Beste mede-tweakers,
De laatste tijd ervaar ik langzaam internet op eduroam (netwerk op universiteiten). Dit was altijd super snel, maar ineens (paar weken terug) bijzonder langzaam. Minuten wachten op het laden van een pagina langzaam, ik kan niet eens pdf'jes meer downloaden zonder een week te wachten.
Toestel: surface pro 3
De oplossingen vanuit de universiteit hebben niets uitgehaald:
- resetten netwerk adapter
- terugzetten drivers
- drivers updaten
- netwerk vergeten en weer opnieuw inloggen
- troubleshooters
- handmatig alle instellingen langslopen
Toen heb ik de ultieme oplossing (
) van de ICT helpdesk uitgevoerd: Windows 10 er opnieuw op vanaf een usb stickje. Ook dit heeft niets uitgehaald.
Daarnaast heeft de ICT dienst a.d.h.v. mijn MAC adres mijn logs opgehaald en er wordt wel gewoon verbinding gemaakt.
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen, maar het kan toch niet zo zijn dat mijn internet ineens zo langzaam is op een specifiek netwerk? Op andere netwerken (e.g. bij mij thuis) is het gewoon op normale snelheid.
Ben benieuwd of iemand nog tips heeft.
De laatste tijd ervaar ik langzaam internet op eduroam (netwerk op universiteiten). Dit was altijd super snel, maar ineens (paar weken terug) bijzonder langzaam. Minuten wachten op het laden van een pagina langzaam, ik kan niet eens pdf'jes meer downloaden zonder een week te wachten.
Toestel: surface pro 3
De oplossingen vanuit de universiteit hebben niets uitgehaald:
- resetten netwerk adapter
- terugzetten drivers
- drivers updaten
- netwerk vergeten en weer opnieuw inloggen
- troubleshooters
- handmatig alle instellingen langslopen
Toen heb ik de ultieme oplossing (
Daarnaast heeft de ICT dienst a.d.h.v. mijn MAC adres mijn logs opgehaald en er wordt wel gewoon verbinding gemaakt.
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen, maar het kan toch niet zo zijn dat mijn internet ineens zo langzaam is op een specifiek netwerk? Op andere netwerken (e.g. bij mij thuis) is het gewoon op normale snelheid.
Ben benieuwd of iemand nog tips heeft.