Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer24nl
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo allemaal,
Ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen de HP Omen 15-ax280nd en de MSI GP62MVR 6RF-233NL.
Ik ga volgend jaar een studie doen met programmeren en moet dus een goede cpu hebben. Daarnaast wil ik ook een matige gpu om nog een beetje te kunnen gamen bij vrienden enzo, niets speciaals.

Redenen waarom ik twijfel:

Prijsverschil is 150 euro in voordeel van de HP
MSI heeft wel een GTX 1060 waarop je veel meer kan dan een 1050
HP heeft een mooier strakker design vind ik en is ook wat dunner en lichter.
De MSI heeft een wat fijner toetsenbord
Ik zou mijn huidige pc kunnen verkopen (eventueel) als ik de MSI koop, met de HP niet want die kan mijn 144Hz monitor niet ondersteunen en heeft een te matige GPU voor serieus gamen.

Ik heb hier een daar gelezen dat de HP omen echt shitte bouwkwaliteit heeft en temps, iemand die ermee ervaring heeft?

Alvast bedankt voor het lezen! :)

Edit:
Verkeerde link naar de HP omen laptop, dit is de goede:
pricewatch: HP Omen 15-ax280nd

[ Voor 8% gewijzigd door killer24nl op 02-07-2017 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De HP = slank en rank, maar de koeling van de MSI is aanzienlijk beter. De MSI is zijn geheel beter, maar dat had je zelf ook al opgemerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer24nl
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:33:
De HP = slank en rank, maar de koeling van de MSI is aanzienlijk beter. De MSI is zijn geheel beter, maar dat had je zelf ook al opgemerkt. :)
Ik vindt de HP gewoon een stuk mooier maar ben bang dat de kwaliteit echt niet goed is. Ik heb hier en daar posts gelezen dat de CPU maarliefst 93 graden celsius wordt tijdens het gamen en dat de laptop met gemak kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

killer24nl schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Ik vindt de HP gewoon een stuk mooier maar ben bang dat de kwaliteit echt niet goed is. Ik heb hier en daar posts gelezen dat de CPU maarliefst 93 graden celsius wordt tijdens het gamen en dat de laptop met gemak kapot gaat.
Dat klopt, maar dat gaf ik ook aan. Met de MSI heb je dit hitte probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer24nl
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:24:
[...]
De MSI is wel iets dikker en ziet er minder strak uit, maarja looks is ook niet alles. De enige reden waarom ik nog voor de HP wil gaan is omdat ik echt verliefd ben geworden op hoe die eruit ziet. Ik kan gewoon niet kiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

killer24nl schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:04:
[...]

De MSI is wel iets dikker en ziet er minder strak uit, maarja looks is ook niet alles. De enige reden waarom ik nog voor de HP wil gaan is omdat ik echt verliefd ben geworden op hoe die eruit ziet. Ik kan gewoon niet kiezen!
Je zegt dat je verliefd bent geworden op het uiterlijk van de HP. Dan heb je je keuze toch al gemaakt, of zie ik dat verkeerd?

Als je kiest met je hart, dan kies je voor de Omen. Als je met je verstand kiest, dan kies je voor de MSI.

Veel succes in je keuze, maar laat alsjeblieft wel even weten wat je uiteindelijke keuze geworden is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killer24nl
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:53:
[...]
Je zegt dat je verliefd bent geworden op het uiterlijk van de HP. Dan heb je je keuze toch al gemaakt, of zie ik dat verkeerd?

Als je kiest met je hart, dan kies je voor de Omen. Als je met je verstand kiest, dan kies je voor de MSI.

Veel succes in je keuze, maar laat alsjeblieft wel even weten wat je uiteindelijke keuze geworden is. :)
Ik laat het je weten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:24:
[...]
Als die 93°C de max is kan de CPU daar in elk geval tegen :+ .
Of je dat wil is iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:56:
[...]

Als die 93°C de max is kan de CPU daar in elk geval tegen :+ .
Of je dat wil is iets anders.
:P

Ik zou het in ieder geval niet willen, maar goed...een ieder kan en zal er een andere kijk op hebben. @killer24nl geeft aan verliefd te zijn geworden op het uiterlijk, en dan is het donders moeilijk om nog met je verstand te kunnen kiezen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Als ik de omen vast heb in de mediamarkt ben ik altijd blij dat ik een AW heb. De AW voelt heel solide (en is dat ook), de HP niet.

Maar het uiterlijk is mooi en neutraal ja.
Pagina: 1