4K scherm op 30 Hz door Receiver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry.G
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-02-2021
Dag allen,

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb een KS7000 scherm gekocht en op dit moment kan ik alleen 60 Hz krijgen door mijn TV direct aan mijn PC te koppelen. Echter maak ik gebruik van een Receiver en hier vormt mijn probleem zich; de receiver kan alleen 4k op 30 Hz weergeven.

Welke oplossing is er om mijn geluid via de receiver te laten gaan, maar om het beeld via mijn pc naar het scherm te laten gaan (zodat ik het 60 Hz is)? In principe dus het beste uit beide werelden halen?

Ik heb een 1080 Ti en een Pioneer VSX-528 receiver. De KS7000 komt ook met een "one connect box".

Alvast bedankt voor de tijd!

Groeten,

Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan toch gewoon output kiezen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
Heeft je TV een ARC (audio return Channel) ?? Dan een (2e) HDMI kabel aansluiten en dan van PC-->TV-->reciever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je twee HDMI outputs hebt op je pc kun je gewoon 2 kabels leggen. Een naar je tv en de ander naar je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry.G
b0123405 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:33:
Als je twee HDMI outputs hebt op je pc kun je gewoon 2 kabels leggen. Een naar je tv en de ander naar je receiver.
Ik heb helaas maar 1 HDMI aansluiting op mijn 1080 ti.

@prutser001 Kun je dat iets meer toelichten?

@jorisjan

Ik werk nu via ARC (zojuist ontdekt), maar helaas geeft dit maar stereo terwijl ik gebruik maak van een 5.1 setup. Dit werkt dus niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En een optisch kabeltje van je geluidkaart naar de receiver? Daar zou je volgens mij gewoon 5.1 audio over moeten kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry.G
TERW_DAN schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:07:
En een optisch kabeltje van je geluidkaart naar de receiver? Daar zou je volgens mij gewoon 5.1 audio over moeten kunnen gooien.
Dat zou zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Op de zijkant van de "one connect" box, een doos met alle aansluitingen kun je ook een optische kabel aansluiten. Ga er morgen eentje kopen, kijken of dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21

FeaR

In GoT we trust

Als je met HDMI ARC slechts 2.0 stereo haalt zal dat met de S/PDIF Out vanaf de One Connect Box ook zo zijn. Die twee delen namelijk dezelfde standaard. Een optische kabel vanaf de PC naar de receiver kan maar dan heb je alleen surroundgeluid in games als de PC iets ondersteunt als Dolby Digital Live dan wel DTS Connect.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry.G
FeaR schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:02:
Als je met HDMI ARC slechts 2.0 stereo haalt zal dat met de S/PDIF Out vanaf de One Connect Box ook zo zijn. Die twee delen namelijk dezelfde standaard. Een optische kabel vanaf de PC naar de receiver kan maar dan heb je alleen surroundgeluid in games als de PC iets ondersteunt als Dolby Digital Live dan wel DTS Connect.
Dat is duidelijk! Zou een Display port converter naar HDMI werken? of een splitter voor 2x HDMI? Dus dan kan ik twee HDMI aansluitingen hebben.

EDIT:

Ik denk dan aan dit bijvoorbeeld: http://bit.ly/2sg7F0b. Dan kan ik dit gebruiken voor de Receiver of voor het beeld om dus twee aparte kanalen te maken. Is dit een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door jerry.G op 02-07-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik bedoelde 'default' output device, tenminste ik kan gewoon beeld/audio splitsen via b.v. optisch uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

jerry.G schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Ik heb helaas maar 1 HDMI aansluiting op mijn 1080 ti.

@prutser001 Kun je dat iets meer toelichten?

