Print ondanks ware grootte toch in elkaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03 21:13
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, maar aangezien het driver gerelateerd lijkt te zijn, lijkt dit me de jusite plaats.

Voor een huwelijkscadeau heb ik een monopolyspel gekocht, waarbij je zelf de plaatjes kan printen voor de straten e.d. Er zijn ook stickervellen mee geleverd en de uiteindelijke template is een online app op mymonopoly.com. Bij het printen wordt uitdrukkelijk gezegd dat "aanpassen aan papierformaat" uit moet.
Ik print op een Samsung CLX 3175FW kleurenlaser.

Bij het printen wordt de afdruk toch iets in elkaar gedrukt, waardoor de print niet goed op het stickervel komt (5 stickers x 6 rijen). Als ik de afdruk naar PDF omzet en ik toon de PDF op het scherm (op 80% is het op het scherm precies A4) en ik leg het stickervel erlangs is dat perfect uitgelijnd. Op basis hiervan ligt het echt aan de printer.

Weet iemand een manier om dit op te lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door its_Muppet op 02-07-2017 22:35 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je het wel op A4 printen staan? Zowel in het printprogramma als in de driver.

Welk OS gebruik je eigenlijk?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:42
En dan zou de printer ook nog op borderless printen moeten staan, anders wordt de print toch nog iets kleiner vanwege de randen. Liever iets te groot geprint met een bleed edge dan te klein zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
F_J_K schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:47:
Heb je het wel op A4 printen staan? Zowel in het printprogramma als in de driver.

Welk OS gebruik je eigenlijk?
Op beide vragen: Ja.

OS is fully updated Windows 10 Pro
analogworm schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:02:
En dan zou de printer ook nog op borderless printen moeten staan, anders wordt de print toch nog iets kleiner vanwege de randen. Liever iets te groot geprint met een bleed edge dan te klein zeg maar..
Advanced printer settings zegt "Page border: Off"

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 12:16
Heeft je pdf software niet ook eigen printsettings die je ook nog moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
Pascal.A schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:26:
Heeft je pdf software niet ook eigen printsettings die je ook nog moet aanpassen?
Ik gebruik de (laatste?) versie van Adobe Reader. Ik ben aan het prutsen geweest met schalen (102%) en dan lijken de bovenste 3-4 rijen goed te staan, maar de onderste 2 niet. Het zijn stickers van ongeveer 2,5cmx2,5xm met een tussenruimte van 3 mm. Het komt dus erg nauw.

Ik zit er aan te denken om te kijken of ik niet een Wordtemplate met vakjes kan maken, maar dat zal echt een gekl00t worden met positioneren en testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
Of 1 groot (A4) stickervel en dan te knippen. Ik denk dat dat minder ergernis op gaat leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
its_Muppet schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:09:
Advanced printer settings zegt "Page border: Off"
Is dat niet gewoon dat er geen randje om je printwerk heen komt?

Waar je rekening mee moet houden is dat de printer van rand tot rand kan printen. Als dat niet het geval is dan kan het zijn dat de randen, de marges, verdeeld worden over de hoogte en breedte van je print waardoor alles dus in elkaar word gedrukt. Dus check even of je iets met printermarges kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

its_Muppet schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:27:
Als ik de afdruk naar PDF omzet
Waarom doe je dat, wellicht gaat het daarbij fout, bij het exporteren?

In Word kan je met stickervellen/etiketten werken en zelf een template met etiket grote, aantal rijen (verticaal en horizontaal) boven, onder en zij marges, etc.maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
Anoniem: 262853 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Waarom doe je dat, wellicht gaat het daarbij fout, bij het exporteren?
Om uit te sluiten of het aan de printer of aan de app lag heb ik de print nogmaals gedaan, maar nu naar PDF. Als ik het stickervel op mijn monitor leg, waarop ik de PDF open heb staan, komen de sticker precies overeen met de "print".
In Word kan je met stickervellen/etiketten werken en zelf een template met etiket grote, aantal rijen (verticaal en horizontaal) boven, onder en zij marges, etc.maken.
Ik ben bang dan hetzelfde probleem te krijgen. De plaatjes zoals ik nu uitprint zijn goed genoegondanks ietsjes kleiner. Alleen op het moment dat ik ze uitprint op het bedoelde stickervel komen ze dus voorbij de rand van de stickertjes.

[ Voor 16% gewijzigd door its_Muppet op 03-07-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:42
its_Muppet schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Om uit te sluiten of het aan de printer of aan de app lag heb ik de print nogmaals gedaan, maar nu naar PDF. Als ik het stickervel op mijn monitor leg, waarop ik de PDF open heb staan, komen de sticker precies overeen met de "print".

[...]

Ik ben bang dan hetzelfde probleem te krijgen. De plaatjes zoals ik nu uitprint zijn goed genoegondanks ietsjes kleiner. Alleen op het moment dat ik ze uitprint op het bedoelde stickervel komen ze dus voorbij de rand van de stickertjes.
Je bedoelt dat de print iets groter is dan de stikkers zelf? Dat is toch juist goed? Of dat je een witte rand overhoudt op je stikkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
analogworm schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Je bedoelt dat de print iets groter is dan de stikkers zelf? Dat is toch juist goed? Of dat je een witte rand overhoudt op je stikkers?
Zoals aangegeven, hij verloopt, dus als ik de onderste stickers van het vel haal, heb ik een half hoofd. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben?

Pagina: 1