Game PC 1000-1200 euro - Is dit het juiste moment?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag de laatste games op de hoogste instellingen kunnen spelen (1080p). Denk aan PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS, Battlefield 1, etc. In de toekomst misschien ook 4K? Of vraag ik dan te veel voor dit budget?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1200 euro graag. Ik ga 'm zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment dit systeem. Ik wil mijn harde schijf meenemen, omdat daar nog veel data op staat. Ik neem waarschijnlijk ook de optische drive mee.

ProductPrijsSubtotaal
Intel Core i5 3350P Boxed€ 0,-€ 0,-
ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
CM Storm Enforcer€ 81,-€ 81,-
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,-€ 63,-
LG GH24NS90 Zwart€ 0,-€ 0,-
XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een SSD i.p.v. een harde schijf, waar ik mijn OS op kan installeren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga de kast op de grond zetten, dus ik wil graag een "normale" kast. Ik wil niet zo'n kleine kast waar ik niet bij kan vanaf de stoel.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan. Moet ik dat doen?

Wat verwacht je van ons?
Ik had ergens gelezen dat de prijzen van videokaarten omhoog zijn geschoten door de hype rond cryptovaluta. Is het hierdoor beter om even te wachten met kopen? Komen er binnenkort nieuwe videokaarten/processoren uit? Want dan wacht ik liever. De lijst die ik nu heb opgesteld is de micro-ATX systeem uit de BBG van deze maand. Ik wil de kast vervangen met een andere kast, maar weet nog niet welke. Bedankt alvast

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1ASRock AB350M-HDV€ 73,25€ 73,25
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G€ 329,-€ 329,-
1Sharkoon CA-M Zwart€ 46,95€ 46,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 58,-€ 58,-
1Crucial MX300 m.2 525GB€ 154,-€ 154,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.004,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
Prijzen van videokaarten zijn de afgelopen maanden met zo'n 20-40% gestegen afh van type.

Daarnaast is RAM sinds een jaar duurder geworden.

Je zou kunnen wachten op VEGA of dat de koers van Ethereum instort, maar het blijft koffiedik kijken

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor de CPU is dit het correcte moment ja, voor de GPU niet. :P

Qua CPU's waren er de geruchten dat Intel over een paar maanden met hexacore CPU's komt, maar ik betwijfel of dat zo snel zal gaan. Intel haar nieuwe X299 platform is ook een ramp en of je wil wachten op een CPU die de Ryzen hexacores in zal moeten halen is maar de vraag. Ik zou gewoon lekker een Ryzen 1600 systeempje kopen nu. :)

Kom je uit op zoiets als dit:
-Overclocken hoeft niet, maar kan wel met dit bordje. Je kan als alternatief ook nog kijken naar pricewatch: Asus Prime B350-Plus als je meer USB poorten wil, en minder geeft om uitgebreide audio opties.
-Uitstekende kwaliteit voeding waar je tien jaar mee kan doen. Zie het als een diepte-investering. Verder ook zeer stil. ;)
-Neem je je oude kast mee, dan kan deze eruit.
-Een grotere SSD kan altijd, maar ik zou geen M.2 SSD kopen omdat er geen praktische snelheidswinst is.
-Deze GTX1060 is nog enigszins leverbaar. Voor 4K is dit alleen ontoereikend.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,90€ 296,90
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,65

Blijft de Vega vraag. Over een maand zijn ze er, eindelijk. Hoe ze presteren is nog steeds niet duidelijk. Ik vermoed dat het beter zal zijn dan de Vega FE nu doet. Daar lijken behoorlijk wat dingen mis mee te zijn. Qua prijs weet ik het ook niet. Het kan dat de ze prijzen gaan drukken, maar dat is geen gegeven. Verder is het een slagveld voor alles onder de GTX1080 qua leverbaarheid en lopen de prijzen op, of zijn ze al opgelopen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:50:
Prijzen van videokaarten zijn de afgelopen maanden met zo'n 20-40% gestegen afh van type.