@jorisjan

Ik werk nu via ARC (zojuist ontdekt), maar helaas geeft dit maar stereo terwijl ik gebruik maak van een 5.1 setup. Dit werkt dus niet naar behoren.
DVI-(D) naar HDMI verloopstuk, in huis halen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Zou een HDMI splitter niet gewoon gaan werken?

https://www.allekabels.nl...KK4xOWh8tQCFQEo0wod1LoKKA

Via ARC of Optisch is alleen stereo mogelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Equazor_ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:40:
Zou een HDMI splitter niet gewoon gaan werken?

https://www.allekabels.nl...KK4xOWh8tQCFQEo0wod1LoKKA

Via ARC of Optisch is alleen stereo mogelijk inderdaad.
Huh? Ik kan via optisch prima Dolby Digital of DTS 5.1 doorsturen hoor?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
DennusB schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Huh? Ik kan via optisch prima Dolby Digital of DTS 5.1 doorsturen hoor?
Ik ben in de war met DTS-HD en DD TrueHD, die gaan alleen maar over HDMI, Via optisch is DTS/DD wel mogelijk.

In dit geval ging ik er alleen van uit dat de TS met HDMI naar de TV gaat en via de optische uitgang van de tv weer naar de receiver, veel tv's ondersteunen dan ook alleen stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry.G
Ha mensen, hierbij een snelle update.

Op de een of andere manier doen nu 4 van mijn speakers het inclusief mijn bass, maar de laatste gaat niet aan (via ARC). Met een DP > HDMI werkt het niet. Ik ga een geluidskaart even aankopen en het met dit + optische kabel proberen.

Overigens snap ik niet waarom hij nu opeens 4:1 doet, maar geen 5:1 via ARC.

Dit is nu mijn setup:

PC > HDMI > One Connect Box > TV
One Connect Box > ARC > Receiver (4:1)

Wat ik heb geprobeerd:

PC > DP naar HDMI 2.0> HDMI > One Connect Box > TV
PC > Receiver > HDMI

en

PC > DP naar HDMI 2.0> HDMI > Receiver

Beide werken niet.

Wat ik nu ga Proberen is:

PC > Soundcard > Optisch kabel > Receiver.

Ik wil gewoon dat die f*cking receiver mn audio waarneemt en niets meer, terwijl mijn TV-scherm m'n video waarneemt.

Een splitter lijkt ook een optie, ik zal dat proberen als een geluidskaart niet werkt...Iemand nog een tip verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry.G
Dag allen,

Hierbij nog een update: Na het kopen van een geluidskaart bleek dat ik nog steeds 4:1 geluid had. Ik vond het al vreemd dat mijn ARC wél 4:1 deed, maar niet 5:1 (bestaat 4:1 uberhaupt?). Na een tijdje kwam er geluid, maar dit was zo zacht dat het niet te horen was. Na wat speaker "switching" wist ik dat het niet aan één invidivuele speaker lag. Het bleek dus dat één van mijn uitgangen naar de speakers het niet deed.

Ik heb ruim 4 uur zitten bekijken hoe ik dit kon repareren.

Nadat ik de wanhoop voorbij was, heb ik al mijn speakers op -15db (en subwoofer) gezet en de speaker waar het geluid zeer zacht was op +10db gezet. Hiermee was het geluid op alle speakers hetzelfde. Ik heb mijn volume knop naar 80 gedraaid en uit het niets hoorde ik een licht "tak" en kwam er een heuse orkest uit die ene speaker die juist zo zacht was. Ik weet niet waarom hij het plots deed nadat ik de knop naar 80 had gezet, maar hij doet t weer. Ik weet niet of ik überhaupt een geluidskaart nog nodig heb, maar nu ik hem toch heb...

Mijn probleem is hierbij opgelost. De volgende vraag aan jullie: scheelt een geluidskaart in het kwaliteit van 't geluid of maakt dit niets uit voor de non-audiofiel?

EDIT: Ik gebruik nu een optische kabel van mijn geluidskaart (Blaster Z) naar de receiver.

[ Voor 3% gewijzigd door jerry.G op 07-07-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34
Lijkt me dat er een breuk zit. Heb je de draden van je speakers in de versterker al een los gehad? Of wellicht als dat kan aan de kant van de speakers. Zo komt het iig op mij over.
Pagina: 1