets als de samsung frame of de serif als opvolger.

[ Voor 9% gewijzigd door SeenD op 03-07-2017 10:47 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reistier schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Het is meer voor de kids, zodat ze een moment kunnen hebben om via netflix gezamenlijk een serie/filmpje te kijken.

[...]

Een beamer heb ik overwogen, maar wij hebben een vrij licht huis, en overdag vind ik een beamer dan toch niet zo mooi.
Daarnaast heeft het voor mij de voorkeur om een vast punt in huis te hebben, anders wordt er straks weer met een Ipad Pro door m'n kinderen door het huis gesleept. Maar toch bedankt voor de suggesties!

[...]

Ook een interessante optie! Ga ik ook naar kijken, bedankt!
Toevallig laatst op zoek geweest voor mijn caravan, maar heb hem nog niet. Beeldkwaliteit ken ik nog niet, maar is dit iets: https://www.obelink.nl/sa...3D1%26category_id%3D10005 ? :*)

Koop er een Chromecast bij voor Netflix en gaan. Tevens geschikt voor kabel Ziggo of KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:50
Met een ATV4 is het mogelijk om live TV te kijken. via bv https://www.knippr.nl/apple-tv. (mocht je nog geen tv dienst afnemen en enkel internet hebben, anders betaal je dubbel op) Mocht je heel handig zijn dan kun je ook via een tvheadend client tv kijken op je ATV4. Daarnaast zou je ook gebruik kunnen maken van bv je ziggo app en die dan weergeven op je ATV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:27:
Tenzij je TV zoals bij ons bijvoorbeeld in het boekenrek staat. Wij hebben er nu een die in de breedte net (5mm over) tussen de poten past dus onze grens is bijvoorbeeld niet zo arbitrair als hij voor jou kan lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullbyte
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 21:17
De grootte van de TV moet afhankelijk zijn van de afstand die je er van af zit icm. het gebruiksdoel. Wil je er op gamen/PC dan zou ik voor iets groters gaan. 28 inch is echt een monitor maat, veel te klein voor een TV.

[ Voor 16% gewijzigd door nullbyte op 03-07-2017 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:25
Bij kleinere TV's is de beeldkwaliteit minder kritisch.
Koop gewoon de beste 37' die je kan vinden, en maak die "smart" met ATV of een Chromecast.

4K op 37' is gewoon een grap.
100 Hz is eerder iets wat wel belangrijk is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nullbyte schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:14:
De grootte van de TV moet afhankelijk zijn van de afstand die je er van af zit icm. het gebruiksdoel. Wil je er op gamen/PC dan zou ik voor iets groters gaan. 28 inch is echt een monitor maat, veel te klein voor een TV.
Ik kijk thuis 55 inch, maar in mijn sleurhut op een oude Sony met toeter aan de achterkant. Volgens mij is dat ding nog geen 20 inch. Het is maar net hoe groot je eisen zijn. Dat is ieder voor zich. Mijn kids kijken op hun kamer ook tv via hun PC monitor van denk ik 24.

Eens echt mooi kijken vind ik ook groter beter, maar ieder zijn ding. Leven en laten leven!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Kleine tv-toestellen zijn niet populair genoeg en worden amper verkocht tenzij als tweede, of derde toestel in iemands keuken of caravan/mobilhome ofzo. Vandaar dat je veel minder keuze hebt hierin. Nu ontgaat het me wel waarom iemand persé zo een klein toestel wil maar dat zijn eigenlijk mijn zaken niet.

Wij hebben een 55 inch en ik vind dat persoonlijk nog vrij klein voor in onze woonkamer. Ik zou echt niet kunnen wennen aan een tv in postzegelformaat maar dat is uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Kijk ook eens bij de TV's voor caravans/Mobile homes, etc. Of de betere PC-schermen met HDMI ingang icm settop box van de kabelaar.