Daarnaast is RAM sinds een jaar duurder geworden.

Je zou kunnen wachten op VEGA of dat de koers van Ethereum instort, maar het blijft koffiedik kijken
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:11:
Voor de CPU is dit het correcte moment ja, voor de GPU niet. :P

Qua CPU's waren er de geruchten dat Intel over een paar maanden met hexacore CPU's komt, maar ik betwijfel of dat zo snel zal gaan. Intel haar nieuwe X299 platform is ook een ramp en of je wil wachten op een CPU die de Ryzen hexacores in zal moeten halen is maar de vraag. Ik zou gewoon lekker een Ryzen 1600 systeempje kopen nu. :)

Kom je uit op zoiets als dit:
-Overclocken hoeft niet, maar kan wel met dit bordje. Je kan als alternatief ook nog kijken naar pricewatch: Asus Prime B350-Plus als je meer USB poorten wil, en minder geeft om uitgebreide audio opties.
-Uitstekende kwaliteit voeding waar je tien jaar mee kan doen. Zie het als een diepte-investering. Verder ook zeer stil. ;)
-Neem je je oude kast mee, dan kan deze eruit.
-Een grotere SSD kan altijd, maar ik zou geen M.2 SSD kopen omdat er geen praktische snelheidswinst is.
-Deze GTX1060 is nog enigszins leverbaar. Voor 4K is dit alleen ontoereikend.

[...]

Blijft de Vega vraag. Over een maand zijn ze er, eindelijk. Hoe ze presteren is nog steeds niet duidelijk. Ik vermoed dat het beter zal zijn dan de Vega FE nu doet. Daar lijken behoorlijk wat dingen mis mee te zijn. Qua prijs weet ik het ook niet. Het kan dat de ze prijzen gaan drukken, maar dat is geen gegeven. Verder is het een slagveld voor alles onder de GTX1080 qua leverbaarheid en lopen de prijzen op, of zijn ze al opgelopen...
Bedankt mensen. Als ik nou m'n oude kast meeneem, dan zit ik al ongeveer 100 euro onder m'n budget. Wat als ik dan de 1070 neem i.p.v. de 1060? Hoeveel beter is dat qua prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
1070 is een stuk beter, is meer voor 1440p of als je 100+Hz wil halen op 1080p

maar wegens cryptomining is 1070 slecht verkrijgbaar. Je bent al zo'n 500 kwijt voor een die direct leverbaar is. Je zou een andere kunnen pre-orderen, maar dan moet je een aantal weken wachten en hopen dat je order niet gecanceld wordt.

Ik heb er zelf een gepreordered bij amazon UK, maar die krijg ik op z'n vroegst over 17 dagen pas

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik zou eigenlijk in eerste instantie je videokaart upgraden. Rest van het systeem kan nog wel een jaartje of 2 mee.... wellicht nog een SSD zodat je de nieuwe grote spellen ook op SSD kan zetten. Over 2 jaar koop je dan de nieuwste Ryzen en neem je je videokaart en SSD mee naar je nieuwe systeem.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ramon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:57:
Ik zou eigenlijk in eerste instantie je videokaart upgraden. Rest van het systeem kan nog wel een jaartje of 2 mee.... wellicht nog een SSD zodat je de nieuwe grote spellen ook op SSD kan zetten. Over 2 jaar koop je dan de nieuwste Ryzen en neem je je videokaart en SSD mee naar je nieuwe systeem.
De GPU moet zeker, maar voor een game zoals BF1 is de CPU ook geen overbodige luxe. Het is gewoon een zeer zware game voor de CPU, ook voor een Ivy Brigde CPU. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Nogmaals bedankt allemaal. Ik denk dat ik een maandje blijf wachten op de VEGA kaarten en misschien droppen de prijzen van videokaarten. Ik zal over een maandje een nieuwe topic maken en de build van Daniël daarin meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je kan dit topic dan ook gewoon weer omhoog halen. :)
Maar hopelijk is het over een maand iets minder dramatisch qua GPU markt ja. :P

Pagina: 1