Toon posts:

Verkeerde processor?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier ben en vriend van me en die heeft pas een nieuw systeem gekocht. Nou heeft hij een Athlon 1,3GHz met een asus a7a266 moederbord, alleen bij het opstarten en in de bios geeft hij aan 1133Mhz dus volgens mij heeft hebben ze in de winkel gewoon de verkeerde processor meegegeven!!! Of zou er gewoon iets verkeerds zijn in een setting :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Het komt wel vaker voor, dat een Athlon boven de 1Ghz niet meteen op de goede setting staat. Of dit ook vaak bij jouw soort mb voorkomt weet ik niet zeker. Kijk even in je BIOS en stel daar de goede waarde in.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Hier kun je in de bios niets aan de multiplier wijzigen, staat op 8,5 en kun je niets aan veranderen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
kijk dan gewoon ff op je core. dan weet je het zeker.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

8.5 x 133 = 1133 .. lijkt er idd op.

Verwijderd

lijk me vaag als hij een verlies van 200 MHz heeft.
ligt vast aan mobo (kan dus bios zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Alles is nieuw uit de winkel, draait gewoon goed. Alleen maar op 1133MHz en hij zit al met pasta aan de koeler vast dus core bekijken gaat niet zo 1-2-3... Lijkt er dus gewoon op dat ze de verkeerde processor hebben meegeven dus is dan gewoon een kwestie van ruilen in de winkel, maar denk kijk gewoon ff voor de zekerheid of dit niet een meerder voorkomen probleem is wat makkelijk te verhelpen is, natuurlijk lullig als je naar de winkel teruggaat en blijkt gewoon wel de goede te zijn :)

Verwijderd

Ik denk toch ook dat je een verkeerde CPU hebt.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Waar halen jullie dat nou allemaal vandaan, dat de processor niet goed zou zijn? Het komt gewoon heel vaak voor, dat moederborden de default-settings van een >1200Mhz Athlon niet herkennen. Om er maar 1'tje te noemen, de KT7 series van Abit heeft er moeite mee, op dit moment staat er een nieuwe BIOS release op de T.net frontpage hierover.

Ik acht de kans dus best groot, dat ook hier de settings niet helemaal kloppen. Je processor is niet gelocked, dus zet dat ding gewoon op 10*133 of 13*100, daar is 'ie voor gemaakt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:16
Ik acht de kans dus best groot, dat ook hier de settings niet helemaal kloppen. Je processor is niet gelocked, dus zet dat ding gewoon op 10*133 of 13*100, daar is 'ie voor gemaakt.
Ga je huiswerk maken! :D
het gaat hier om een A7A moederbord, daar kun je de multiplier niet mee veranderen.
Oftewel als ie vast staat op 8.5x133=1133 dan ben ik het toch met hlpdsk eens dat 't gewoon een foute is, doe eens 'n belletje naar de winkel ofzo..
1333 en 1133.. lijkt op elkaar hé, en fouten zijn ook maar menselijk.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 06 juli 2001 23:22 schreef Xtuv het volgende:
Ga je huiswerk maken! :D
<mode offtopic=on>
Neuh, 'k heb net vakantie :P
</mode>

- Pastor Richards @ VCPR

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 06 juli 2001 23:52 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

<mode offtopic=on>
Neuh, 'k heb net vakantie :P
</mode>
Goeie instelling! B-)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
CPU eruit gehaald en wat blijkt....... VERKEERDE CPU!!!

hehe is gewoon een 1133Mhz

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
|:(

Terugbrengen dus

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 01:36 schreef wasa het volgende:

Je kijkt toch ook effe wat voor cpu je hebt gekregen als je hem gekocht hebt :(

Verwijderd

Ze hadden mij ook eerst een 1133 gegeven terwijl ik een 1100 had gekocht... :)
Aleen jammer dat mijn mobo het niet ondersteunde... :( :( :(

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 01:36 schreef wasa het volgende:

Dat zei ik :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 07 juli 2001 08:07 schreef -.STEFAN.- het volgende:
Je kijkt toch ook effe wat voor cpu je hebt gekregen als je hem gekocht hebt :(
Da's nou juist het probleem. Heel veel mensen kopen een complete PC zonder dat ze er veel vanaf weten, dus een bedrijf kan zoiets gewoon ongestraft doen. Bovendien hebben de meeste mensen ook geen zin om ter plekke in de winkel de heatsink los te halen, omdat AMD toch best snel crushed, en de kans dat een winkel een verkeerde processor installeert is ook niet zo groot.

Maar goed, ik zat er dus ff naast wat de settings betreft :P

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Bij welke winkel had je die pc gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nix gekocht, heb hier gewoon een Athlon classic 550@700 draaien... had ik maar een 1,1 of 1,3 >:)

Maar die maat van me heeft hem bij Computerland (in Eindhoven)gekocht, eerst hadden ze hem daar de verkeerde Videokaart meegegeven, toen hadden ze hem een Big Tower zonder accesoires gegeven (niet die schroefjes, busjes, plaatjes om HD's vast te zetten, etc.) En nou blijkt dus ook nog dat ze de verkeerde CPU aan hem hebben meegeven |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 10:54 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Da's nou juist het probleem. Heel veel mensen kopen een complete PC zonder dat ze er veel vanaf weten, dus een bedrijf kan zoiets gewoon ongestraft doen. Bovendien hebben de meeste mensen ook geen zin om ter plekke in de winkel de heatsink los te halen, omdat AMD toch best snel crushed, en de kans dat een winkel een verkeerde processor installeert is ook niet zo groot.

Maar goed, ik zat er dus ff naast wat de settings betreft :P
Fouten maken is menselijk ;)

Maar 3x een fout maken zoals die mensen v.d. winkel, lijkt er meer op dat ze het expres doen :(

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Fouten maken is mensenlijk. Foutenfesteijn is dom!
Pagina: 1