Toon posts:

Monitor en videokaart advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
nieuwe video kaart en monitor

Wat is je budget?
1100 tot 1200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik zat te denken aan gtx 1080 van MSI plus Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 - Gaming Monitor

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? mijn systeem op het moment is:
GTX 970 4gb GDDR5 OC edition
Intel (R) core (TM) i7-4790 @ 3.60ghz
24 gb ram
monitor: Asus VE278Q 1920x1080 tn 2ms
moederbord: Z87-G45 gaming
Voeding: Mod x stream pro 600 watt

Passen die nieuwe monitor en videokaart bij de rest en is dit een significante verbetering?

Jullie ideeën en meningen hoor ik graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ipv de 1080 kan ik ook voor de 1080 ti van aero gaan met een 4k scherm?

Verwijderd

Een 1080 Ti verbruikt wel wat meer dan een 970 of 1080. Welk merk en type voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Mod x stream pro 600 watt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 00:24 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-02 22:19
Ik zou als ik jou was eerst eens goed kijken naar op welke manier je je scherm gebruikt. Ik heb zelf namelijk een hele poos geleden een 4K scherm gekocht, omdat ik toen de extra werkruimte goed kon gebruiken ivm programmeren. Toen speelde ik ook nog veel RTS games en dan is een 4x zo hoge resolutie als Full HD natuurlijk wel baas. Maar ik heb onlangs mijn 4K scherm verkocht en een 1440p scherm gekocht met 165Hz refresh rate. Minder pixels dus, maar wel snellere refresh rate. Dit omdat ik tegenwoordig alleen nog maar shooters speel en dan heb je véél meer aan hogere refreshrate dan aan veel pixels.

Dus mijn tip is om dat eerst eens te onderzoeken.

https://freight.associates

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik mijn pc niet om te programmeren etc dus veel ruimte maakt mij niet zoveel uit het gaat mij er om dat de games die ik speel ( wow, gw2, lol, witcher 3, gta v etc.) er mooi uitzien en soepel verlopen. een 4k scherm is net zo duur als een 1440p scherm alleen is de 1440p scherm 144hz ipv 60hz van de 4k scherm ik denk dat dan de 144hz er mooier uitziet dan de 4k scherm ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 09:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In geval van een 27" zou ik ook voor 2560x1440 gaan. 3840x2160 is leuk op grotere schermen, anders is het niet te doen zonder te scalen. En scaling maakt zaken er nou niet bepaald mooier op.
Tel daarbij op dat je dan naar 144Hz kan, en dan is het wel de moeite om voor een 2560x1440 scherm te gaan.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:42
"Mooi uitzien" ligt vaak aan de instellingen van de graphics, en minder in het aantal pixels van de monitor....
Soepel ligt aan het aantal hz.

Ik zou kijken of je ergens kan kijken naar een 144hz 1440p monitor en een 60hz 4k monitor, en kijk of je veel verschil ziet.

Zelf ben ik bijvoorbeeld van een 2560x1600 scherm naar een 2560x1080 scherm gegaan. Dus een lagere resolutie. Ik wilde ook 4K, maar zag dat ik mijn scaling nu al op 150% had staan... dus met die extra resolutie deed ik nu al niets.

Kijken/uitproberen is altijd de moeite waard bij dit soort beslissingen. Sommige mensen zweren bij 4k, en anderen vinden 1440p meer dan genoeg. Net als dat sommige mensen gek worden van 60hz en 200+hz willen waar anderen het 60hz prima vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik hou het bij een 1440p scherm 144hz ik denk dat ik hiermee beter uit de bocht kom, is mijn 1080 ti overkill ? haal ik met een gewone 1080 144hz niet ?

het verschil is 200,- tussen de TI en de gewone met de ti kan ik wel langer doen als ik ooit nog naar 4k wil.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 11:52 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Een Ti heeft theoretisch nog steeds zin op 1440p144Hz. In de praktijk zul je in de zwaardere games zoals de door jou genoemde gta V echter op een CPU bottleneck zitten, waardoor de praktische meerwaarde klein wordt.

