Beste tweakers,
Ik heb een PC van rond de €1100 (exclusief beeldscherm) samengesteld voor een klasgenoot. Er zullen vast wel aandachtspunten zijn die ik over het hoofd gezien heb, daarom zou ik jullie feedback erg waarderen
.
Wat wil hij doen met zijn nieuwe systeem?
Gaming en af en toe wat Twitch streaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1100 lijkt hem wenselijk, echter kan daar ook wat vanaf/bij (±€75) als hij daarmee een betere price/performance ratio kan realiseren.
Zijn er componenten of randapparatuur die hij al heeft en mee wil nemen naar zijn nieuwe systeem?
Nee.
Wat denkt hij allemaal nodig te hebben?
Een SSD lijkt me vanzelfsprekend in 2017, maar hij wil ook een extra HDD voor goedkope massaopslag. Verder heeft hij niets extra's nodig.
Heeft hij nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed werkt vindt hij het prima.
Heeft hij nog bepaalde eisen/wensen?
Qua case heeft hij graag een stille case van Micro-ATX of ATX formaat met een niet al te 'tacky' uiterlijk.
Gaat hij overklokken?
Hij is (nog) niet van plan te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Vooral met het moederbord zit ik in de knel. Ik heb een moederbord uit de Best Buy Guide van deze maand gekozen, echter baart de 4 pin CPU connector me wat zorgen. Ik vrees dat er hierdoor weinig ruimte is voor overclocken (in de toekomst). Ik vraag me daarom af of dit moederbord van ASUS niet een betere keuze is: pricewatch: Asus Prime B350M-A. Verder heb ik gelezen dat Ryzen vaak problemen heeft met high-frequency RAM, is dit nog steeds het geval?
PS: Sorry voor mijn vreselijke formatting
.
Ik heb een PC van rond de €1100 (exclusief beeldscherm) samengesteld voor een klasgenoot. Er zullen vast wel aandachtspunten zijn die ik over het hoofd gezien heb, daarom zou ik jullie feedback erg waarderen
Wat wil hij doen met zijn nieuwe systeem?
Gaming en af en toe wat Twitch streaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1100 lijkt hem wenselijk, echter kan daar ook wat vanaf/bij (±€75) als hij daarmee een betere price/performance ratio kan realiseren.
Zijn er componenten of randapparatuur die hij al heeft en mee wil nemen naar zijn nieuwe systeem?
Nee.
Wat denkt hij allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,95 | € 215,95 |
1 | ASRock AB350M-HDV | € 73,25 | € 73,25 |
1 | MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC | € 397,- | € 397,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Fractal Design Define Mini C | € 78,- | € 78,- |
1 | Samsung 24F350FHU Zwart | € 130,50 | € 130,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 66,- | € 66,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,05 | € 84,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.238,70 |
Een SSD lijkt me vanzelfsprekend in 2017, maar hij wil ook een extra HDD voor goedkope massaopslag. Verder heeft hij niets extra's nodig.
Heeft hij nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed werkt vindt hij het prima.
Heeft hij nog bepaalde eisen/wensen?
Qua case heeft hij graag een stille case van Micro-ATX of ATX formaat met een niet al te 'tacky' uiterlijk.
Gaat hij overklokken?
Hij is (nog) niet van plan te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Vooral met het moederbord zit ik in de knel. Ik heb een moederbord uit de Best Buy Guide van deze maand gekozen, echter baart de 4 pin CPU connector me wat zorgen. Ik vrees dat er hierdoor weinig ruimte is voor overclocken (in de toekomst). Ik vraag me daarom af of dit moederbord van ASUS niet een betere keuze is: pricewatch: Asus Prime B350M-A. Verder heb ik gelezen dat Ryzen vaak problemen heeft met high-frequency RAM, is dit nog steeds het geval?
PS: Sorry voor mijn vreselijke formatting