Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ondertiteling (veel scrubben, video converteren)

Pagina: 1
Acties:

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe laptop voor haar vertaalwerk. Ze heeft nu een pricewatch: HP 15-ay081nd maar dat is niks. Opzich werkt het wel, maar er zijn toch net te veel haperingen, en je kan sowieso niet meerdere programma's (vertaal programma + browser / spotify) soepel naast elkaar draaien.

Een wat snellere laptop is dus nodig, en het zou mooi zijn als deze ook even mee kan.
De laptop moet een numeriek toetsenbord hebben, maar wel rond de 15 inch (niet zo'n mega media apparaat).

De laptop wordt gebruikt voor vertalingen / ondertiteling. Hierbij gebruik je een programma (in dit geval Spot) waarin je de video ziet, naast je teksten. Vervolgens ga je telkens een paar frames vooruit gaat, of een paar seconden terug. Je bent de hele tijd heen en weer aan het springen in de video. Ik heb geen idee of dit iets is waar een OK videokaart bij gaat helpen, of dat het vooral gaat om de CPU? Een SSD lijkt mij hier ook goed voor, als die er niet al in zet heb ik er nog wel een liggen.

Wat andere threads lezende kwam ik de pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15 (80SV00K5MH) tegen die al een stuk beter klinkt. Weet iemand hier iets over te zeggen?

Wat is je budget?
Het budget is zo'n 750 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Een beetje draagbaar zou wel fijn zijn, liefst 15 inch. Hij zal vooral gebruikt worden met een lader in de buurt, maar wordt wel meegenomen in de trein en het is prettig als de batterij het dan een uur of 2/3 kan uithouden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het moet een Windows laptop zijn, verder niet zo veel voorkeur.

Verwijderd

Heedless schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:11:
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe laptop voor haar vertaalwerk. Ze heeft nu een pricewatch: HP 15-ay081nd maar dat is niks. Opzich werkt het wel, maar er zijn toch net te veel haperingen, en je kan sowieso niet meerdere programma's (vertaal programma + browser / spotify) soepel naast elkaar draaien.

Een wat snellere laptop is dus nodig, en het zou mooi zijn als deze ook even mee kan.
De laptop moet een numeriek toetsenbord hebben, maar wel rond de 15 inch (niet zo'n mega media apparaat).

De laptop wordt gebruikt voor vertalingen / ondertiteling. Hierbij gebruik je een programma (in dit geval Spot) waarin je de video ziet, naast je teksten. Vervolgens ga je telkens een paar frames vooruit gaat, of een paar seconden terug. Je bent de hele tijd heen en weer aan het springen in de video. Ik heb geen idee of dit iets is waar een OK videokaart bij gaat helpen, of dat het vooral gaat om de CPU? Een SSD lijkt mij hier ook goed voor, als die er niet al in zet heb ik er nog wel een liggen.

Wat andere threads lezende kwam ik de pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15 (80SV00K5MH) tegen die al een stuk beter klinkt. Weet iemand hier iets over te zeggen?

Wat is je budget?
Het budget is zo'n 750 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Een beetje draagbaar zou wel fijn zijn, liefst 15 inch. Hij zal vooral gebruikt worden met een lader in de buurt, maar wordt wel meegenomen in de trein en het is prettig als de batterij het dan een uur of 2/3 kan uithouden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het moet een Windows laptop zijn, verder niet zo veel voorkeur.
Ik denk dat je vriendin met deze prima uit de voeten kan. Een laptop met een dedicated videokaart:

pricewatch: Asus VivoBook A550VX-DM660T

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Die laptop die je aanraad ziet er best goed uit. Het betreft ook een laptop met een IPS scherm, ook wel belangrijk voor zo'n soort werk lijkt me. Ik denk niet dat voor het vertaalwerk programma echt een losse videokaart nodig is, maar uiteraard misstaat het nooit. Voor zo'n Celeron processor die in je vriendin haar oude laptop zat, zijn meerdere programma's naast elkaar al snel te veel. Met een i5/i7 U processor, 8gb werkgeheugen en een SSD (256 bijv.) moet ze het wel kunnen redden.

2 HP laptops die wellicht ook interessant zijn, 1 met een amd APU, ook niet erg snel, maar qua constructie lijkt die wel erg degelijk, vandaar dat ik hem erbij zet. Beide ook met USB-C dat ze ook een beetje meer future proof maakt.

pricewatch: HP Envy x360 15-AR000ND
http://store.hp.com/Nethe...d=1DK95EA&opt=ABH&sel=NTB

[ Voor 8% gewijzigd door sjenk op 03-07-2017 01:10 ]

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-11 17:30
Staat nog een leuke laptop bij een zeer betrouwbare verkoper in V&A O-) :+ Klik

Nee maar ff serieus, staan genoeg leuke laptops met garantie in V&A.

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bedankt voor de tips

@Verwijderd : Wat ik wel tricky vind bij dat model is dat ik nergens een fatsoenlijke review kan lezen. Specs klinken goed, maar is toch wel handig om ook even te horen hoe hij verder bevalt.

@sjenk: Die Celeron leek mij ook al de bottleneck. De video's waar ze mee werkt zijn vaak van ontzettend slechte kwaliteit (want makkelijk te verzenden, en minder risico dat ze op sharing sites verschijnen) en je hoeft dus niet full-hd bestanden af te spelen. Daarom is een goed scherm ook niet zo heel belangrijk. Het is altijd meegenomen, maar dingen als kleurechtheid of kijkhoeken maken niets uit (zolang het recht van voren goed te zien is).

@RaMoon: Opzich genoeg laptops ja, maar het probleem blijft dat ik niet zo goed weet wat het beste werkt ;)

Ik denk nu dat die Celeron het grootste probleem was, en dat een i5 / i7 al meteen heel veel gaat schelen.

Verwijderd

@Heedless Via YouTube is het e.e.a. terug te vinden qua reviews. Gezien jouw budget leek mij de Asus de beste keuze. De behuizing is degelijk, en tevens staat Asus bekend om het gebruik van goede en sterke accu's.
Pagina: 1