Verwijderd

Ligt eraan hou oud die is maar als dat 6 jaar of ouders is zou ik daar geen 1080 Ti op aan willen sluiten. De kwaliteit is namelijk erg matig en de kans is groot dat de voeding instabiele en onjuiste spanningen levert.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu wordt een bottleneck voor de ti ? Ik weet zo niet meer wanneer ik hem gekocht heb dankje dat ik een nieuwe power supply moet kopen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:44:
Mijn cpu wordt een bottleneck voor de ti ?
In cpu bound games als bijvoorbeeld GTA wel maar dat is normaal. Een i7-4790 kan prima een 1080 Ti aan.
Ik weet zo niet meer wanneer ik hem gekocht heb dankje dat ik een nieuwe power supply moet kopen ?
Aan zo'n matige voeding zou ik geen videokaart van €800,- toevertrouwen. Als je een 1080 Ti kan betalen moet een nieuwe goede voeding van rond de €80, pricewatch: Corsair TX550M V2, ook wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er wel vanuit gaan dat ik nog wel de meerwaarde merk van de ti bij bijvoorbeeld andere games niet dat mijn CPU de ti afremt zeg maar een klein beetje kan ik me voorstellen maar ik hoop wel fantastische beelden te zien op mijn nieuwe beeldscherm :p nee een nieuwe voeding lijkt me dan geen probleem, de voeding je laat zien trouwens is 550 watt moet ik niet minimaal 600 watt hebben voor de ti ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 20:56 ]

Verwijderd

550w is ruimschoots genoeg, je zal ingame net over de 300w gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Corsair VS650 650W ATX Zwart is die goeg genoeg ?

Verwijderd

Topicstarter
GTX 1080TI Founders edition + Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 + Corsair VS650 650W ATX besteld komt morgen binnen! ik kan niet wachten om het te gaan testen en hopelijk versteld staan van het resultaat. iedereen bedankt voor uw mening! wordt erg gewaardeerd!

Verwijderd

Stuur maar terug. De VS650 is geen goede voeding. Jammer dat je geen goedbedoelde adviezen aanneemt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je geen goed bedoelde adviezen aanneemt ? De voeding die je adviseerde kon ik niet vinden en ik dacht dat deze prima was

Verwijderd

Topicstarter
CORSAIR tx650m is dit ook een goede optie?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie niet tegenspreken of beledigen maar ik heb nog me twijfels of 550 watt wel genoeg is voor een gtx 1080ti ik lees overal minimaal 600/650 watt, welke 650 voedingen kunnen jullie mij aanraden?

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Kort gezegd:
Een wattage van 650 staat er bij vermeld, omdat de fabrikant niet weet wat voor soort voeding de desbetreffende consument heeft. Aangezien er heel veel prutje voedingen in omloop zijn die inwendig van zeer matige kwaliteit zijn kiest de fabrikant het zekere voor het onzekere en zet er dan zo'n wattage bij, zodat hij in ieder geval niet fout zit als er achteraf problemen blijken te zijn.

Aangezien ik en andere al uitstekende voedingen hebben aanbevolen (die qua inhoud wel top zijn) is 550 watt dus meer dan genoeg. Ik durf je zelfs nog te zeggen dat je 200 watt overhoudt (zonder overclock) als je zo'n voeding neemt. Lees dit maar eens door Voeding advies en informatie topic - Deel 33 Hierin staat vermeld welke voedingen je moet nemen en welke je juist moet vermijden.

Edit: neem geen FE edition van je gtx 180ti. Deze koeling is minder goed en maakt veel meer lawaai dan een kaart zoals deze pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G of pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X

[ Voor 20% gewijzigd door theman36 op 04-07-2017 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan stuur ik de voeding die ik besteld ge terug en neem ik 1 van de voorgestelde voedingen :) ja de fe editie heb ik wel gedaan als ik hier een andere wil kopen is die direct 50 euro duurder extra geluid maakt me niet veel uit qua warmte zat ik wel aan te denken maar heb wel wat fans in me kast (storm tooper kast) hopelijk is dat genoeg ik zal ook niet hele dagen dag en nacht gamen
Pagina: 1