Hou er wel rekening mee dat je naar verhouding erg veel betaald. De vraag naar kleine, maar wel high-end schermen is zeer klein - dus voor de fabrikant is het relatief duur die in de markt te zetten/houden.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik heb zelf de Philips 32pfk5709/12 in de woonkamer staan (3 jaar oud). Voor mij is deze groot genoeg, smart gedeelte gebruik ik alleen youtube. Wel een minpunt is dat er een paar vervelende bugs in de software zit. Raspberry PI op hdmi, Sega Saturn en Sega Dreamcast via scart, kpn box via HDMI, werkt allemaal prima. Ik heb ook geen behoefte aan een groot scherm en 32 inch voldoet prima in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PinusRigida schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:11:
Kleine tv-toestellen zijn niet populair genoeg en worden amper verkocht tenzij als tweede, of derde toestel in iemands keuken of caravan/mobilhome ofzo. Vandaar dat je veel minder keuze hebt hierin.
Heb je cijfers? Vraag me toch af in hoeverre het niet een door de industrie ingegeven kunstimatige beweging is geweest naar groter en groter. Nu is het kleinste en nog steeds " luxe" 40 inch, maar volgens mij is daar de vraag dan ook groot, ik volg de Pw nog wel eens, en zie dat bij populaire uitlopende modellen de 50 inch doorgaans half jaar langer op de markt te krijgen is dan de 40 en 43, die zijn namelijk sneller weg.
Nu ontgaat het me wel waarom iemand persé zo een klein toestel wil maar dat zijn eigenlijk mijn zaken niet.
Misschien omdat de beste Tv de Tv is die uit staat (en niet de kamer domineert) in deze tijden van Tv kijken tussen de reclame door...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:46
Imho is er mee dan genoeg keuze tussen de 30 en 40 inch. Vergeet niet dat de dunne bezels een 40 inch TV al een stuk kleiner maken dan dat ze vroeger waren :P

Je moet alleen HDR, 4K en OLED laten vallen. Maar hoeveel voegt 4K en HDR nou toe op een 'kleine' TV? Ik zou gewoon een leuke Samsung van 40" halen met FHD display. Dan ben je voor een euro of 400 klaar en ik weet vrij zeker dat 'ie je niet tegen zal vallen :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb zelf een 32 inch Full HD met Ambilight. Philips 32PFL9604H/12
Maar 4K zit er niet op.
Geen OLED. Wel een superieure LCD-paneel van SHARP. :D
En een flinterdunne rand ontbreekt.
Smartgedeelte moet je maar vergeten.
Maar wel 100Hz en mooiere/voller geluid dan de hedendaagse TV's. :+

[ Voor 64% gewijzigd door MedionAkoya op 03-07-2017 18:21 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Heb je cijfers? Vraag me toch af in hoeverre het niet een door de industrie ingegeven kunstimatige beweging is geweest naar groter en groter. Nu is het kleinste en nog steeds " luxe" 40 inch, maar volgens mij is daar de vraag dan ook groot, ik volg de Pw nog wel eens, en zie dat bij populaire uitlopende modellen de 50 inch doorgaans half jaar langer op de markt te krijgen is dan de 40 en 43, die zijn namelijk sneller weg.
Tegelijk als ik in de PW kijk, zijn het primair tussen de 50" en 55" de modellen die bovenaan staan qua populariteit.

En natuurlijk maakt de industrie reclame en is voorstander van grote TVs, daar kan je nou eenmaal meer geld voor vragen. Tegelijkertijd als veel consumenten een 32" 4k TV wilde dan waren die er ook wel, dan kan je lekker geld vangen als fabrikant als je de enige bent die die aanbieden.

