Harddisk blijft lezen/schrijven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 17:25
Ik heb hier een pc staan met Windows 10 er op. Er zitten momenteel 4 hardeschijven in. Ik hoor sinds kort continu een hardeschijf "ratelen". Het bekende geluid als er een virusscan of zoekopdracht wordt uitgevoerd.

Ik denk dat ik weet welke hardeschijf het is, maar ik kom er niet achter wat de schijf bezig houdt. Ik kan in schijfbeheer alle schijven "offline brengen" behalve de desbetreffende schijf. Waarschijnlijk omdat hij in gebruik is op dat moment?

Het is overigens niet de systeempartitie, dat is een SSD.

Hoe kom ik er achter wat mijn schijf continu bezig houdt?

Beste antwoord (via F_J_K op 02-07-2017 22:54)

• SaN
DarkSide schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:22:
Resource monitor openen.
Gewoon taskmanger starten en dan tabblad performance. Daar kan je resource monitor openen.
En dan bij disk kijken wat er zoveel bezig is. Weet je welk proces en op welke disk.
Ok, dit is ongelofelijk dom, maar omdat ik het toch dankzij jouw hulp heb opgelost wil ik je dit niet onthouden. In resource monitor zag ik dat de schijf helemaal niet gebruikt werd. Alleen de C schijf, en dat is een SSD, dus die maakt geen geluid.

PC maar eens uitgezet (doe ik bijna nooit) en ik hoorde het nog steeds. Blijkt het mijn aquariumpompje te zijn :') Het aquarium staat op mijn bureau boven de pc.

Exact hetzelfde geluid als van een hdd... Toch bedankt, door jou wist ik dat ik ergens anders moest zoeken. _O-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Resource monitor openen.
Gewoon taskmanger starten en dan tabblad performance. Daar kan je resource monitor openen.
En dan bij disk kijken wat er zoveel bezig is. Weet je welk proces en op welke disk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• SaN
DarkSide schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:22:
Resource monitor openen.
Ok, dit is ongelofelijk dom, maar omdat ik het toch dankzij jouw hulp heb opgelost wil ik je dit niet onthouden. In resource monitor zag ik dat de schijf helemaal niet gebruikt werd. Alleen de C schijf, en dat is een SSD, dus die maakt geen geluid.

PC maar eens uitgezet (doe ik bijna nooit) en ik hoorde het nog steeds. Blijkt het mijn aquariumpompje te zijn :') Het aquarium staat op mijn bureau boven de pc.

Exact hetzelfde geluid als van een hdd... Toch bedankt, door jou wist ik dat ik ergens anders moest zoeken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

d:)b goed bezig.
Eentje om te onthouden mocht iemand iets uit zijn pc horen ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.