[F25] Toetsenbord werkt na inloggen pas na wissel usb port

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:55
Dag Tweakers,

Heb al een geruime tijd een klein probleempje. Wanneer ik me in log, werkt me toetsenbord. Na inloggen werkt met toetsenbord niet meer. Maar wanneer ik veranderd van USB poort werkt de toetsenbord terug.

Ik kan de toetsenbord laten werken maar daarvoor moet ik gnome-software-3.22.7-1.fc25.x86_64 verwijderen.

DE: GNOME Versie 3.22.2

Beste antwoord (via MiAnVaSa op 18-07-2017 20:56)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik had iets wat er niet ver van lag: mijn toetsenbord werkt na ~30s niet meer. Als ik swap van USB poort is het daar ook na even gedaan.

Bleek aan de firmware updater te liggen. Ik heb een bug gelogged, maar die is nog niet opgelost.
Probeer even:
systemctl mask fwupd.service
Daarna even rebooten om te testen. Mocht het niets blijken te zijn, dan even terug unmasken en opstarten:
systemctl unmask fwupd.service
systemctl start fwupd.service

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het Kroeg-topic is niet bedoelt voor dit soort vragen. Dat staat heel duidelijk in de topicwaarschuwing. Ik heb je reactie daarom naar een apart topic gezet.

Heb je naast deze zaken nog verder gekeken? Heb je nog bepaalde instellingen in Gnome gemaakt? Waarom zou het verwijderen van gnome-software het probleem oplossen (bron?) en waarom doe je dit niet? Heb je ook met een andere distro getest? Andere desktopomgeving zoals Mate, KDE of Xfce geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Omdat ik Gnome-Software verwijderd heb en getest heb en dit werkt perfect. Heb geen andere distro gebruikt, onder Windows werkt de toetsenbord wel.

Heb geen bepaalde instellingen gemaakt in Gnome. Andere desktopomgeving nog niet geprobeerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik had iets wat er niet ver van lag: mijn toetsenbord werkt na ~30s niet meer. Als ik swap van USB poort is het daar ook na even gedaan.

Bleek aan de firmware updater te liggen. Ik heb een bug gelogged, maar die is nog niet opgelost.
Probeer even:
Daarna even rebooten om te testen. Mocht het niets blijken te zijn, dan even terug unmasken en opstarten:

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

probeer eens een USB2.0-poort ipv. 3.0 (achterop je PC zitten er soms nog een paar)

[ Voor 7% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-07-2017 19:19 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
H!GHGuY schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:05:

Probeer even:
Zal ik eens proberen bedankt.
MrJayMan schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:19:
probeer eens een USB2.0-poort ipv. 3.0 (achterop je PC zitten er soms nog een paar)
Heb enkel USB 2.0 is nog een oude computer :)

[ Voor 17% gewijzigd door MiAnVaSa op 09-07-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
H!GHGuY schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:05:

Probeer even:
Door de onderstaande commando in te geven werkt me toetsenbord terug.

Had al geupdate naar F26 in de hoop dat probleem opgelost ging zijn. Maar dankzij jou is probleem van de baan.
Pagina: 1