Maar TS zit dan wel in een bijzondere niche, eentje waar je een kleine TV wil, maar nog wel een hoop geld aan wil uitgeven. Want kleine TVs zijn er nog redelijk wat in de pricewatch. Maar 4k op een 32" is nogal vreemd natuurlijk. Dat ze primair er als 50Hz zijn en geen 100Hz verbaasd me zelf ook een beetje. Maar dingen als OLED en een flinterdunne rand zijn high-end zaken, en die ga je simpelweg niet op een budget TV vinden. En de vraag naar high-end kleine TVs geloof ik ook niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heb zelf voor in de slaapkamer onlangs een pricewatch: Sony Bravia KDL-32WD600 Zwart gekocht. Is eigenlijk geen 'echte' smart-tv, maar heeft wel een Netflix app en ook een Netflix knop op de afstandsbediening zitten. Heb er ook een CI+ module van Ziggo in waardoor er geen extra 'kastje' nodig is en alles met de afstandsbediening van de tv beheerd kan worden.

Volgens mij is het paneel wel 50/60Hz, maar voor puur wat Netflixen en af en toe wat zappen lijkt mij dat goed genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://assets.wehkamp.com/i/wehkamp/704830_eb_05?$pdp616x616$

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
37" wordt al jaren niet meer gemaakt en 28" 'tv's' zijn gewoon monitoren met een tuner dus blijft enkel de 32" over. Weet niet wat je onder flinterdun verstaat maar deze is wel aardig dun en van metaal pricewatch: Sony Bravia KDL-32WD757 Zwart
Ook nog eens in het zilver wat minder domineert in een ruimte als ie uit staat (net als de twee die je gevonden had). Geen 100Hz maar daar zijn genoeg misverstanden over het nut ervan dus de vraag is: een 100Hz want?

En blijkbaar is er wel een goede 32" te vinden in de Loewe dus onvindbaar is ie niet ... (wel net als bovengenoemde tv een beperke smart tv maar wel met een aantal apps).

40" is de nieuwe 32" en zelfs die worden steeds zeldzamer in 100Hz ...

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 03-07-2017 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reistier
  • Nu online
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Als ik heb voor mijzelf even opsom heb ik nu drie opties:

-Kopen van een 32 inch TV (bijv. deze https://tweakers.net/pric...g-ue32k5600aw-zilver.html)
-Kopen van een 32 inch Beeldscherm (bijv. deze https://tweakers.net/pric...s-328p6vjeb-00-zwart.html)
-Kopen van een 'exoot' zoals de Samsung Frame, Serif of Loewe.

De laatste optie valt prijstechnisch gezien gewoon af. Blijft over de keuze tussen een TV en een beeldscherm. Op dit moment zijn voor mij de voordelen als volgt:

TV
+goedkoper (ca. 350-400 EUR t.o.v. ca. 500-600 EUR)
+ingebouwde tuner (ook al heb ik die waarschijnlijk niet nodig, het geeft toch wat flexibiliteit)
+incl. afstandbediening
+betere boxen (weet ik niet zeker, maar dat gok ik even)
+smart tv, dus geen chromecast nodig

Beeldscherm
+Betere beeldkwaliteit (hoger contrast, hogere resolutie, betere kleurweergave)
+Hoogwaardigere uitstraling

Vragen die ik nu nog heb;
-Stel dat ik straks een beeldscherm heb met 2x HDMI (1x chromecast, 1x tv-tuner) hoe switch je daartussen? Een beeldscherm reageert niet op een afstandbediening lijkt mij. Ben ik dan veroordeeld tot de knopjes op/onder een beeldscherm?
-Is het mogelijk om een afstandbediening voor een chromecast te kopen? Of werkt een chromecast alleen m.b.v. je mobiel (die ik niet aan mijn kids wil geven) of een tv-afstandbediening (die dus niet bij een beeldscherm zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Op een TV met HDMI-CEC kun je de Chromecast laten pauzeren of de video stoppen met de afstandsbediening. Via een monitor kan dat enkel via het apparaat waarmee je de stream hebt gestart (mobiel, tablet)

De kwaliteit van speakers in een monitor is doorgaans wel echt om te huilen...

Je zou trouwens ook eens kunnen kijken naar een pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart Die heeft Netflix, een ingebouwde Chromecast-functie en een bluetooth afstandsbediening en werkt bovendien op 4k. Maar ik heb eerder het idee dat je enkel een Chromecast wilt voor Netflix, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Sjah schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Neen, cijfers heb ik niet, maar dat hoeft ook niet om te stellen dat kleine tv's (in het 28' tot 37' range zoals TS aangeeft) gewoon minder populair zijn bij de consument dan de middelgrote tot grote modellen. Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod; was er meer vraag naar geweest, zou er een groter aanbod zijn, dat groter aanbod is er niet, omdat er weinig vraag naar is, kwestie van populariteit dus.

Of het een kunstmatige beweging door de industrie zelf is naar groter en groter is best mogelijk en als dat zo is dan is dat met grote zekerheid omdat ze inspelen op de markt. Het ene hoeft het andere dus niet uit te sluiten.
[...]

Misschien omdat de beste Tv de Tv is die uit staat (en niet de kamer domineert) in deze tijden van Tv kijken tussen de reclame door...
Dat is subjectief en persoonlijk.
Er bestaan naast de woonkamer bij veel gezinnen ook 'mediakamers', cinemakamers of mancaves of hoe je het ook graag noemt waar een (grote) tv de kamer wel domineert.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 04-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Nu online
Mick1990 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:11:
Op een TV met HDMI-CEC kun je de Chromecast laten pauzeren of de video stoppen met de afstandsbediening. Via een monitor kan dat enkel via het apparaat waarmee je de stream hebt gestart (mobiel, tablet)

De kwaliteit van speakers in een monitor is doorgaans wel echt om te huilen...

Je zou trouwens ook eens kunnen kijken naar een pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart Die heeft Netflix, een ingebouwde Chromecast-functie en een bluetooth afstandsbediening en werkt bovendien op 4k. Maar ik heb eerder het idee dat je enkel een Chromecast wilt voor Netflix, correct?
Ik wil een Chromecast om inderdaad Netflix te kunnen streamen, maar ook een youtube filmpje o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
reistier schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:42:
[...]
Ik wil een Chromecast om inderdaad Netflix te kunnen streamen, maar ook een youtube filmpje o.i.d.
Met een Smart tv heb je natuurlijk geen Chromecast meer nodig, Netflix en Youtube apps zitten daar al bij inbegrepen (en een Chromecast moet je idd met een extern apparaat als een tablet of mobiel bedienen).
Enige punt is misschien nog dat de wifi ontvangst met een Chromecast stabieler kan zijn.

En je vergat de Sony als optie ;) . Een 32" Serif is trouwens ook 1000 euro en is ook 50Hz, zal niet beter zijn dan een KS5600 (de 40" is in feite ook enkel een KU6400 in een mooi jasje). Zag bij Wehkamp nog een Loewe van 799,- maar dat ziet er wel een stuk goedkoper uit dan die van rond de 1500 (die mogelijk ook slechts 50Hz is trouwens).

Op zich is een monitor geen slechte optie alleen moet je er wel speakers bij nemen die je ergens kwijt moet. Dat is dan ook meteen een pluspunt waarmee je beter geluid dan een gemiddelde tv krijgt (zo'n setup heb ik ook) ...
En met een HDMI Switch van 5 euro van de Action kan je makkelijk tussen Chromecast en Settop box wisselen met de bijgeleverde afstandsbediening.

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 04-07-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Kan me voorstellen dat je met zo een " kleine" Tv er soms rondom zit? Dan is het handig om na te gaan of je niet liever voor ips opteert, die heeft goede kijkhoeken. Aan jou om uit te zoeken wat die Samsung 5600 heeft. Dacht dat de Sony die apis noemt ips was.Mijn advies is blijf lekker weg van een monitor, je wilt een Tv, en echt wel dat die Tv's er ook wel mooi uitzien, althans redelijk mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reistier
  • Nu online
OK, bedankt voor jullie reacties. De keuze is gevallen op optie 1. Dus geen los beeldscherm met extra hardware, gewoon een 'simpele' smart-tv. Uit dit topic heb ik uiteindelijk 3 varianten gehaald. Twee Sony's en een Samsung.

https://tweakers.net/pric...are/519807;489097;545103/

De duurdere Sony lijkt mij kwalitatief de beste keus, maar dat is op basis van gevoel. Kan iemand misschien nog hier iets zinnigs over zeggen gezien het geringe verschil in specs tussen de samsung en de sony?

EDIT: ik zie nu dat Tweakers een mooie round-up heeft gehad met de grotere varianten van deze twee TV's:
reviews: Hdtv's rond de 600 euro: vier keer 49 inch getest

Hierbij Samsung nipt als winnaar uit de bus, maar wordt de Sony geroemd om de luxere uitstraling. Aangezien ik een hekel aan plastic uiterlijk hebt neig ik nu dus nog sterker naar de Sony. Iemand hier nog iets aan toe te voegen? :*)

[ Voor 33% gewijzigd door reistier op 05-07-2017 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:26
Als je een Chromecast hebt en een abbo bij bv Ziggo heb je in principe aan 1 HDMI aansluiting voldoende dus je hoeft dan niet te schakelen tussen 2.

Als je (in het Ziggo geval) de app installeert op je Smartphone/tablet dan kan je op die manier via de Chromecast streamen.
Je hebt dus dat extra kastje niet eens nodig (al krijg je die er volgens mij gewoon bij)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Netflix app van de Sony WD600 is goed en snel. De Youtube app daarentegen is best wel wat traag, maar voor af en toe is het prima. Wat wel handig is van beide apps is dat je ze gewoon via de App op je telefoon / tablet kunt bedienen als op dezelfde manier hoe dat naar een Chromecast zou gaan. Aan de andere kant bedien je Youtube dan gewoon via je telefoon en zul je weinig merken van de traagheid. Wisselen tussen zenders met een CI+ module duurt ongeveer 5 sec. De TV krijgt regelmatig updates, in een half jaar tijd al 3 keer dus dat is wel positief.

Het geluid vind ik zelf wel echt ondermaats. Voor in bed vind ik het meer dan prima, maar in de woonkamer waar een pricewatch: Sony Bravia KDL-48WD650 Zwart staat heb ik toch maar een soundbar gekocht en dat scheelt echt een hele hoop. Subwoofer is draadloos en daarom lekker te verstoppen. Daar ook al eens aan gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30
Wij hebben een 2e hands 24 inch monitor gekocht, die we als TV gebruiken. Met een Chromecast. Dat voldoet prima voor ons weinige gebruik. Het is wel klein, maar hij zit weggeklapt in de verrijdbare "salontafel" waardoor hij dus niet ver weg is. Want als ik hem op de muur tegenover zou hangen, zou de afstand uiteraard veeeel te groot zijn voor 24 inch.

Het bevalt wel aardig, en ik denk dat een 32 inch of in ieder geval 27 inch wel moet passen. Dan wil ik wel eens upgraden naar een betere monitor, wat kleuren en zwartwaardes betreft.

Als hij te voorschijn komt is dat samen met de twee speakers die omhoog komen (en ook nog klein subwoofertje aanwezig), zodat het geluid op orde is, en niet van de monitor zelf hoeft te komen (want dat is om te huilen natuurlijk)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reistier
  • Nu online
Om het hele verhaal nog even af te sluiten; gisterenavond heb ik dan uiteindelijk de knoop doorgehakt. Bij Coolblue heb ik de Samsung K5600 aangeschaft. pricewatch: Samsung UE32K5600AW Zilver
Sony was wat hoogwaardiger, maar Coolblue had van de Samsung een nette prijs voor een Tweedekansje waardoor het prijsverschil wel erg groot werd.
Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Pagina: 1